Hehe jag hade tänkt det. Har ju varit mängder med problem med Mondeon.
Ett litet urval:
Yttre drivknut höger sida, pajjat två gånger.
Börjat koka p.g.a. söndrig topplockpackning.
Bakre motorfäste helt slut.
Tändkablar inkl. tändspole defekta.
Två fästen till krängningshämmare helt slut.
En slang hoppa av vilket fick till följd att den drog tjuvluft (var dock lätt att fixa).
Kom billigt undan med inköp av vissa delar: motorfäste, fäste till krängningshämmare, tändkablar och tändspole. Köpte jag på skroten för 300 spänn sammanlagt. Tändkablar och tändspole är ju inte det bästa att köpa på skroten men jag vill inte lägga en massa pengar på biljäveln. Och det fungerar ju (rycker inte längre).
Att byta topplockspackning och kamrem på den var inte det roligaste jag har gjort. Fyfan för att greja med den, så förbannat trångt. Man fick plocka ner en jävla massa för att komma åt. Farsan sa att det var någon av de jävligaste bilarna han har fixat med. Fick ju hjälp av honom naturligtvis, hade nog inte klarat det själv. Fördelen med min jädra bil är att jag lär mig lite mera om bilar i alla fall
Det jobbiga är att felen har avlöst varandra. Är det inte de ena så är det de andra. Nu går den fint dock. Jag gillar bilen på sätt och vis. När den väl går som den ska så är den riktigt trevlig att köra. Men nästa bil får bli en Volvo 960 eller 850 GLT (inte tidigare årsmodell än -94, naturligtvis). Det är bara så att jag är arbetslös och vill inte lägga mina surtförvärvade pengar på en bil just nu. Så jag får dras med Mondeon ett tag till, frågan är bara hur länge den kan puttra runt. Har gått 27 000 mil snart.
PS:
Var faktiskt ute och tog mig en titt på en B18. Kom på att farsan håller på att renovera en B18-motor åt några.
Tackar för infon, Eddie. Du kan din sak märker jag