Tulpaner i skorna åt far och Povel Ramel

Diskutera Låtarna
Post Reply
Långis

Post by Långis »

Upptäckte precis att det finns en film som heter "Sätt Tulpaner I Mossa Till Mor (hoppsan)"
Med tanke på att en av Eddies favoritartister var Povel ramel (som råkar spela huvudrollen i denna film" så är är det nog inget sammanträffande att Eddie gjort låten "Tulpaner i skorna åt far"..
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Troligen inget sammanträffande, nej. Intressant!

Har du sett filmen också ? skulle vara kul att se, Povel är ju alltid (oftast) kul att se på med.
retepnoslack
Levertransplanterad

Post by retepnoslack »

Jag råkade ju missa tredje avsnittet utav "Semlons gröna dagar" när den gick i repris i samband med hans bortgång. Det var förargligt, då jag skrattade rejält åt de två första, som sändes. Där hans svärmor är trettio år yngre än han själv och där han rusar in i köket i teveserien "Hem till gården" och ropar: "Gu'da', gu'da'!"

He, he!

Nu saknar jag bara några filmer med Thore Skogman och naturligtvis en konsert med Eddie Meduza, i svensk teve, så har alla de nyligen avlidna genierna fått sig en hommage.
Långis

Post by Långis »

Filmen finns på piratebay. jag ska ladda ned den ikväll tänkte jag.

Det finns nog fler Povel-hänvisningar gömda bland eddies låtar. Jag har ju som jag kanske nämnt nån gång hört en låt som var skrämmande lik en povelvisa.
Minns tyvärr inte vilken...

RetepNoslack: Tänkte på det häromdan. Alla gamla hjältar börjar dö ifrån oss.. snart finns det inga kvar...
Last edited by Långis on 10 Apr 2008, 20:45, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Ok, får se om jag också drar ner den vid tillfälle.
Vilken låt var du tänkte på? utgiven antar jag, eller var det nån outgiven?

När jag tänker efter tycker jag mig ha hört några vis-liknande låtar med Eddie också. Alltså låtar alá Cornelis-Bengt Sändh-Finn Zetterholm, typ. Det var väl inte riktigt renodlade visor som jag minns det men var ändå klart vis-inspirerade. Minns såklart inte vilka låtar jag tänker på just nu, men tror det kan ha varit på nått av banden i Legal Bootleg-boxen.
När man börjar gräva i Eddie´s låtskatt finns nästan all sorts musik egentligen.

Eddie på TV tror jag är tveksamt om vi får se, men visst. Saker och ting kan ju ändra sig.
Post Reply