Har retat upp haschtomtarna på Fb igen. Gå gärna dit och reta dem lite ni också!
https://www.flashback.info/showthread.php?t=758947
Detta var vad jag skrev:
Jag har tidigare skrivit om personlighetsförändringarna som blir följden av nyttjande av denna djävulskt fördummande och passiviserande drog vid namn cannabis.
Det finns många exempel på människor som har förvandlats till idioter och leende fånar som ägnar sina dagar åt new age, alternativa livsstilar och flummiflum.
Enklast är att ta kändisar som exempel.
John Lennon är nog det bästa exemplet, eller värsta, beroende på hur man vill se det.
John Lennon var en skicklig musiker som fick smak för hasch. Sedan ändrade han stil, förvandlas till en jävla fredsduva i kaftan och sandaler och började missionera om gränslös kärlek och fred. Ett typiskt beteende för inbitna flummare.
John Lennon före han började röka:
http://www.thecanteen.com/08.jpg
John Lennon efter att han hade börjat röka:
http://imagecloset.com/10/c203484990fdf ... 5B1%5D.jpg
Bevis nog tycker jag.
Cat Stevens ändrade namn till Yusuf Islam, odlade skägg och blev helt vriden i skallen. Cat Stevens gillade att suga på pipan, mycket och ofta.
Borta är hans berömmelse, ingen köper längre hans skivor. Yusuf föredrar att sitta på sin kammare och röka och hoppas på att komma upp i ett högre medvetande. Kanske skymtar han Muhammed någon gång i dimmorna. Vad vet jag?
Cat Stevens före cannabis:
http://i26.photobucket.com/albums/c130/ ... tevens.jpg
Cat Stevens efter att han hade upptäckt cannabis:
http://msnbcmedia3.msn.com/j/ap/06512e2 ... .widec.jpg
Jimi Hendrix var världens bästa gitarrist. Mot slutet blev han totalt helkockobello och tillbad gitarrerna innan han gick upp på scen. Det blev längre och fler dillerier om fred, om marsmänniskor som försökte att få kontakt och att vi alla skulle ta varandra i hand, runka våra kukar och gulligulla så mycket vi kunde.
Hendrix gillade alla droger men cannabis var hans favoritdrog.
Jimi Hendrix var mot slutet en skugga av sitt forna jag.
Dagens "stjärnor" är i regel dumma negrer i byfånemössor och för stora brallor som gillar att tjattra i en mick ackompanjerade av en simpel trummaskin. Rap, eller Hip Hop kallas skiten.
En rappande neger är ingen riktig rappande neger om han inte röker brass, eller "weed" som negrerna säger. Mycket och ofta.
-"Ey man, yo bully me cuz im smoking weeeed man! Ey man, I smoke a lot of weeeed man and I tell yo man, Im gonna smoke som shit and I like it man, so man, I smoke weeed man, so fuck off man!"
Osv, osv.
Enfaldigt och töntigt.
För att uppskatta sådana larviga texter och simpel musik som enbart består av negerpladder och slå-på-trumma så krävs det antagligen ett tämmeligen nedrökt intellekt. Frågan är: Börjar de röka för att kunna uppskatta detta tjatter? Vad började de med först, röka eller Hip Hop?
Vad kom först, hönan eller ägget?
Hur som helst, detta är bara några exempel på hur folk blir som röker cannabis. Fyll gärna på med egna exempel!
Gamla stjärnor och deras förfall efter cannabis.
Moderator: hakan
-
- Levertransplanterad
Kan inte säga annat än att reaktionerna är roande läsning.
Men jag hoppas att du inte tror att en av biverkningarna av CB är skäggväxt och en oemotståndlig vilja att flumma ut totalt.
Jag är övertygad om att detta fanns i människorna från början.
Men jag hoppas att du inte tror att en av biverkningarna av CB är skäggväxt och en oemotståndlig vilja att flumma ut totalt.
Jag är övertygad om att detta fanns i människorna från början.
Last edited by Långis on 04 Oct 2008, 19:56, edited 1 time in total.
Haha, du är oslagbar

GammalHardrockare wrote:Dagens "stjärnor" är i regel dumma negrer i byfånemössor och för stora brallor som gillar att tjattra i en mick ackompanjerade av en simpel trummaskin. Rap, eller Hip Hop kallas skiten.
En rappande neger är ingen riktig rappande neger om han inte röker brass, eller "weed" som negrerna säger. Mycket och ofta.
-"Ey man, yo bully me cuz im smoking weeeed man! Ey man, I smoke a lot of weeeed man and I tell yo man, Im gonna smoke som shit and I like it man, so man, I smoke weeed man, so fuck off man!"
Osv, osv.
Enfaldigt och töntigt.
För att uppskatta sådana larviga texter och simpel musik som enbart består av negerpladder och slå-på-trumma så krävs det antagligen ett tämmeligen nedrökt intellekt. Frågan är: Börjar de röka för att kunna uppskatta detta tjatter? Vad började de med först, röka eller Hip Hop?
Vad kom först, hönan eller ägget?
Jag gillar musiken, fast då ska den ha en innebörd, och bra texter, hällst som får en att tänka. Att rappare "brinner" för att rappa om att legalisera det och att dom är så tuffa när dom röker tycker jag däremot är vrickat..
I frågan om cannabis är jag kluven. Visst, låt dom som vill röka, det är ju deras liv.
Men hiphopparna var ju inte först med att röka på, eftersom den kom på 80 talet och folk började röka på 70talet.
Låt dom röka, men när texten går så här:
Jag går hit och dit, här och där
Jag är jätte stor och röker gräs
Då gillar inte jag det så ofta, dock finns det väll något undantag i någon låt man gillar och dom säger någon rad med att dom röker.
Fast alla låtar är ju inte bara om cannabis, det finns en del som är bra med.
Det finns säkert dåliga saker med hårdrock också, fast eftersom jag är allätare och även gillar rätt mycket låtar, artister och band ur den genren, så utalar jag mig inte om det
Kan ju även tillägga att jag själv skriver lite texter ibland, och då blir det hiphop eftersom jag tycker om tempot, och beats är rätt enkelt att hitta, fast jag tror aldrig jag skrivit något om att röka/legalisera weed.
Och röka på.. Nä, jag har inga planer på det