Noslack-Journalen

Retep Noslacks tillhåll
overkill
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by overkill »

Föga överaskande så nådde tidningen även mig idag. Har bara skumläst i den lite och hitils verkar det mycket bra! Allas vår idol är ju med samt mycket annat kul. Ska läsa mer sen. Funderar på att beställa några skivor som fanns där, hehe. Om man beställer därifrån kan man nog vara ganska säker på att dom stålarna går raka vägen till Timbuktu-kassan Image
Jag har dessutom fixat ännu en prenumenant på denna ekivoka blaska - kan dock inte lova om han blir tidningen trogen för lång tid framöver Image Image Men detta numret har han beställt i alla fall.

Dock så står väl fel datum på framsidan? "September - Oktober 2006". En liten miss eller nått långsökt/mindre lyckat skämt..?
Långis

Noslack-Journalen

Post by Långis »

on 04/17/2008 at 23:20:01, Overkill wrote:Dock så står väl fel datum på framsidan? "September - Oktober 2006". En liten miss eller nått långsökt/mindre lyckat skämt..?
[/quote]

Nejdå, han ligger bara lite efter i utgivningen som jag förstått.
retepnoslack
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Ja, kraftigt efter. Vi får väl se, om jag lyckas komma ikapp. Jag skickade iväg kuverten efter sju, i förrgår, men postbilen hade inte hunnit dit och tömt lådan, då, så jag fick iväg den ovanligt fort fastän posten var slöa. Ja, den meningen kan nu ju berätta för era vänner och se, om de kan hitta någon logik i. He, he!

Jättebra, att tidningarna kom fram.
retepnoslack
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

SÅ, nu har jag skickat iväg tidningar till alla, som hade beställt. Så nu skall väl alla vara glada. Image
Långis

Noslack-Journalen

Post by Långis »

Ett trevligt nummer på min ära!

En fråga kom upp dock. Angående serien "Änglar, nog finns dä la tockna". Är det inte Thore Skogman man ser i serien tillsammans med Svullo och Eddie?
Som jag förstått det utspelar sig serien i himlen. Serien ritades enligt signaturen 2006 och Thore dog 9 december-07.
Hur i herrans man förutsåg du detta?
retepnoslack
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

När jag var tre, fyra år, så följde jag med en släkting in i ett mörkt rum, där han förvarade plutonium. Allt fanns i en liten ask och jag, ung och öförstånd som jag var, trodde det var mjuk kola utan papper. Jag åt tre kilo innan min släkting fick stopp på mej. Efter denna händelse har jag haft den otrevliga/trevliga förmågan, att jag kan skåda in i framtiden. 2010 har president Buske (i USA) blivit skjuten utav illasinnande marsianer och Göran Persson har blivit galt.

Nej, skämt åsido. Det är INTE ALLS Thore Skogman, utan revykungen ifrån Skara: Mats Ljung. Han blev inte lika känd som "Stefan och Krister", då han nästan aldrig fick figuera i teve. Dock var han GUD uti Skara, när det gällde revyer, farser och bondkomiska monologer. Jag kan nog påstå, att hans sätt att framföra inspirerade mej och spela in skivan: "Dôppekôpp".

http://www.cameraq.com/sfmats.htm

Mats Ljung gick ur tiden året innan Eddie Meduza och eftersom han var gitarrist i "Matz-Ztefanz med Lailaz" gissar jag, att han minst en gång i livet träffade herr Norstedt. Repliken: "En gång glömde Bosse å ja bôrt ôss å sjöng originaltexten te epatraktorn" syftar givetvis på, att det finns (som de flesta vet) två olika texter till "Epa-traktorn".

