Löfbergs senaste mail ...

Nyheter angående Eddie Meduza
E-M
Levertransplanterad

Post by E-M »

Vad har ni för åsikter?

Innehöll endel intressant. Den där hyllningsfesten sa han att han skulle fixa (till varje pris verkade det som). "De va de" verkar fortfarande vara de va de (jag försökte vara lite rolig), han säger att det beror på skivbolaget.

Han säger dock att det ska komma en ny DVD, där bl.a. lite grejor från Griståget ska vara med. Ser jag fram emot. Hoppas dock att det är en "riktig" och inget hemmabrändt. Vill också att titlarna ska vara rättstavade.

Han måste trots allt tjäna en hacka på DVD:erna eftersom han fortsätter ge ut nya.
wiking
Levertransplanterad

Post by wiking »

Jo hans mail brukar innehålla en del intressant men tyvärr så brukar det inte bli mer än mailen.
Men hoppas det blir en tribute i alla fall.
E-M
Levertransplanterad

Post by E-M »

wiking wrote:Jo hans mail brukar innehålla en del intressant men tyvärr så brukar det inte bli mer än mailen.
Men hoppas det blir en tribute i alla fall.
Jo tyvärr det ju så. Men DVD:n hoppas jag på i alla fall. Fast man har ju tyvärr fått erfara att man ska aldrig tro helt på vad han skriver.
Långis

Post by Långis »

Som jag har förstått det så har han haft mycket otur också. Han försöker ju ge ut material, men problemen hittils har legat utanför hans kontroll.

Vi ska trots allt vara glada att han gör nåt då han för tillfället är den enda som engagerar sig med att ge oss nytt material.
Jag tror säkert att det bli en fest, bara han får till det med bokningarna. Och dvd:er har han ju fått ut förut så det tvivlar jag inte på att han fixar igen

Jag tyckte att mailet lät mycket positivt!
Last edited by Långis on 21 Jan 2008, 22:18, edited 1 time in total.
retepnoslack
Levertransplanterad

Post by retepnoslack »

Ja, vi får väl se, hur det blir. En DVD med "Griståget" är ju självklart, att man skall ha i samlingen. Men jag berömmer honom inte förrän jag har fått se lite resultat.

Jag väntar fortfarande tålmodigt på "Börje Lundins Julafton". Fastän jag redan har den på kassett, så vill man gärna ha den på CD också.
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Jo det lät överlag positivt. Alla problem ligger ju inte inom hans kontroll som sagt, och om han dessutom har haft tekniska trubbel och personliga problem inom familjen så kan ju ingen hjälpa det.
Löfberg kanske framstår som en klåpare i många avseenden, men som Långpannan sa ska man nog vara glad att nån vill hålla igång Eddie-traditionen. Även om han många gånger lovar mer än han kan hålla så är det ändå bättre än inget.

Däremot fattade jag inte riktigt vad han menade med Börje Lundins Julafton - Löfberg ÄR ju skivbolaget som ska ge ut den. Rättighetstrubbel kanske?
DeVaDe däremot ska väl Universal släppa så den ansvarar väl inte han för, även om han var med och tog fram innehållet på den.

Angående dvd´n, så har jag premiärgiget från Griståget på ett videoband nån stans. Ingen vidare kvaltiét dock på min gamla kopia, och jag vet inte om det är komplett heller. Förhoppningsvis blir det mycket bättre på Löfbergs dvd, om det nu blir detta giget. Premiären skedde 93-08-14 i Sollebrunn om jag minns rätt.
Skulle dock föredra ett gig med mer varierad setlista. Verkar som att Eddie körde i princip samma låtar hela tiden under 93-94, mer eller mindre.
Eddie
Obotlig alkoholist

Post by Eddie »

Kan någon klistra in mailet här, spray har nämligen beslutat att jag inte skulle få något mail Image
raggarjojje
Obotlig alkoholist

Post by raggarjojje »

Här är mailet:

