Jag såg den också för ett par dagar sedan. Den var bra, men det var den sämsta om man jämför med dem andra tre. Jag tycker fortfarande den första Rambo-filmen är bäst.
Jag har köpt den i Kina för 8 kr, DVD-9 och DTS ljud skall det vara enligt boxen så nu skall jag hem och damma av överlevnadskniven jag beställde från Hobbex 1985 och snöra på mej ett pannband innan jag unnar mej en helkväll framför DVD'n.
Min favoritreplik i den första är när han sitter i polisbilen och säger "Why are you pushing me?" eller om han säger "Don't push me!". Det är där allt startar, underbart!
Jag läste nyligen att Sylvester Stallone gjorde stuntet i First blood själv, det när han hoppar ner från berget till granen. Han bröt tydligen tre revben, vilket är med i filmen.
on 03/19/2008 at 19:51:48, E-M wrote:Jag läste nyligen att Sylvester Stallone gjorde stuntet i First blood själv, det när han hoppar ner från berget till granen. Han bröt tydligen tre revben, vilket är med i filmen. [/quote]
Vart läste du det?
I tidningen "En ding ding värld"
Edit: Jag vet dock inte när själva stuntet börjar. Har svårt att tro att han hoppar hela vägen, troligtvis är det trickfilmat. Det är när han ramlar ned i granen som han gjorde själv, antar jag.
Last edited by E-M on 19 Mar 2008, 21:45, edited 1 time in total.
on 03/19/2008 at 19:51:48, E-M wrote:Jag läste nyligen att Sylvester Stallone gjorde stuntet i First blood själv, det när han hoppar ner från berget till granen. Han bröt tydligen tre revben, vilket är med i filmen. [/quote]
Han gjorde alla stunts enligt vad jag läst. Enligt honom själv så var tydligen blodiglarna värst.