Nu har jag utförligt gjort en beskrivning på, huruvida det ligger till. Naturligtvis skulle både Thore och Povel fått sitta på molnet, tillsammans med de övriga tre, men jag gjorde serien 2006, som sagt.
Last edited by retepnoslack on 24 Apr 2008, 02:17, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by overkill »

Trevligt nummer på min ära. Min kompis (Håkan) hälsar & tackar för övrigt att tidningen har kommit fram. Har plöjt igenom Eddie-artikeln nu och jag tycker du fick med det mesta som var värt att ta med. Några enstaka årtalsfel och nått annat mindre faktafel hittade jag men inget att hänga upp sig på.
När Eddie "hängde sig" i skogen, ska för övrigt ha varit hösten 1990. You Aint My Friend släpptes i Juni 1990 och skilsmässan var redan 89 (eller möjligen sent 88 redan) och hustrun heter Hanne, inte Nanne. Så hängningen var med andra ord efter både skilsmässan och You Aint My Friend och hade delvis med att göra att Eddie och hans band blev blåsta på pengar av en arrangör som bokade konserter. Dem fick inte betalt för en del spelningar och där var allmänt massa strul.
Står lite om detta i nån artikel.
Men överlag mycket bra som sagt, detta kanske kan dra till sig nått nytt fans.

Tidningen i övrigt var helt ok också. Törparkusinerna var ju rätt bra, tycker figuerna delvis verkar inspirerade av Eddie´s Lundin-bröder.
retepnoslack
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Misstaget med Nanne istället för Hanne lade jag märke till själv, när jag läste igenom det. Då hade jag redan kopierat upp arket i så många antal, att jag inte bemödade mej med en ändring. Jag är glad, att jag hann ändra namnet på Eddies fru till Rosine. jag tror jag skrev Nanne där också. Puh! Det andra visste jag inte om, men skall försöka memorera det till framtida bruk, om någon frågar mej.

Tycker du "Tôrparkusinerna" liknar "Bröderna Lundin". Ja, kanske lite. Det har jag inte tänkt på, direkt. Annars började jag nog ganska försiktigt och lät dem utvecklas efter hand. Nu har de vuxit sig in i rollerna, att Sigvard är den gnällige, men rättrådige medan Olov är ett fullvuxet barn på 100-kilo.

retepnoslack
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Nummer 33 har hunnit ut ifrån det varma stencileringsrummet!

Det var nästan vidrigt, vad stora bilderna blev den här gången. Man blir nästan dåsig i huvudet.

Image

Ja, så här ser det senaste numret ut. Ett kraftigt försenat julnummer,s om inte innehåller så värst mycket jul. Jo, lite kanske. Det innehåller lite grann, faktiskt. Rätt mycket, om ärligheten skall komma fram. Det är nog mest jul, när jag tänker efter.

Image

Stefan Björkman kastar sig ut i julstressen och skall inhandla en julklapp till svärfar. Slagsmål och kaos.
Läs historien om den besvärlige kunden och den store tjocke snälle pizzabagaren.

Bo-August Bjärt går igenom läsandets storhet, Råggan talar illa om film och Kacken Johansson bjuder inte bara på julpyssel utan också en liten kurs i, hur man får tag i både julskinka och julgran. Hur många har inte velat klä ut sej till Gudrun Schyman? Jasså, ingen! Nä, nä, nä, det är väl möjligt, men här finns iallafall en mask, som man kan klippa ut och sätta på sej.

Image

Serier: Studierektor Flitman, Tôrparkusinerna, Snuttan och Eriksson, limerickar. En vardera dikt om ämnena äldreomsorg och barnmisshandel. Det låter väl trevligt?
uy
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by uy »

Ja, då skall jag beställa ett exemplar. Image I vanliga fall brukar jag bli tvungen att åka ner på byn och ta ut pengar när jag ska handla dina tidningar. Men den här gången hittade jag en 50-lapp i bilen när jag letade efter en 15A säkring. Säkringen var till klockan och stereon i bilen. Den gick när jag hade tagit ur stereon och skulle stoppa tillbaka den igen. Olyckligtvis kom en kabel i klämm och säkringen löste ut. Men efter säkringsbytet låter det bara ur en högtalare, och jag vet inte hur man ställer in så det låter ur alla fyra. jag får be min far göra det, i samma veva som jag ber honom ta en tur med bilen för att se varför den går så dåligt. Oj, det blev ett långt inlägg, det här.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Innebär det, att du måste KÖPA bilar istället för att sno dem. Du kan inte tjyvkoppla dem, alltså. Jag är själv jäddra dålig på kopplingar och sådant. Bara EN högtalare funkar till min dator. Bara en sådan sak. Vilket innebär, att jag bara kan lyssna på en skiva istället för två. Image
Långis

