Familjeliv är proppfullt av en massa fjantiga mammor, politiskt korrekta miljömuppar, cykelhjälmsanvändare, manlig dagispersonal och andra fjollor.
Det var länge sedan jag hade så kul!
Därför har jag hälsat på en sväng på Familjeliv, sökt lite på mitt nick som jag hade där och kopierat flera av mina texter. Jodå, de finns kvar! Så även flera debatter och dialoger som jag hade med flera medlemmar.
Här kommer den första.
En användare som kallade sig Miss Maja oroade sig för sin son som inte sket.
"Min son på 3 månader har inte bajsat på 4 dagar nu, inte sen i tisdags. Förra veckan fick han ersättning blandat med bröstmjölk för första gången. Han fick det 3 ggr på 3 dagar, fredag-söndag. Kan det ha med det att göra? Är det någon som vet om det kan vara så att han är förstoppad.... Jag läste i sjukvårsduiden att man kunde ge katrinplommonpuré till barn över 3 månader. Vi testade det i förmiddags, ca en tesked fick han men inte har det hjälpt tycker jag. Några tips.....på vad vi kan göra."
Här var jag naturligtvis tvungen att rycka in till Miss Majas hjälp och stöd!
Behöver jag tala om att de små mammorna inte sparade på krutet i de kommande kommentarerna?"Kära Miss Maja.
Jag ringde och frågade min flickvän när hon sket sist och det var ett tag sedan enligt henne, tre dagar sedan närmare bestämt.
Jaha, sade jag då och fortsatte med mitt jobb.
Vad jag vill ha sagt är att jag inte riktigt förstår frågan? Om inte ungen vill skita så är det väl hans problem? Han skiter när han tycker att det är dags. Vad tror du kan hända, att han skulle explodera av all skit till slut?
Knappast.
Sådant löser sig självt. Ibland i byxorna.
Alternativt så kan du ju trycka i ungen lite laxermedel och sedan skaka på honom. Då kommer han nog att skita ska du se!"
Det mesta gick ut på att jag var galen och att de var rörande överens om att de bara gick och väntade på att jag skulle bli bannad.
Våra döttrar pillar på varandra!
Ja så var rubriken på en text som medlemmen Anonym hade postat.
Vad säger ni? Det är ju öppet mål för fan!"Min dotter är tre år och hennes kusin året äldre. Jag har märkt att kusinen för tillfället är väldigt fixerad av sitt könsorgan, hon sitter ofta och pillar o vill gärna att andra ska titta o pilla.
Fick idag reda på att hon o min dotter lekt "en lek" där de turas om att sära på benen o liksom hålla isär blygdläpparna så att den andre kan pilla.
Den vuxne som såg detta sa åt dem att "sådär leker man inte" o bett dem låta bli.
Vad ska man egentligen göra? Det är ju inget konstigt i att de upptäcker sina könsorgan o jag vill inte göra det till något fult. Samtidigt kan de ju faktiskt skada varandra....
Jag var ju bara tvungen att svara!
Anonym blev helförbannad och svarade direkt."Detta är inte normalt beteende! När jag var barn så satt inte jag och min kusin och tog varandra på kukarna.
Du ska inte uppmuntra detta beteende heller, eller vill du ha en dotter som vid tjugo års ålder går omkring och tar sig själv och andra kvinnor på fittan i tid och otid?
Hon skulle med största sannolikhet få allvarliga umgängesproblem.
Det ska lukta parfym och rosenvatten om en kvinna, inte nypullad fitta."
Ha! Ha! Nu började det likna något. Jag svarade.-"Vad fan vet du vad du gjorde när du var så gammal, 3 år. Kommer du ihåg allting eller? Inte gör jag det iallafall. "
Nu blev det ett jävla liv och den ena morsan och fjanten efter den andra var tvungna att lägga sig i."Taskigt för dig, jag kommer dock ihåg en hel del.
Och nej, inte jag själv eller mina barndomskompisar gick omkring och tog oss själva och varandra på kukarna. Aldrig någonsin. I så fall hade man åkt på en jävel direkt."
Var det någon idiot som skrev. Jag hängde på direkt. Nu hade jag kul som aldrig förr.-"Ja, ni som inte upptäckt era kroppar är nog onormala."
Anonym:"Så det är alltså fullt normalt att som barn gå omkring och dra sig i kuken bland andra människor?
Konstigt, när jag var barn fick man inte ens peta sig i näsan innan man fick en ordentligt tillrättavisning."
Jag igen:"Det är väl ändå mer onormalt att som förälder ge sina barn stryk än det är för barn att undersöka sin kropp. Jobbigt för dig att växa upp med sådana föräldrar."
Nu lade sig en användare vid namn Wickz i debatten:"Vem fan har pratat om stryk? Jag skrev bara att inte fan gick jag och mina polare omkring och tog varandra och oss själva på kuken så fort vi fick tillfälle.
Jag minns bara en unge som tog sig på kuken. Det var en mongoloid som brukade stå för sig själv i något hörn av skolgården och med drömmande blick och hakan full av dregel stå med näven nedkörd i byxorna.
Han tog sig mycket och ofta på kuken."
Idioterna hade tydligen någon hang up på ordet stryk."Att du åkt på styrk i sådanafall tycker jag är det mest onormala i det hela. du kasnke behöver tala med någon form av pyskolog för att bearbeta din barndom?"
Nu kom trådstartaren tillbaka.-"Jävla tjat om stryk! Jag fick aldrig stryk av min mor, snarare tvärtom. Det var i skolan jag fick stryk men inte för att jag tog mig på kuken. Hade jag gjort det så hade jag väl även blivit idiotförklarad."
Jaha, då blev man ju lite nyfiken.-"Jag har tagit ett snack med min dotter nu"
Fick aldrig något svar, däremot så lade sig användaren Copycat i diskussionen."Vad sade du då?
- Aldrig ta dig på musslan bland folk, det kan bli en dålig vana som sedan kan bli en belastning för dig i det sociala vuxenlivet.
Eller...?"
Som sagt, de hade fått stryk på hjärnan. Jag började nu bli förbannad.-"Visst skev du att du hade åkt på stryk!!! Gå tillbaka o kolla!"
"Jag skrev tidigare: Men herregud! Nej, det är inte normalt! Inte fan gick jag omkring och tog mig på kuken tillsammans med mina polare när jag var barn. Hade jag gjort det, hade jag tagit fram kuken så hade jag garanterat - med rätta - både åkt på stryk och blivit idiotförklarad."
Med det menade jag att jag hade fått stryk av de andra ungarna (självklart) om jag hade tagit fram kuken och även börjat att kladda på deras kukar. Klart som fan att man hade åkt på en jävel!
Om en unge går omkring och ogenerat tar sig på kuken titt som tätt, ja då är det tid att besöka barnpsyket. Det är väl bland det första man lär sig som barn:
- "Inte ta dig på kuken bland folk!"
Nu lade sig trådstartaren i igen:
Ja, vad svarar man på sådant? Jag försökte i alla fall.-"Min dotter är väldigt klok o förståndig (hehe, tycker väl alla om sina barn ) o är lätt att diskutera med."
Ja, sådär höll det på. Jag orkar inte posta allt, det får inte ens plats men jag fick många goda skratt på det där forumet. Det fick jag verkligen.-"Jag tror du är rätt så ensam om att tycka det. Det är ju knappast rymdingenjörer och kvantfysiker som brukar stå i gathörnen och ta sig på sina kukar med drömmande blickar."
Fick en ny chans att komma tillbaka men nu är jag bannad igen. Lite synd faktiskt. Så många idioter att reta upp - så lite tid.