Hallo alla Eddie Runkers / diggare
Så har vi passerad 6 års dagen och inget hände. lite trist men ni brukar sysselsätta er självaMed runke Ball eller hinka sprit…. Jag har tyvärr inte haft möjlighet att läsa meil eller skicka några beställningar pga mailboxen var sprängd och inge mer mail fick plats…. Felet var : Pga personliga tråkigheter i familjen så har man inte haft tid att studera denna sida.Varken läsa meil eller skicka ut information. Min Eddie dagen vart lugn och harmonisk . Jag gick ut tidigare i höstas om en unik Eddie kväll i Sthlm.Och allt var på, Men tyvärr så hade Nattclubben på Hard Rock Cafe som vi skulle hålla hus på , fått så mycket klagomål från grannarna ,Pga Live akter som inte skött sig tyvärr då blir andra drabbade så dom fick tänka om tyvärr och då vart det inge dans eller musik live. Men efter ombyggnation så är vi tillbaka sedan 2 veckor sedan så är det klart ,Och då är det kanske på tapeten igen att få ta över stället, Äga med vår hus Gud EDDIE ….. Att minna Eddie Meduza på Hard Rock Cafe Inte fel. Parkera alla raggar vagnarna på Sveavägen , Gå in i värmen Eddie på storbildskärmarna och spisa passande musik till hamburgarna och välkylda pilser För sedan se Pågarna kliver på och Levera Eddie hitsen Mera brännvin med mera……… Skall sätta mig vid förhandlings bordet igen och kanske få ett nytt datum. Och göra en Redig hyllningskväll i Sthlm.Detta skalll ske Punkt slut… Men återkommer….. igen …om det lite längre fram. Vidare : Inget nytt efter DeVaDe Tyvärr och inget nytt med Cd 003 Börje Lundin pga skiv bolagens Låååååååååååååångsamma hantering. Trist vääääärre… Men lite ljus i mörkret är För er medlemmar på mailinglistan skall få nått nytt att I dvd hyllan.. Va den skall innehålla är frågar ni säkert. Givetvis Eddie Meduza Live med kanske bonus matriel från Griståget första gig med Svullo Kan vara kul. Men återkommer om detta, via mail. Dags att äta Rock on…. Er slav Peter
Långis

Post by Långis »

Japp, i Löfbergs senaste mail rapporteras att han nu är i förhandling med nån lokal om en fest på Eddies födelsedag.
Tycker det ser lovande ut. Nu kan väl inget gå fel?
..Hallo alla musiclovers eller eddie meduza fans.

Först en liten ursäkta att ni som mailar eller vill handla grejer från sidan , så har min butik strulat och inga beställningar kommer fram.

Men skall träffa min nya webmaster snart.
Och då skall vi försöka få fart på sidan igen, på dom saker som finns i källaren.

Så dras vi till Eddie Meduzas 60 år dag och då skall vi fixa ett Eddie Meduza party i sthlm .
Lokalen har jag möte med Imorgon

Jag är inblandat i Sveriges häftigaste Rock Bandstävling som turnerar runt i landet.

Vill Ni se ett Eddie Meduza band som deltar och Kör Eddie Meduza , Jag såg dom förra året dom var tunga. Kom och se grabbarna axla Skinnpajen och köra Mera Brännvin Volvo etc.

Mer info under eller besök www.swedenrock.com

Återkommer med mer info om den stora Eddie Meduza dagen
E-M
Levertransplanterad

Post by E-M »

Långpanna wrote:Japp, i Löfbergs senaste mail rapporteras att han nu är i förhandling med nån lokal om en fest på Eddies födelsedag.
Tycker det ser lovande ut. Nu kan väl inget gå fel?
Säg inte det Långis, säg inte det ...
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Stockholm är väl långt för min del så med största sannolikt inget med det för min del. Men kul för dom som vill gå. Är även lite skeptisk till om det blir nått vettigt av det (innehållsmässigt alltså). Men det är väl bara att hoppas på det bästa.

DVD´n ser jag fram emot däremot, om det nu blir nån (hoppas hoppas).
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Hoppas dvd-planerna inte faller i glömska. Men den som väntar på nått gott.
Tycka vad man vill om Löfberg men i dagsläget är det egentligen bara han som släpper nya saker och håller "Mannnen, myten & legenden" levande.
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Post by 2meterhansson »

Jag har räknat med att det INTE kommer ut något mer i Löfgergs regi, så då blir man dessto gladare om han verkligen får tummen ur och ger ut något.

Ang festen hade det varit kul, hoppas att han talar om det i god tid i så fall. Har jag möjlighet kommer jag att åka dit.
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

haha, ja det är nästan den inställningen man får ha till Löfberg. Så blir man positivt överaskad om det händer nått Image

Den där födelsedagsfesten blir nog inget med heller för min del. Inte om det är i Stockholm i alla fall.

Nån som var på den där tribute-kvällen i Februari förresten?
Last edited by overkill on 20 Apr 2008, 03:53, edited 1 time in total.
Långis

Post by Långis »

Overkill wrote:Nån som var på den där tribute-kvällen i Februari förresten?
Nej, det blev inte av för min del.
Denna fest var ju inte Löfberg inblandad i alls, utan det var Fantastiska Nöjen som arrangerade.

Här kommer en bild som jag fick av Leila:
www.luftkaffe.se/krafs/meduzatributen_b ... 080227.jpg
Post Reply