Jag har LP´n och enligt etiketterna så har mycket riktigt Good Rockin Tonight & Sweet Love On My Mind andra låtskrivare så dem är covers. Båda låtarna finns inspelade med flera andra artister bl.a Elvis.
På övriga låtar så står det bara "Lester C Garreth" som låtskrivare så man får väl anta att det är dom som skrivit dem. Eddie ska ju helt säkert spela bas på plattan i alla fall (detta enligt Janne Lindén) och även "ha hjälpt till här och där", men med det menas nog att han kanske agerade tekniker och producent ibland. Det är ju möjligt att han bidrog med nån liten textrad eller nått riff till nån låt men det var inte mycket i så fall. I så fall borde han fått credit för det. Med andra ord så är det med största sannolikhet Lester som har skrivit alla låtarna utom cover-låtarna då.
Klockren LP för övfrigt!
Lester C Garreth-låtar
Lester C Garreth-låtar
Last edited by overkill on 26 Jul 2008, 01:13, edited 1 time in total.
Lester C Garreth-låtar
Nej, det kan jag inte påstå. Tycker det låter som Lester-sångaren.
-
- Levertransplanterad
Lester C Garreth-låtar
Nja, jag tycker inte heller det låter direkt likt Eddie.
Lester C Garreth-låtar
Eddie har ju förresten spelat in en egen version av Shovel Head Boogie, öppningslåten på LP´n. Den släppte han 1996 på kassetten Rockligan. Jag vet inte när den är inspelad, men antagligen i samma veva som LP´n, dvs runt 83-84.
I princip alla banden som kom 93 - 96 innehåller ju helt eller delvis gammalt material som Eddie haft liggandes som han släppte på senare år. Antagligen är så fallet även med denna låten. Men det blir väl så aoutmatiskt, inget fel i det heller. Är nog inte alltid han tänkte på var och när det man spelar in kan släppas. Så då blir det liggandes tills vidare och när Eddie sen spelade in nytt och bestämde sig för att släppa något tror jag han kompleterade och la till gamla outgivna grejer han hade liggandes. Bitvis riktigt bra grejer det mesta
I princip alla banden som kom 93 - 96 innehåller ju helt eller delvis gammalt material som Eddie haft liggandes som han släppte på senare år. Antagligen är så fallet även med denna låten. Men det blir väl så aoutmatiskt, inget fel i det heller. Är nog inte alltid han tänkte på var och när det man spelar in kan släppas. Så då blir det liggandes tills vidare och när Eddie sen spelade in nytt och bestämde sig för att släppa något tror jag han kompleterade och la till gamla outgivna grejer han hade liggandes. Bitvis riktigt bra grejer det mesta