Fredag igen!
Moderator: hakan
-
- Levertransplanterad
Fredag igen!
Jag hade mig en munter valborg minsann. Kom hem efter jobbet vid sextiden. Lade mig på sängen för att vila en stund. Tvärslocknade och vaknade halvfem i morse av att klockan ringde, fullt påklädd med arbetskläder och allt.
Bara att gå upp, ta av sig arbetskläderna, raka sig, duscha, ta på sig jobbarkläderna igen och dra iväg till jobbet.
Det var den aftonen det...
Nu är jag i alla fall utsövd!
Bara att gå upp, ta av sig arbetskläderna, raka sig, duscha, ta på sig jobbarkläderna igen och dra iväg till jobbet.
Det var den aftonen det...
Nu är jag i alla fall utsövd!
Fredag igen!
Är ju så du vill ha det,göra som du vill,kravlöst och fint.
-
- Levertransplanterad
Fredag igen!
Rex:
Ja, faktiskt.
Vad blev du tvingad att medverka i igår? Titta på majbrasa med barnen kanske? Sitta till bords och äta en fin middag tillsammans med en massa bråkande ungar?
Gräsklippning? Rensning av stuprör? Reparation av taknock? Släcka en soteld i skorstenen? Byte av oljepump i bilen?
Som sagt, jag gör vad jag vill när jag kommer hem! Igår var jag trött efter hårt arbete, jag sov. Varför? För att jag kunde göra det!
Ja, faktiskt.
Vad blev du tvingad att medverka i igår? Titta på majbrasa med barnen kanske? Sitta till bords och äta en fin middag tillsammans med en massa bråkande ungar?
Gräsklippning? Rensning av stuprör? Reparation av taknock? Släcka en soteld i skorstenen? Byte av oljepump i bilen?
Som sagt, jag gör vad jag vill när jag kommer hem! Igår var jag trött efter hårt arbete, jag sov. Varför? För att jag kunde göra det!
Fredag igen!
Nej,ledsen att göra dig besviken men jag satt här med en grogg,sedan la jag mig i lugn och ro.
-
- Levertransplanterad
Fredag igen!
Rex:
Jaha, du låter alltså huset förfalla, trädgården slamma igen och försummar ungarna.
Du sitter med en grogg i näven och dåligt samvete, jag kan sova med gott samvete.
Jaha, du låter alltså huset förfalla, trädgården slamma igen och försummar ungarna.
Du sitter med en grogg i näven och dåligt samvete, jag kan sova med gott samvete.
Fredag igen!
on 05/01/2008 at 20:03:18, GammalHardrockare wrote:Rex:
Du sitter med en grogg i näven och dåligt samvete, jag kan sova med gott samvete. [/quote]
Nej,trädgårdsmänniska har jag aldrig varit,så det bryr mig inte.
Vad huset beträffar så har jag tillräckliga inkomster för att leja bort renovering o dyl,som jag precis gjort med garaget.
Och barnen...tja,jag är ju inte ensam,de har ju en mor,eller hur? Hon kan se efter dom
Du sitter med en grogg i näven och dåligt samvete, jag kan sova med gott samvete. [/quote]
Nej,trädgårdsmänniska har jag aldrig varit,så det bryr mig inte.
Vad huset beträffar så har jag tillräckliga inkomster för att leja bort renovering o dyl,som jag precis gjort med garaget.
Och barnen...tja,jag är ju inte ensam,de har ju en mor,eller hur? Hon kan se efter dom

Fredag igen!
on 05/01/2008 at 19:29:55, GammalHardrockare wrote:Rex:
Ja, faktiskt.
Som sagt, jag gör vad jag vill när jag kommer hem! Igår var jag trött efter hårt arbete, jag sov. Varför? För att jag kunde göra det! [/quote]
Vilken jävla tur att inte alla svenskar är lika egoistiska och lata som du.
Ja, faktiskt.
Som sagt, jag gör vad jag vill när jag kommer hem! Igår var jag trött efter hårt arbete, jag sov. Varför? För att jag kunde göra det! [/quote]
Vilken jävla tur att inte alla svenskar är lika egoistiska och lata som du.
Fredag igen!
Ja, jag ska slå ner en dansk!
Vad ska ni göra?

-
- Levertransplanterad
Fredag igen!
Grilla och dricka öl blir det idag.
Lammfilé, mums.
Lammfilé, mums.
-
- Levertransplanterad
Fredag igen!
Jobbar hela helgen... 

-
- Levertransplanterad
Fredag igen!
on 05/09/2008 at 22:07:12, GammalHardrockare wrote:Jobbar hela helgen...
[/quote]
Jag förstår inte smileyn.
Du brukar ju alltid hävda att du kan göra precis vad du vill så då måste väl jobba helg vara precis vad du vill.

Jag förstår inte smileyn.
Du brukar ju alltid hävda att du kan göra precis vad du vill så då måste väl jobba helg vara precis vad du vill.
Fredag igen!
Ja han har ju skrivit att han gillar att jobba på helger också så.
-
- Levertransplanterad
Fredag igen!
Josey Wales:
Du har en poäng. Naturligtvis behöver jag inte jobba varje helg, men jag kan faan inte komma på något bättre att göra.
Därför väljer jag att jobba.
Det kunde ha varit värre, jag kunde ha suttit med villalån, fet grinig kärring, två bilar och tre ungar. Då jävlar hade jag inte kunnat välja, då hade jag varit TVUNGEN att jobba för att få ihop till räntorna och avbetalningarna samt hålla den feta kärringen ungarna med fett och socker så att de håller käft.
Du har en poäng. Naturligtvis behöver jag inte jobba varje helg, men jag kan faan inte komma på något bättre att göra.
Därför väljer jag att jobba.
Det kunde ha varit värre, jag kunde ha suttit med villalån, fet grinig kärring, två bilar och tre ungar. Då jävlar hade jag inte kunnat välja, då hade jag varit TVUNGEN att jobba för att få ihop till räntorna och avbetalningarna samt hålla den feta kärringen ungarna med fett och socker så att de håller käft.
Fredag igen!
Om man inte kan komma på något bättre att göra än att jobba, när det är blå himmel och solsken en lördag.. då har man inte mycket till liv. 

-
- Levertransplanterad
Fredag igen!
on 05/10/2008 at 22:21:02, Hakan wrote:Om man inte kan komma på något bättre att göra än att jobba, när det är blå himmel och solsken en lördag.. då har man inte mycket till liv.
[/quote]
Jag kan bara instämma.
Men en normal helg för GH består av att sitta ensam i en hyresetta där inredningen består av det tidiga 90-talets allra smaklösaste möbler och fördragna persienner tittandes på TV med en mikropizza i ena handen och en bunke smältande päronglass i den andra.
Då kan man förstå att det blir roligt att åka och jobba

Jag kan bara instämma.
Men en normal helg för GH består av att sitta ensam i en hyresetta där inredningen består av det tidiga 90-talets allra smaklösaste möbler och fördragna persienner tittandes på TV med en mikropizza i ena handen och en bunke smältande päronglass i den andra.
Då kan man förstå att det blir roligt att åka och jobba