Restauranger i Wasa? Till Jungbacken
Moderator: hakan
-
- Levertransplanterad
Jag fick precis reda på att jag skall göra en kortare visit i Wasa med anledning av jobbet i slutet av Februari och skulle behöva tips på nåt bra matställe, gärna något ställe med inriktning på riktigt kraftiga köttbitar.
Kan det månne finnas? Eller har du några andra tips?
Kan det månne finnas? Eller har du några andra tips?
Last edited by ozzman on 09 Feb 2005, 12:57, edited 1 time in total.
-
- Site Admin
Kul att du ska komma till Vasa
Då skulle jag nog rekommendera "Fransmanni" som ligger på nedre plan i Hotell Radisson SAS, eller hur fan det nu stavas. Meny hittar du här (meny på svenska i vänstra kanten): http://www.fransmanni.fi/fransmanni.htm Om du gillar Tex-mex inspirerat käk ska du välja "Amarillo" på övre torget: http://www.amarillo.fi/ och om du gillar Pizza tycker jag du ska gå till "Pizzeria Marco Polo", Handelsesplanaden 11. En mysig liten pizzeria med utsökta pannpizzor. Ölen är godast på o´Malleys, på Hovrättsesplanaden 21.

-
- Levertransplanterad
Pepprat oxkött i gryta , det lät manligt och bra. Inget jävla franskt fjask där den minimala portionen "monteras" på höjden.
Fan man har nog inte varit i Vasa på över 10 år. Det blev ju lite supresor över pölen när färjorna var fyllda med godsaker från Koskenkorva och Lapinkulta. Fast då åt man på McDonalds om man öht åt...
Fan man har nog inte varit i Vasa på över 10 år. Det blev ju lite supresor över pölen när färjorna var fyllda med godsaker från Koskenkorva och Lapinkulta. Fast då åt man på McDonalds om man öht åt...
-
- Levertransplanterad
Tackar allra mjukast för tipsen, tyvärr hinner jag nog inte dricka nån öl eftersom vi ska upp tidigt på morgonen och åker kvällen efter men en "Mästarens pepparbiff" ska jag nog hinna med.
-
- Levertransplanterad
Det verkar som om ni har varit i Vaasa allihopa! Bor ni vid norrlandskusten eller vad?
Många här i västsverige vet inte ens att Vaasa existerar, än mindre att det har gått färjor dit.
Själv så har jag bott en period i Finland samt alltid varit en smula intresserad av språkutbredning och liknande, därför känner jag väl till Vaasa och resten av "svenskstäderna" i Finland.
Många här i västsverige vet inte ens att Vaasa existerar, än mindre att det har gått färjor dit.
Själv så har jag bott en period i Finland samt alltid varit en smula intresserad av språkutbredning och liknande, därför känner jag väl till Vaasa och resten av "svenskstäderna" i Finland.
-
- Levertransplanterad
Nej, jag har aldrig varit där förr men nu skall vi dit och titta på en leverantör så det blir en kort tur, dit på kvällen på Onsdag och hem på kvällen på Torsdag.
Jag har dock (härligt ord) för mej att det går färjor från många städer längs ostkusten bl.a. Gävle om jag inte minns fel
Jag har dock (härligt ord) för mej att det går färjor från många städer längs ostkusten bl.a. Gävle om jag inte minns fel
-
- Levertransplanterad
Ozzman:
Gävle (!) Det hade jag inte en aaaning om! Jag vet att det idag går färja från Umeå och att även norrlands huvudstad Sundsvall även hade en färjeförbindelse en gång i tiden.
När jag tänker efter så tror jag att det även har gått en färja mellan Skellefteå och Jakobstad en gång i tiden men är inte helt säker.
Men Gävle...?
Gävle (!) Det hade jag inte en aaaning om! Jag vet att det idag går färja från Umeå och att även norrlands huvudstad Sundsvall även hade en färjeförbindelse en gång i tiden.
När jag tänker efter så tror jag att det även har gått en färja mellan Skellefteå och Jakobstad en gång i tiden men är inte helt säker.
Men Gävle...?
-
- Levertransplanterad
Rockarn:
Som jag sa så kan jag minnas fel, men jag tror att det var något bolag som körde ett tag på 80-talet i alla fall, men det kanske är saligen insomnat för länge sedan.
Som jag sa så kan jag minnas fel, men jag tror att det var något bolag som körde ett tag på 80-talet i alla fall, men det kanske är saligen insomnat för länge sedan.
-
- Levertransplanterad
Ozzman:
Ja just det, du var från Gävle från början va?
-
- Levertransplanterad
Jorå, från brända bockars och odugliga hockeylags stad.GammalHardrockare wrote:Ozzman:
Egentligen är jag uppväxt ett par mil utanför Gävle men jag brukar säja Gävle när folk frågar så slipper man ge sej in i en geografidiskussion.
-
- Levertransplanterad
Ozzman:
Jaha, då är du från Valbo, Furuvik eller Skutskär eller något?
Vad heter folkparken som ligger en bit utanför Gävle förresten? Där hamnade jag en midsommar en gång under åttiotalet.
Natten tillbringade jag dock på Gävle central, sovandes UNDER en parkbänk.
Jaha, då är du från Valbo, Furuvik eller Skutskär eller något?
Vad heter folkparken som ligger en bit utanför Gävle förresten? Där hamnade jag en midsommar en gång under åttiotalet.
Natten tillbringade jag dock på Gävle central, sovandes UNDER en parkbänk.
-
- Levertransplanterad
Det är svårt att säja vilken folkpark, det finns några stycken runt Gävle i olika riktningar men om du vet väderstrecket ska vi nog kunna lura fram vilken det var.
Exakt var jag kommer ifrån får nog fortsätta att vara okänt, ett par mil utanför Gävle får räcka.
Det kanske är löjligt men det känns lite obekvämt att lämna ut för detaljerad information, så du kan i alla fall sluta dej till att det är ett litet ställe.
Exakt var jag kommer ifrån får nog fortsätta att vara okänt, ett par mil utanför Gävle får räcka.
Det kanske är löjligt men det känns lite obekvämt att lämna ut för detaljerad information, så du kan i alla fall sluta dej till att det är ett litet ställe.
-
- Levertransplanterad
Ozzman:
Nu ska vi se... Vi åkte förbi Furuviksparken, är inte det söderut eller något?
Det var något in i helvete mycket mygg vid den parken, aldrig varit med om något liknande ens i Lappland!
Nu ska vi se... Vi åkte förbi Furuviksparken, är inte det söderut eller något?
Det var något in i helvete mycket mygg vid den parken, aldrig varit med om något liknande ens i Lappland!
-
- Levertransplanterad
Då kanske det var till Gårdskär ni åkte, där finns en folkpark i anslutning till en fotbollsplan, annars finns det fler folkparker söderut men dom ligger en 6-7 mil söder om Gävle
-
- Levertransplanterad
Då var det nog Gårdskär, vi åkte inte långt.