Noslack-Journalen

Post by Långis »

Jag satt faktiskt och funderade häromdan, tänkte att det kanske var för sent att beställa ett nummer av din tidning.
Blev oerhört glad när den damp ned i låddan igår. Väldigt trevligt! Meed personlig dedikering också. Stort tack!

Men hade jag betalat? Jag vet att jag tänkte göra det, men att det föll bort ur minnet...

Skickar en hundring för säkerhets skull.
Last edited by Långis on 25 Sep 2008, 08:28, edited 1 time in total.
uy
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by uy »

Jag fick också min tidning i går. Image Väldigt konstigt, jag skickade iväg beställningen på måndag, och på onsdag fick jag tidningen. Är du synsk, och visste att jag skulle skicka iväg beställningen, eller har posten blivit kvickare?

innehållet i tidningen var roligt, jag låg och skrattade för mig själv när jag gått och lagt mig i går. Det var en väldigt trevlig tomte på baksidan, Man kanske skulle kunna göra julkort med den tomten som motiv Image
Tråkigt att försäljningen av skivan och boken ligger på minus, då båda är så bra. Boken har jag bara hunnit läsa de två första kapitlen av ännu, men den verkar bra. Jag försökte faktiskt kränga din skiva till en kompis nyligen, men han ville göra som Göran på Konsum istället, och höra den gratis. Jag tror han blev lite sur när jag inte ville bränna av skivan åt honom.
retepnoslack
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

"Spekpannas" originalteckning tecknade jag under en dryckes-session tillsammans med ölburkar. Jag ville prova, om jag kunde teckna samma under alkoholens inverkan och det kunde jag väl, i stort sett. Nej, jag har inte fått några pengar, "Spekpanna", men gissade, att du skulle ha ett nummer utav tidningen, i alla fall. Nu har du betalt för två stycken, OM nu vill säga den där omtalade hundralappen kommer igenom "postens" underliga krokar och avvägar

I förra tidningen hade jag, genialt, bifogat en pytteliten mottagare, som var länkad med en väldigt stor satellit, som i sin tur går till en väldigt stor monitor. I denna monitor kan jag skåda, hur folk (som köpte förra tidningen) går tillväga i vardagen. När jag såg "Uy" plocka fram ett frimärke, så förstod jag då, att det var dags och rantade ner till brevlådan för utgående post och lade kuvertet inuti luckan.

Nej, om sanningen skall fram, så GISSADE jag. Så det var en ganska så lycklig slump. Jag hoppas verkligen, att HELA boken skall vara till belåtenhet. Att ha en nöjd läsarkrets är egentligen mycket viktigare än, att tjäna pengar. Det finns oändligt många, som blivit miljonärer på, att publicera skit. Köpa ETT frimärke, tappa bort det och sedan gå iväg och köpa ETT till, tyckte jag var rent för jäkligt komiskt: Just situationen.

Att göra en: "Göran på Konsum" kunde kanske bli ett ordspråk eller en folkrörelse. Det var faktiskt omedvetet, att ha med begreppet TRE gånger i tidningen. Men ÄRAS den, som ÄRAS BÖR.
uy
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by uy »

Men vem ÄR Göran på Konsum egentligen? Eller, jag kanske har besvarat min egen fråga nu, Göran är ju han som jobbar på Konsum Image

Nu har jag läst det mesta av tidningen, och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med innehållet. Knep och Knåp-sidan var rolig, men den var lite svår på en del ställen. Om sanningen ska fram blev jag tvungen att tjuvkika på facitsidan för att klara av den lättaste rebusen. För att inte tala om den svåraste rebusen, jag kunde ju knappt uttala orden som rebusen bildade en gång Image
Post Reply