Senaste införskaffade Meduza pryl

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
ELN
Levertransplanterad

Post by ELN »

I går la jag vantarna på ett par Eddie tröjor på Strömstads marknad. Inget stort men klart coolt Image
wiking
Levertransplanterad

Post by wiking »

Helt klart Image
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Raggarjojje, vad var det för pirat-utgåva av Kräftkalas 2 du köpte på CD? eftersom den inte är officiellt utgiven på CD måste det varit nån hemmagjord historia du kom över. Men om den var snyggt gjord och med bra ljudkvalité kan det ju vara värt en slant kanske i brist på annat. Inga störra summor men några tior går säkert sånt att kränga för om man vill.

Har själv bra kopior av de flesta kassetterna och en del annat som ej finns officellt utgivet, som jag fått tag i på olika sätt och sen bränner själv. Jag brukar även skriva ut omslagen (om det finns flera skriver jag ut alla såklart), skriva en korrekt låtlista med så mycket info som finns att tillgå. Så att dem ska bli så äkta och verkighetstrogna som möjligt- allt för att återskapa allt som kassetterna hade och lite till. Just kassetterna känns för mig extra viktiga att ha i sin helhet (och helst med bra ljud då förstås), som Eddie en gång spelade in dem och sålde. Jag har dessutom bara knappt hälften av alla banden i orginal, och dom spelas väldigt sällan pga värdet och för att formatet i sig är ganska känsligt för slitage.
Plattorna jag gör själv har inget ekonomiskt värde och jag gör dom enbart till mig själv och bland åt nån kompis. Jag har aldrig sålt nått sånt men jag övertygad om att det skulle gå att kränga t.ex på Tradera också om man så vill. Som priserna och intresset för eddie är nu tycks det ju inte finnas nån gräns för vad folk betalar för grejer. Så även piratgrejer skulle kanske t.o.m. bli dyrt om det är sånt som ej finns officiellt utgivet nån annan stans. Förutom kassett-kopior även t.ex outgivet, interljuver, radiohyllningar, covers etc etc.
Men då är det väl egentligen innehållet man betalar för - skivorna i sig är mest ett lagringsmedium. Skulle antagligen själv inte köpa nått sånt, men visst, är det nått väldigt udda på som man inte har skulle man ju helt klart överväga det.

Halkade visst in på ett litet sidospår Image Image
Last edited by overkill on 16 Sep 2008, 23:59, edited 1 time in total.
raggarjojje
Obotlig alkoholist

Post by raggarjojje »

on 09/16/2008 at 22:21:52, Overkill wrote:Raggarjojje, vad var det för pirat-utgåva av Kräftkalas 2 du köpte på CD? eftersom den inte är officiellt utgiven på CD måste det varit nån hemmagjord historia du kom över. Men om den var snyggt gjord och med bra ljudkvalité kan det ju vara värt en slant kanske i brist på annat. [/quote]

Jo, det var en piratutgåva. Och det visste jag när jag köpte den. Och ljudet var ganska så bra.
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Ok, vad du gav du för den? är mest nyfiken. Image

Senaste nyförvärvet till min samling är för övrigt 2 st. afficher, för samlings-skivorna Motorrock och Kopparbärs vol 2. Inget högprioriterat men jag fick för hyffsade priser. Bjöd på Värsing Hits-postern från samma säljare också, men blev överbjuden. Var med upp till drygt 400 sen gav jag upp. Gick för 412 kr.
Bjöd även på Silver Wheels-postern men mest för att ingen annan hade lagt bud på den, har den egentligen sen innan. Men UY bjöd över mig så jag passar på att gratulera! Image
Last edited by overkill on 21 Sep 2008, 02:06, edited 1 time in total.
uy
Levertransplanterad

Post by uy »

Jasså, det var dig jag bjöd över. Jag tyckte allt det var märkligt att den personen lade så lågt bud, när samma person varit med och slagits om Värsting Hits-affichen. Men då förstår jag varför du lade så lågt, du hade den redan.
Skitarna ska va' lika långa i år
raggarjojje
Obotlig alkoholist

Post by raggarjojje »

on 09/21/2008 at 02:01:59, Overkill wrote:Ok, vad du gav du för den? är mest nyfiken. Image [/quote]

100 kronor gav jag för den.
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

UY, japp la som sagt mest bud på den för att ingen annan hade gjort det. Hade man fått den för utropspriset och därmed flera afficher för samma fraktkostnad kunde man kanske bytt bort dubletten eller kanske gett bort till nån. Eller behålla själv Image
Men återigen grattis till en trevlig affich!

