Utökade samlingen ytterligare lite idag
Var i en affär idag och kollade som säljer beganade tidningar. Mest serier men även annat bl.a en del gamla porr-blaskor. Jag har tittat där förut efter nummer med artiklar om eddie i men utan framgång.
Men idag fann jag faktiskt Aktuell Rapport numret från 1991 där ett repotage om Eddie finns. I bra skick och den kostade 10 kr. Ett fynd med andra ord. Fick visserligen gå igenom några räjäla högar med tidningar innan jag fann den men det var det lätt värt. Det finns ju ett antal repotage om Eddie i olika porrtidngar, ska skriva upp alla nummer så jag vet exakt vad jag letar efter tills nästa gång jag är där. Men just detta numret visste jag vilket det var och jag har ett ex av den sen tidigare så jag visste ungefär hur framsidan såg ut också.
Dom har andra tidningar också men inte alltid dom som nån gång skrivit om Eddie. Kan ju dock förstås finnas okända repotage också men jag lusläser inte varje tidning direkt utan söker i första hand tidningar som jag vet att det finns repotage i.
Sen så köpte jag 2 samlings cd-skivor där Eddie medvärkar. Sommartider från 1993 och Kopparbärs Rock 2 från 98 (båda från Mariann). Sommartider har jag på kassett sedan innan också, köpt för 5 kr

Dessa skivorna gav jag 20 kr st för. Inget jag prioriterar men dom var i bra skick så för 20 kr st kan dom ju vara lite kul att ha. Sommartider verkar för övrigt inte finnas att få tag i längre. Förutom Eddie-låtarna innehåller den egentligen inget vettigt. På Kopparbärs finns förutom 2 eddie-låtar även Dunder och Snus med Simon Brehm. Den låten, samt en till låt är för övrigt "döskallemärkta" på skivan. 2 ocensurerade bonus-låtar är det visst och man varnar för texten. Rekomenderad Minimiålder 18 år, haha. Sen är där 2 låtar med Dag Vag och Svenne Rubins annars mest skräp.