Norwegian Boogie
-
- Periodare
Norwegian Boogie
Vilken version gillar ni bäst! Jag är mycket svag för den han körde live i Uppsala 1994 15 April. Sångsättet är så skönt
Last edited by rockabillyhoodlums on 20 Jan 2007, 23:51, edited 1 time in total.
Norwegian Boogie
har bara hört 2 versioner så jag gillar originalet bäst
men kom över till chatten och snacka, rh
men kom över till chatten och snacka, rh
-
- Site Admin
Norwegian Boogie
just det, Chatten, NU!
-
- Periodare
Norwegian Boogie
Jag har egentligen inte tid, vart ligger chatten då?
Norwegian Boogie
Har ingen koll på vilka versioner jag hört. Liveversionen har jag på datan visserligen. ska ta och lyssna på den så återkomme rjag med en rapport.
Norwegian Boogie
]Vilken version gillar ni bäst! Jag är mycket svag för den han körde live i Uppsala 1994 15 April. Sångsättet är så skönt [/quote]
visst är den med på legal botleg 1?
visst är den med på legal botleg 1?
Norwegian Boogie
Underbar låt, en av dem första jag hörde faktiskt med Eddie. Minns att jag spelade den lite för min syrra - som tyckte den var jättedålig, medans jag älskar den 
Och gör än idag! Orginalet är bäst av denna klassiker, underbart "bonnigt" gjord!
Finns i 3 studioversioner i alla fall:
1. Orginal 79
2. Nyinspelning från 98 (Värsting Hits)
3. Norska Boggen - Alternativ version, troligen inspelad i samma veva som orginalet, runt 79 gissar jag. (finns på Fyllekalas 4)
Sedan finns ju otaliga live-versioner, men dom låter väl mer eller mindre likadans allihop vad jag minns... får lyssna mera vid tillfälle.

Och gör än idag! Orginalet är bäst av denna klassiker, underbart "bonnigt" gjord!
Finns i 3 studioversioner i alla fall:
1. Orginal 79
2. Nyinspelning från 98 (Värsting Hits)
3. Norska Boggen - Alternativ version, troligen inspelad i samma veva som orginalet, runt 79 gissar jag. (finns på Fyllekalas 4)
Sedan finns ju otaliga live-versioner, men dom låter väl mer eller mindre likadans allihop vad jag minns... får lyssna mera vid tillfälle.
Norwegian Boogie
Den versonen som finns på "Värsting Hits" spelade jag på högsta volym hemma, med fönster och dörrar öppna. 2 av våra grannar är norska
måtligt kul för dem 

Norwegian Boogie
Syttene Maj var de inte för då åker alla norskar till nogre så då har man inget för att spela för tomma hus