on 10/28/2008 at 03:51:34, Hakan wrote:JW:
Det var en mycket trevlig jämförelse. Jag kryssade två för McCain och resten för Obama.
McCain är helt enkelt för gammal, gaggig och revanchlysten pga. misslyckandet i förra valet för 8 år sedan. Obama är ung, karismatisk och har begåvningen att kunna medla - en mycket stark förmåga i den splittrade värld vi lever i, speciellt med tanke på USA's stora inflytande. [/quote]
Mina skäl mot Obama:
-Obama har inte nämnt en enda handfast åtgärd han skall göra när han blir president mer än att ha villkorslösa möten med Ahaminejad och höja skatterna. Det enda man hör är ett evigt malande om "change". vad "change" betyder i realiteten för Obama vet nog inte ens han själv.
-Obama har ingen "executive" erfarenhet öht, han har aldrig suttit i beslutande ställning någon gång.
-Obama har aldrig blivit vald till något nationellt ämbete i konkurrens med någon annan, hans motpart i senatsvalet drog sej ur pga en otrohetsaffär och Obama fick i alla fall inte mer än 70% av rösterna
-Obama har endast 4 års erfarenhet av nationellt ämbete, väldigt lite för en president
-Han är mot frihandel
-Han är för abort
-Obama hävdar att han har utrikeserfarenhet eftersom han bodde i Indonesien mellan sex och 10 års ålder
Därför skulle jag rösta på Mc cain. Fast helst skulle jag velat rösta på Fred Thompson eller Duncan Hunter.
På den demokratiska sidan skulle jag kunna tänka mej att rösta på Bill Richardson.