Det slog mig helt plötsligt att det var totalt dödstyst överallt! Det kunde ha varit kärnvapenkrig bannemig,folk är givetvis hemma var och en hos sig,fullt upptagna med att förbereda sig för FESTEN!
Tänk vad roligt det skall bli! Jodå,det börjar nog bra...Kalle och Ulla kommer,Pelle och Gunnel likaså och Lisa och Kenny osv,osv. Välkomstdrink,Sill,Jordgubbstårta,fest och glam stämningen är hög......ett tag.
När sillen är uppäten och fyllan stigit över ögonbrynen på folk så kommer det. Ofelbart. Då börjar relationsdramerna! Folk är medelålders,har levt ihop i många år,de har fullt upp i vardagen så hur ofta umgås de egentligen?
Hur ofta talar de med varann egentligen? Jag menar verkligen TALAR? Inte ofta....det hinner de inte mellan barnens aktiviteter,arbete och kärringens kvällskurser plus att gubben måste ju använda alla sina dyra verktyg som garaget är fullt av till att snickra på huset med......
Nä,men en gång om året i alla fall,då skall det umgås! På midsommar,då samlas hela umgänget,parvis givetvis. Inte konstigt att alla oförrätter,verkliga eller inbillade kommer fram då eller hur?
Nä fyfan för sånt! Som tur är så är jag begåvad med en fru som både går att snacka med och som är helt i avsaknad av dylika sociala behov

Storhelger är skräp!
Glad Midsommar på er!