Raggarjojje, ok. Så mycket hade nog inte jag gett då nästan alla kassetter finns att tanka ner på DC - dock i väldigt varierande kvalité. Finns både bra rippar och mindre bra.
godeman
Glad amatör

Post by godeman »

Errol skivan med feltrycket "ERROLL" i white sleewe..

http://www.tradera.com/auction/auction. ... d=71763309

Blev dock ganska snopen när det kom upp ett feltryck till efter auktionens slut fast denna med omslag..

Var heller inte hemma när auktionen gick ut så jag kunde inte kolla min Errol platta om den var feltryckt eller inte..

Men vid senare koll så var den tryckt korrekt som den skulle med ERROL på skivan..

Får se hur dagens auktion slutar..
Last edited by godeman on 25 Sep 2008, 18:55, edited 1 time in total.
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Post by 2meterhansson »

Jasså, det är du som är "peak1977" på tradera, jag får väl säga grattis till köpet, jag ser att du lagt bud på den andra oxå.

Är du samlare ? har du mycket material för övrigt ?
godeman
Glad amatör

Post by godeman »

on 09/25/2008 at 20:02:37, 2meterhansson wrote:Jasså, det är du som är "peak1977" på tradera, jag får väl säga grattis till köpet, jag ser att du lagt bud på den andra oxå.

Är du samlare ? har du mycket material för övrigt ? [/quote]

Nä, jag är ingen samlare överhuvudtaget, har väl mest blivit att jag samlar på lite ovanliga vinylskivor.

Fast på den tiden det begav sig såg jag Eddie live 7 gånger, och jag tog alltid med 1 CD som han skulle signera, och 5 gånger lyckades jag, roligt att ha nu i efterhand.

Har även ett kort när jag sitter i hans knä på Nasco Yankees raggarklubb i Falköping.. fan de var tider de.. 1998 tror jag det var
godeman
Glad amatör

Post by godeman »

Jag fick klippa skiva nummer 2 oxå.. det är juh ändå en investering om det nu är under 300 sålda totalt som jag läste på nån sida..

Och 300 finns det juh inte kvar.. säkert några sönderspelade och många slängda..
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Post by 2meterhansson »

on 09/25/2008 at 21:47:30, godeman wrote:Har även ett kort när jag sitter i hans knä på Nasco Yankees raggarklubb i Falköping.. fan de var tider de.. 1998 tror jag det var [/quote]

Du har inte lust att lägga upp bilden här på forumet, det vore kul att se.
godeman
Glad amatör

Post by godeman »

on 09/25/2008 at 22:31:14, 2meterhansson wrote:Du har inte lust att lägga upp bilden här på forumet, det vore kul att se. [/quote]

Tjo.. får gå bort till min polare som har en scanner nån dag å fixa det så ska du få se hur smal jag var en gång i tiden ;=)

Ha nog en 4-5 bilder från den konserten oxå när Eddie är på väg till scen och när han står och lirar, ska scanna in alla
Last edited by godeman on 26 Sep 2008, 00:32, edited 1 time in total.
retepnoslack
Levertransplanterad

Post by retepnoslack »

Det var ett tag sedan jag köpte någonting, nu. Jag går fortfarande, rullar mina tummar, och väntar på "Börje Lundins julafton" på CD-skiva. Vad pysslar medborgare Löfberg med? Jag slår vad om, att Bert skulle ha kunnat fått ut den där skivan på bara en tredjedel utav denna tidsmässiga transportsträcka. Säga vad man vill om Bäver-Karlsson, men han är/var effektiv i sitt arbete.

Hm... Jag har sneglat lite på "Fyllekalas-serien", men där har ju låtarna och sketcherna blivit så kraftigt omstuvade, att många viktiga sammanhang försvinner.
Post Reply