börje lundins kräftkalas

Nyheter angående Eddie Meduza
Post Reply
errrol
Obotlig alkoholist

börje lundins kräftkalas

Post by errrol »

är det nån som vet om och när den ska släppas på cd Image

http://www.angelfire.com/ut/johnjohn/emosadalkass.html
E-M
Levertransplanterad

börje lundins kräftkalas

Post by E-M »

Det verkade bara bli ett himla aber med de där kassetterna. Bara "Dubbelidioterna" och "Raggare" har kommit ut. Löfberg säger att det är problem med rättigheter o.s.v. Med andra ord: räkna inte med att den kommer på CD.
errrol
Obotlig alkoholist

börje lundins kräftkalas

Post by errrol »

E-M wrote:Det verkade bara bli ett himla aber med de där kassetterna. Bara "Dubbelidioterna" och "Raggare" har kommit ut. Löfberg säger att det är problem med rättigheter o.s.v. Med andra ord: räkna inte med att den kommer på CD.
jaså? tack för svaret iallafall
retepnoslack
Levertransplanterad

börje lundins kräftkalas

Post by retepnoslack »

"Börje Lundins JULAFTON" skall väl komma före "KRÄFTKALAS" vad jag vet.

Jag har också ofta grunnat på, varför "Kräftkalas 2" hette "Kräftkalas 2", när det inte har någonting med vare sig kräftor eller partaj att göra. Jag trodde, när jag köpte kassetten för ungefär tio år sedan, att det skulle vara en naturlig fortsättning på ettan.

De skulle ju gå ner till ån och pimpla egna kräftor, sa ju Börje Lundin, och bara DET kunde väl ha gett lite uppslag. Lägg till en gammal eka, som läcker, en förbannad uppsynsman som inte tillåter tjuvfiske samt strandsättning på någon liten ö, där något slags "Robinson-Kruse-liv" kan begynna.

Hmm... Någon, som har några spekulationer över, varför det "blidde" som det "blidde"?
wiking
Levertransplanterad

börje lundins kräftkalas

Post by wiking »

Ide´ torka eller så hade han bara inte ork, det är vad jag tror i alla fall.
overkill
Levertransplanterad

börje lundins kräftkalas

Post by overkill »

E-M sa det. Antagligen blir det inget med det, inte med Löfberg bakom spakarna i alla fall. Men man ska väl aldrig säga aldig heller.

Angående Kräftkalas 2 så tror jag som Wiking. Idétorka och/eller inte ork. Sen så misstänker jag att Kräftkalas 2 och dom andra 3 banden som kom i ungefär samma veva 93-94 huvudsakligen består av gammalt material som han haft liggandes. En del låtar, samt mellansnacken osv är nog nyinspelat men det mesta av låtamateralet antagligen leftovers sen tidigare inspelningar osv. Så allt han behövde göra var att sammanställa låtarna, spela in lite snack och hitta på en titel. och sen tjäna en hacka på oss som köpte banden Image
Samma sak med Dårarnas Midsommarafton och Jubelidioterna egentligen - titlar som påminner om gamla alster men har innehållsmässigt inget med om varken det eller det andra.
Men Eddie var ju inte dum heller och visste väl att de flesta skulle gå på det när man tänkte att det skulle bli uppföljare till gamla klassiker. Men å andra sidan hade han ju en hyffsat trogen köpar-skara så merparten hade antagligen köpt banden ändå, oavsett titel.
Last edited by overkill on 13 Apr 2008, 00:44, edited 1 time in total.
ELN
Levertransplanterad

börje lundins kräftkalas

Post by ELN »

on 04/12/2008 at 02:02:45 wiking wrote
Ide´ torka eller så hade han bara inte ork, det är vad jag tror i alla fall.
Eddie+ Idétorka=omöjligt, han kunde ju ta mig f-n bara sätta sig ner och komma på nått i tomma luften, men jag förstår va du menar.... Image
Post Reply