50-talsrocken var ju ok det mesta,sen kom ju hårdrocken kring -70 sen nångång första halvan av 80-talet var det slut igen.....sendess så finns det inget,nada

Jag sa ju det,att hårdrocken kom runt -70........GammalHardrockare wrote:Rex:
Du har delvis rätt, en massa lallande och trams, nu ska vi kramas och liknande.
Men du glömmer slutet av sextiotalet. Led Zeppelin, Jimi Hendrix, Black Sabbath och Deep Purple!
Hårdrocken föddes runt 67-68!
Sedan så tyckte jag även att The Who hade några höjdarlåtar. Men det kanske jag ska tala tyst om?
När det gäller femtiotalet så gillar jag bara Jerry Lee, Chuck Berry och Bo Diddley.
Hur Elvis kan kallas "The king of rock´n roll" är för mig en fullständig gåta däremot?
Gamla Rolling Stones var jävligt bra! Däremot har jag alltid haft lite svårt för Beatles, lite för brittiskt för mig. Lite för mycket syltmacka, grön parkas, snorig näsa, anemisk hy och sotigt tegel helt enkelt.Eller varför inte "Beatles" eller "Stones".
Javisst, men de gjorde några bra låtar i början av sin karriär. Men idag är det skit och jag tror att de klarar sig bara för att man tydligen "ska" tycka att de är bra. Jag tycker inte de är bra, däremot så gjorde de några jävligt bra hits under sextio- och sjuttiotalet.Rolling stones har jag aldrig riktigt förstått storheten med.
Enligt mej är dom ett ytterst mediokert band som råkade vara först med sin grej och sedan har levt uteslutande på det dom gjorde på 60-70 tal.