Förnedrande jobb och rövknullad anka.

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

gammalhardrockare
Levertransplanterad

Post by gammalhardrockare »

JW:

Nu steg du i graderna hos mig ytterligare! Vi har mer gemensamt än motsatsen. Synd bara att du inte kan göra dig av med den den jävla ubermentschenmentaliteten.
Men som sagt, hade du och jag regerat det här jävla pellejönslandet hade vi nog kommit fram till en fin kompromiss.
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

Ja, vi har mycket gemensamt.
Men det som skiljer oss åt är inget übermenschtänk eller liknande utan bara en önskan om ett samhälle där var och en får ansvara för sej själv, ett där staten är så liten det bara går och ett där de pengar varje medborgare tjänar går till sagda medborgare.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Post by gammalhardrockare »

JW:

Berätta gärna lite om MAX. Det som jag har upplevt och känner till om denna förbannade hamburgerkedja hittills är att de är ett av Sveriges absolut största svinföretag med urusla anställningsförhållanden, löner som är ett skämt och chefer som borde åtalas för slaveri.

Jag käkar aldrig, ALDRIG någonsin där, det är ett ställningstagande jag har gjort. Vissa arbetsgivare ska helt enkelt bojkottas. Mina pengar får de inte.
De där två flintskallarna till bröder som äger MAX är inte heller trevliga.
Jag har träffat dem och fast det var mig som de skulle ha kontakt med så tog det lång tid innan de ens hälsade och det satt långt inne.
De visade tydligt att de var förmer än alla andra.
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

on 05/04/2008 at 01:16:11, GammalHardrockare wrote:JW:

Berätta gärna lite om MAX. Det som jag har upplevt och känner till om denna förbannade hamburgerkedja hittills är att de är ett av Sveriges absolut största svinföretag med urusla anställningsförhållanden, löner som är ett skämt och chefer som borde åtalas för slaveri.

Jag käkar aldrig, ALDRIG någonsin där, det är ett ställningstagande jag har gjort. Vissa arbetsgivare ska helt enkelt bojkottas. Mina pengar får de inte.
De där två flintskallarna till bröder som äger MAX är inte heller trevliga.
Jag har träffat dem och fast det var mig som de skulle ha kontakt med så tog det lång tid innan de ens hälsade och det satt långt inne.
De visade tydligt att de var förmer än alla andra. [/quote]

Chefen jag hade på restaurangen var bra, det var nog snarare jag som inte var direkt en mönsterarbetare. Men Max är?/var bättre än Mc Donalds. Bl.a. så tjänade man en tia till i timmen på Max och hade lite mindre usla ob-tillägg.
Men som sagt, ett riktigt skitjobb. Man har inte varit i närheten av förnedring förrän man stått bakom en grilljävel iförd pappmössa och tvingats vara trevlig mot alla jävla fyllskallar som kom in efter krogen på Lördagkvällen.

Däremot är ägarbröderna mycket riktigt ena jävla svin. Den ena sitter i rullstol och har varit på min sambos jobb på rehabträning så om honom har jag hört en del. Enligt mycket trovärdig källa så går en stor del av hans pengar åt till att köpa sej fri från anmälningar för diverse sexuella övergrepp som han utsätter sina personliga assistenter för.

Post Reply