Slutsnusat.
Moderator: hakan
-
- Site Admin
Slutsnusat.
Jahapp då är man en slutare då. Bestämde mig att sluta med snuset mest för att det är så jobbigt att få tag på i snusförbudets EUropa och dels för att det ju inte fyller någon större funktion. Lätt blir det väl inte men av erfarenhet vet jag att det inte är så väldigt svårt heller.
-
- Levertransplanterad
Slutsnusat.
Det går, jag har själv slutat sedan 2,5 år och det funkar förvånansvärt bra.
Första 2 veckorna är värst. Men det händer fortfarande ganska ofta att jag känner ett extremt sug efter snus ibland. Oftast när någon omkring mej tar fram dosan eller när jag dricker öl.
Första 2 veckorna är värst. Men det händer fortfarande ganska ofta att jag känner ett extremt sug efter snus ibland. Oftast när någon omkring mej tar fram dosan eller när jag dricker öl.
Slutsnusat.
Jongbocken, det var tråkigt att höra. Snusare måste hålla ihop och helst rekrytera ännu fler för att vi inte ska bli helt marginaliserade i stora EU.
Men nu när du har gått och valt kastrering
, så får jag väl bara önska dig lycka till och hoppas att du klarar dig utan abstinens. Det krävs mer styrka att sluta snusa än att sluta röka.
Men nu när du har gått och valt kastrering

-
- Levertransplanterad
Slutsnusat.
Snus är väl inte så hälsofarligt direkt? Det enda som tar stryk är väl egentligen tandköttet?
Lycka till med att sluta, härskaren!
Lycka till med att sluta, härskaren!
Slutsnusat.
Plånboken tar lite stryk också 

-
- Levertransplanterad
Slutsnusat.
Nuförtiden ja, när jag började var det billigt att snusa. En dosa gick år 1987 på 4,70:- på OK-macken kommer jag ihåg.wiking wrote:Plånboken tar lite stryk också![]()
Idag kostar det väl nästan 10 ggr så mycket.
-
- Levertransplanterad
Slutsnusat.
Jag har ju detta med den förbannade rökningen. Jag vet att det är livsfarligt men ändå saknas motivationen. Jag GILLAR att röka. Jag tycker att det är GOTT. Jag har rökt i hela mitt vuxna liv.
Men idag så såg jag att de säljer någon slags rökspray på apoteket, det kanske vore något? Jag är handledare/stödperson åt en ung tjej på 25 år på jobbet, hon vill gärna sluta röka. Kanske kan vi börja tillsammans?
Vad tror ni om det? Ska jag sluta röka eller ska jag ge fan i det och njuta vidare? Morfar rökte som en skorsten hela livet och blev gammal, vad säger att jag inte ska bli lika gammal?
Men idag så såg jag att de säljer någon slags rökspray på apoteket, det kanske vore något? Jag är handledare/stödperson åt en ung tjej på 25 år på jobbet, hon vill gärna sluta röka. Kanske kan vi börja tillsammans?
Vad tror ni om det? Ska jag sluta röka eller ska jag ge fan i det och njuta vidare? Morfar rökte som en skorsten hela livet och blev gammal, vad säger att jag inte ska bli lika gammal?
-
- Levertransplanterad
Slutsnusat.
Tyckte du att den första ciggen du tog var god då?GammalHardrockare wrote:Jag har ju detta med den förbannade rökningen. Jag vet att det är livsfarligt men ändå saknas motivationen. Jag GILLAR att röka. Jag tycker att det är GOTT. Jag har rökt i hela mitt vuxna liv.

Det är ju ditt eget val. Om du vill röka och trivs med så rök på. Det finns risker med det men det gör det med i princip allt. Om DU inte känner att du vill sluta så finns det väl ingen anledning att sluta egentligen.
Slutsnusat.
Det låter som en riktigt bra idč må jag säga.GammalHardrockare wrote:Jag är handledare/stödperson åt en ung tjej på 25 år på jobbet, hon vill gärna sluta röka. Kanske kan vi börja tillsammans?
Slutsnusat.
Om du är handledare blir det extremt pisamt om hon lyckas sluta och du misslyckas...Jag är handledare/stödperson åt en ung tjej på 25 år på jobbet, hon vill gärna sluta röka. Kanske kan vi börja tillsammans?

-
- Site Admin
Slutsnusat.
Köper man en dosa under disk i den lokala kiosken får man punga ut med 6, dvs ca 58 kr.Josey Wales wrote:Nuförtiden ja, när jag började var det billigt att snusa. En dosa gick år 1987 på 4,70:- på OK-macken kommer jag ihåg.
Idag kostar det väl nästan 10 ggr så mycket.

Last edited by Jungbacka Erik on 12 Oct 2008, 22:53, edited 1 time in total.
Slutsnusat.
Man kan tillverka eget också, som Bengt Sändh, han har tom. givit ut en bok i ämnet! Då får man smaken precis som man vill ha den också.
Tobaksblad kan de aldrig förbjuda pga. röklobbyn
så det är bara att hitta nya vägar och snusa på!
Tobaksblad kan de aldrig förbjuda pga. röklobbyn