Eddies låtskrivande
Eddies låtskrivande
Hej, nej några notpapper såg jag aldrig, men däremot texter på vanliga papper. Sen hade han alltid en liten diktafon nära ifall han kom på nåt, vilket han ofta gjorde 

-
- Levertransplanterad
Eddies låtskrivande
Jag passar också på att fråga en sak. Blir nog min hundraelfte fråga eller något. Vet du om Errol kunde noter? Vet du vilket/vilka instrument han var bäst respektive "sämst" på? Har för mig att han har sagt i ett par sketcher att han inte var någon hejare på trummor.
Eddies låtskrivande
Oj... ja det kan nog stämma det där med trummor.. MEN han kunde spela de flesta instrument! Jag har som sagt aldrig sett honom med noter.. men han var ju så otroligt kunnig i musik över huvudtaget, så jag kan inte tänka mej nåt annat än att han kunde läsa noter också.
Tog aldrig upp frågan med honom..
Tog aldrig upp frågan med honom..

-
- Levertransplanterad
Eddies låtskrivande
Okej, tackar för svaret. Du kan ju kolla runt i lite andra rum med om du har lust. Snacka om lite annat än Errol. Kan vara nyttigt så du inte blir gal'n (galen) av alla frågor 

Eddies låtskrivande
Hm... jag vet då ingen i hans släkt som var så pass musikaliskt begåvad som Errol... Inte som jag kan komma på... Vet att det har spelats div instrument här och där som jag hört lite lätt om.. Men den begåvning Errol hade var ju "out of the blue" som du skrev 

Eddies låtskrivande
Passar på att besvara den innan också E-M, har fortfarande inte riktigt kommit på hur man skriver "svar i svaren" s.a.s
Men visst, jag har kollat runt både här och där, väldigt intressanta ämnen som tas upp ibland! Hoppas ingen av killarna här tycker det känns jobbigt med ett fruntimmer bland allt killsnack.. Jag kan ju säga att jag var ensam tjej i turnebussen en massa år med bara killar, så det finns INGET jag inte hört eller sett, så... nu kan ni koppla av 

-
- Levertransplanterad
Eddies låtskrivande
Haha, bra att du är härdad Leila.
Eddies låtskrivande
Tänkte också passa på att ställa en fråga till dig Leila.
Du och Eddie var ju med i ett pogram av "Mänskligt" i TV3. Jag vet att var 1996 nån gång, men vet ej datumet. Vet du det ?
Har du några speciella minnen från det i övrigt? anekdoter eller liknande?

Du och Eddie var ju med i ett pogram av "Mänskligt" i TV3. Jag vet att var 1996 nån gång, men vet ej datumet. Vet du det ?
Har du några speciella minnen från det i övrigt? anekdoter eller liknande?

Eddies låtskrivande
96 stämmer nog väldigt bra, men datum kommer jag inte ihåg.. Kankse de på TV 3 vet..? Vad jag kommer ihåg så var det inte nåt mer än att vi gick in och gjorde programmet efter lite förberedelser vad som var kul som skulle pratas om.. Var så längesen jag tänkte på det där sist eller tittade på bandet... 

Eddies låtskrivande
Ok, tack. Hur kom det sig att ni fick förfrågan att vara med ?
Eddie var ju även med ytterligare några gånger i TV, í nått Nyhetsmorgon-program (TV Stockholm, lokal kanal) Juni 96, och även i "René - att hitta den rätta" Februari 97. Hur kom detta sig egentligen?
Eddie var ju även med ytterligare några gånger i TV, í nått Nyhetsmorgon-program (TV Stockholm, lokal kanal) Juni 96, och även i "René - att hitta den rätta" Februari 97. Hur kom detta sig egentligen?
Eddies låtskrivande
Oj.. det är så länge sen så jag kommer inte ihåg riktigt... men jag antar att de ringde och frågade antingen direkt eller via Uffe på Luftgitarr...
Eddies låtskrivande
Oj här blev det lite fel.. Erik var inloggad på min dator, men det var jag Leila som skrev inlägget innan...