A non smoking generation

Diskutera Låtarna
Post Reply
Långis

A non smoking generation

Post by Långis »

ja, det var nog bara Eddie som förstod syftet med skivan...
uy
Levertransplanterad

A non smoking generation

Post by uy »

Jag tror också att Eddie var den enda som bidrog med en låt som var specialskriven enbart för den skivan. Resten var, som jag förstått det, hopplock av redan utgivna låtar av de andra artisterna.
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad

A non smoking generation

Post by overkill »

Ja, det är lite lustigt. Men samtidigt var väl syftet att genom att ställa upp och medverka på plattan det viktigaste - att ta ställning och visa att vi är emot rökning. Sen vad låtarna handlar om är nog mindre viktigt, ur skivbolagets och Anti-rökföreningens ögon vill säga.

Skulle vara kul att veta hur många artister som förblev rökfria förresten. Knappast Eddie i alla fall....
Men man kan ju fortfarande uppmana andra att inte börja, och peka på sig själv som en varnings-klocka.

Ugglans låt är för övrigt också unik för skivan, tidigare endast utgiven i England. Ett försök från framförallt bolagets sida at försöka lansera Uggla utomlands - vilket dock inte blev nån succé.
Låten finns än idag inte utgiven på nån CD med Uggla vad jag vet, tillsammans med ett fåtal andra engelska låtar han gjorde.
Last edited by overkill on 11 Apr 2008, 23:41, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad

A non smoking generation

Post by E-M »

Som Eddie säger i intervjun med Bodil: "Här sitter jag och röker, det ska man ju inte göra. Det är idiotiskt att röka – men så är jag ju idiot också, det är ju det jag tjänar pengar på, hehe".

Det är nog inte ordagrannt men det är ungefär så han säger i alla fall.
retepnoslack
Levertransplanterad

A non smoking generation

Post by retepnoslack »

Jämför det nämnda albumet med "Kopparbärs Jul". Där är det precis likadant. Endast Eddie Meduzas låt har någonting med öl, att göra. Det finns ju t.o.m. en låt, som inte är en jullåt och "Bävern" har fått lägga dit (I jul) inom parantes, på baksidan utav skivfodralet.
Post Reply