Midsommarnatt
Midsommarnatt
Den fanns ju med som bonusspår på You Ain't My Friend CD'n som jag inte hann köpa innan den tog slut i butikerna. Finns det nån vänlig själ som kan lägga ut den låten i mp3 format (helst 256kbs bitrate) på nån torrentsite?
Midsommarnatt
Finns väl på t.ex Ginza eller CDON annars och kostar runt 50-lappen. Den är inte utgången vad jag vet och finns att få tag i.
Borde vara lätt att hitta på första bästa DC-hubb också.
Bra låt f.ö.!
Borde vara lätt att hitta på första bästa DC-hubb också.
Bra låt f.ö.!

Midsommarnatt
Dn har inte inte funnits på varken Ginza eller CDon på länge.

Nån DC hub med Eddie känner jag inte till tyvärr.

Nån DC hub med Eddie känner jag inte till tyvärr.
-
- Levertransplanterad
Midsommarnatt
Jag har den ibra kvalité i WMA, hålltillgodo: http://www.2shared.com/file/3998126/2f3 ... rnatt.htmlSten1972 wrote:Den fanns ju med som bonusspår på You Ain't My Friend CD'n som jag inte hann köpa innan den tog slut i butikerna. Finns det nån vänlig själ som kan lägga ut den låten i mp3 format (helst 256kbs bitrate) på nån torrentsite?
Om du nödvändigtvis måste ha den i MP3 kan jag konventera den och ladda upp igen.
PS: Detta är förövrigt en av mina favoriter, man blir änna glad utav att lyssna på den

Last edited by E-M on 27 Sep 2008, 13:29, edited 1 time in total.
Midsommarnatt
Tack så mycket E-M.

Synd att den bara var i 128kbs. Jag tar gärna emot en mp3 i högre bitrate om någon har möjlighet att ordna det.

Synd att den bara var i 128kbs. Jag tar gärna emot en mp3 i högre bitrate om någon har möjlighet att ordna det.
-
- Levertransplanterad
Midsommarnatt
Tog och rippa in låten från min You ain't my friend CD i 320Kbps i formatet mp3. Hålltillgodo igen http://www.2shared.com/file/3998640/954 ... rnatt.htmlSten1972 wrote:Tack så mycket E-M.

Last edited by E-M on 27 Sep 2008, 16:02, edited 1 time in total.
Midsommarnatt
Tack så mycket. Han dock få en bra version i mailen precis innan.
Du måste vara lite snabbare näst gång.

Du måste vara lite snabbare näst gång.

Midsommarnatt
Såg nu att dem inte finns längre. Märkligt. Trist om det stämmer, att dom verkligen är utgångna.
Jag känner nissen lite grann som var med och återutgav dom, så jag har mailat han nu och frågat hur det ligger till.
Men dom borde fortfarande inte vara omöjliga att hitta. Många butiker har säkert några ex i lager. Finns ju även ofta i t.ex lågpris-backar i mataffärer, bensinmackar osv. Kolla runt lite så finns det goda chanser att hitta dem. Sen så finns ju beganat-marknaden förstås.
Angående hubbar så menade jag inte nån speciell hubb utan hubbar i allmänhet. Brukar finnas gott om Eddie på de flesta större hubbar så det är bara att söka.
Jag känner nissen lite grann som var med och återutgav dom, så jag har mailat han nu och frågat hur det ligger till.
Men dom borde fortfarande inte vara omöjliga att hitta. Många butiker har säkert några ex i lager. Finns ju även ofta i t.ex lågpris-backar i mataffärer, bensinmackar osv. Kolla runt lite så finns det goda chanser att hitta dem. Sen så finns ju beganat-marknaden förstås.
Angående hubbar så menade jag inte nån speciell hubb utan hubbar i allmänhet. Brukar finnas gott om Eddie på de flesta större hubbar så det är bara att söka.
Midsommarnatt
Fick svar och det verkar tyvärr stämma: plattorna görs ej längre och är därmed utgångna. Detta främst pga av dålig/minskad försäljning.
och egentligen är det kanske inte så förvånande heller. Plattorna har funnits ute i 6 år och har säkerligen sålt hyffsat gissar jag, men eftersom de flesta som verkligen vill ha dem, redan har köpt på sig dom, så återstår väl bara nytillkommna fans (främst yngre individer då) som köper dem. och den skaran verkar inte vara överväldigande stor. Välidgt synd för plattorna var ju inte dyra heller. Runt 50-lappen st.
Men skivbolag fungerar som de flesta andra företag, dom säljer inget dom inte tjänar på, eller tjänar för lite på. Förståeligt på ett sätt, men på ett annat inte.
Men dom verkar ha gått ut ganska nyligen, för 3-4 mån sen, så än sä länge finns nog hyffsade chanser att finna dem nya, för dem som inte har dom. Många butiker har nog kvar nått/några ex gissar jag. Om jag ser nån själv kanske man köper på sig nån dublett. Sen finns ju beganat-marknaden också och eftersom dem ändå verkar ha sålt ganska bra under dom 6 åren dom funnits ute så borde dem vara ganska enkla att hitta.

och egentligen är det kanske inte så förvånande heller. Plattorna har funnits ute i 6 år och har säkerligen sålt hyffsat gissar jag, men eftersom de flesta som verkligen vill ha dem, redan har köpt på sig dom, så återstår väl bara nytillkommna fans (främst yngre individer då) som köper dem. och den skaran verkar inte vara överväldigande stor. Välidgt synd för plattorna var ju inte dyra heller. Runt 50-lappen st.
Men skivbolag fungerar som de flesta andra företag, dom säljer inget dom inte tjänar på, eller tjänar för lite på. Förståeligt på ett sätt, men på ett annat inte.
Men dom verkar ha gått ut ganska nyligen, för 3-4 mån sen, så än sä länge finns nog hyffsade chanser att finna dem nya, för dem som inte har dom. Många butiker har nog kvar nått/några ex gissar jag. Om jag ser nån själv kanske man köper på sig nån dublett. Sen finns ju beganat-marknaden också och eftersom dem ändå verkar ha sålt ganska bra under dom 6 åren dom funnits ute så borde dem vara ganska enkla att hitta.

Last edited by overkill on 30 Sep 2008, 00:25, edited 1 time in total.
-
- Obotlig alkoholist
Midsommarnatt
Det ligger en ny cd på tradera just nu, utropspris 1 krona, dom brukar gå för 20-30 spänn.
Edit: Jag måste rätta mig själv, det var visst utropspris 10 kr.
Edit: Jag måste rätta mig själv, det var visst utropspris 10 kr.
Last edited by 2meterhansson on 30 Sep 2008, 11:39, edited 1 time in total.