Är det någon här bland er gamlingar som har börjat höra dåligt? Fan, jag får sämre och sämre hörsel.
I början så märkte jag inte så mycket av det. Jag minns att jag började reta mig på att det var så dåligt ljud på alla svenska filmer, jag fick alltid slå på textfunktionen.
Går det inte att texta så får jag ha på så högt ljud så att TV:n nästan hoppar ur stativet.
-"Va fan, det hörs ju ända ut i trappuppgången när du tittar på film!"
Sade min flickvän till mig för ett tag sedan.
Innan jag fattade att jag hade börjat höra dåligt så retade jag mig även på att alla mina medarbetare talade så otydligt.
-"Sluta mumla så förbannat! Tala så att man hör!"
De tittade oförstående på mig.
Extra illa är det när jag ska tala i telefon. På vänsterörat hör jag extra dåligt men det är bara det örat jag kan använda när jag talar i telefon. Jag kan inte trycka telefonen mot andra örat. Helt omöjligt. Det känns bara konstigt. Det blir helt fel.
-"Nä, jag hör fan inte ett ord av vad du säger. Måste vara radioskugga."
Säger jag och lägger på mitt i en mening.
Ibland gissar jag på vad folk säger.
Chefen på mitt jobb har sagt åt mig att skaffa hörapparat.
-"Det här går inte längre! Du missuppfattar ju allting!"
Men va fan, hörapparat... Jag ser ju redan dåligt och måste bära tjocka glasögon. Måste jag nu även släpa runt på en stor jävla hörapparat på bröstet?
Vad blir nästa steg, löständer?
Det känns som om jag håller på att lämna jordelivet steg för steg, i små bitar.
Inte kul det här.
Hörapparat...
Moderator: hakan
-
- Levertransplanterad
Hörapparat...
Nu är ju jag inte ens i närheten av att vara lika gammal som dej men för att svara på din fråga i alla fall så, nej jag hör inte illa, jag har dessutom klockren syn och fysik som en elitgymnast. Ja just det, nämnde jag att jag har en riktig jävla hästkuk också.
Däremot är jag gråhårig till ca 75% men det stör mej inte ett dugg.
Däremot är jag gråhårig till ca 75% men det stör mej inte ett dugg.
-
- Levertransplanterad
Hörapparat...
Josey Wales:
-"Vad enorm den är! Herregud! Nej, jag vet inte riktigt om..."
Osv, osv. Ja, du vet hur det är.
Det var det jävligaste jag har läst på länge! Du är ju för helvete snart fyrtio år. Vi är ju nästintill jämngamla.Nu är ju jag inte ens i närheten av att vara lika gammal som dej
Jag också! När jag har på mig mina glasögon med en cm tjockt glas. Ja, i alla fall ser jag perfekt på höger öga. Med glasögon.jag har dessutom klockren syn
Samma här. Kan fortfarande göra en perfekt roundup, är 1,82 cm och väger under åttio kilo och kuken står varje morgon.fysik som en elitgymnast.
Ja, det är samma här. Hur är det nu min flickvän brukar säga...?Ja just det, nämnde jag att jag har en riktig jävla hästkuk också.
-"Vad enorm den är! Herregud! Nej, jag vet inte riktigt om..."
Osv, osv. Ja, du vet hur det är.
-
- Levertransplanterad
Hörapparat...
Jag blir 36 i höst så jag har långt kvar till gubb- 40-strecket.GammalHardrockare wrote:Det var det jävligaste jag har läst på länge! Du är ju för helvete snart fyrtio år. Vi är ju nästintill jämngamla.
Jag är så satans ung att jag inte upplevt varken månlandingen eller svart-vit TV, ja jag var inte ens 10 är gammal när jag fick min första dator.