Skärtorsdagen

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
ELN
Levertransplanterad

Skärtorsdagen

Post by ELN »

Jag vet att det är helt totalt fel årstid men jag är bara så jävla trött på alla som bestämmer. Image I all evighet, känns det som, har norrmän och för den delen en del svenskar cruisat runt Strömstad på skärtorsdagen varje år. Norska översvämmar systemet, kör 14 personer på en 240, skiter i dikerna, gapar, skriker, skräpar. Vi ungdomar brukar titta på spektaklet, polisen håller koll på det hela, tar några till fyllecell och dagen efter städas allt upp. Alla har trevligt, har lite roligt och det hela sker under kontroll. Men de förbannade såshuvuderna som bestämmer har nu bestämt att just den här dagen ska bolaget vara lika ointagligt som Fort Knox och att man högst får köra ett enda varv runt stan. Givetvis blev det färre norskar, men det blev även mer förbannade norskar.

Och vilket sammanträffande, samma år för bjuder Norge "russen"(norska studenter köper så kallade russbilar, ofta minibussar som dom målar om å dekorerar å har en sjujävla fest med. Men det blev så mycket olyckor att det förbjöds) Så då passade det givetvis passligt att köra "russen" i Sverige istället. Det blev då tre helger i rad nån vecka efter påsk. Detta var helt okontrolerat, polisen stod vid stadens gräns och varnade för fulla normänn, det blev nerskäpning över hela staden nu istället för bara skärtorsdagenrutten.

Så nu är det åt helvete.

Desutom blir man numer polisanmäld om man går in i Strömstad högstadieskola för att hälsa på sin kompisar om man inte går där, av den urlöjliga anledningen att 7Imagerna blir rädda. Det är ju så man har lust att göra ett jävla liv på skolan bara av den anledningen. Jag och alla andra som numer är äldre har faktiskt också vart 7Imager och vet hur det är. Hela Strömstads makthavare sysslar bara med skitsnack för jämnan.

Men inte får man sin röst hörd fast hela strömstad befolkning är emot det, detta är ta mig fan ingen demokrati. Ingen lyssnar på vad dom det handlar om vill Image Image Sura jävla hälsningar//ELN
Post Reply