Eddies Turnébuss

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
Långis

Eddies Turnébuss

Post by Långis »

Det kom upp en intressant fråga om Eddies turnébuss i min gästbok. En person påstod sig ha den i sin ägo och ville få det bekräftat.

Han fick snart ett svar:
Har en bild nånstans från när vi va i Tidaholm på en konsert... Då hade han en vit van med kondomer runt hela bilen längs taklinjen, sen stog det använd skydd eller nåt.
Nån som vet om det stämmer?
overkill
Levertransplanterad

Eddies Turnébuss

Post by overkill »

På Legal Video Bootleg finns med lite bilder från en spelning på Hässleholm 93. På Hovdala Slott är dom och klippen är både live samt lite mingel-bilder. I en av sekvenserna syns en vit Van-buss, antagligen Chevrolet, kan möjligen vara Dodge eller Ford (vissa av deras modeller är ganska snarlika). Men antagligen en Cheva om jag får gissa, vet inte om det syns på videon. I fönstren sitter i alla fall Eddie Meduza-dekaler och jag tror att några av fönstren är svarta.

Kan ju vara den men vem vet. Sen vet man ju inte om just Eddie personligen ägde den. kan likagärna ha tillhört nån i bandet, kanske Peter Löfberg eller nån annan i turnésällskapet.
Så jag vet inte, men att han att han åkt i en vit van är väl inte omöjligt, eller i alla fall nån/några sällskapet. Förutom stjärnan själv ska ju bandet plus instrument och utrustning också fraktas, dessutom sades det ju att Eddie föredrog ofta att åka på egen hand själv till spelningar, ofta med tåg.
overkill
Levertransplanterad

Eddies Turnébuss

Post by overkill »

Fick du någon klarhet i detta Stekpanna? Image Image
Långis

Eddies Turnébuss

Post by Långis »

har hört mig runt lite. Peter Melin mindes bussen, men tror att den är skrotad idag.
Killens om skrev i min gästbok hörde aldrig av sig något mer...
Post Reply