Fredag igen!
Moderator: hakan
Fredag igen!
Då var det Fredag igen då,i alla fall för mig eftersom jag har benhinneinflammation så kan jag inte jobba utan skall vila benet,sådana åkommor går ju an 
Förutsatt att det går över vill säga

-
- Levertransplanterad
Fredag igen!
on 11/13/2008 at 17:33:58, rex wrote:Då var det Fredag igen då,i alla fall för mig eftersom jag har benhinneinflammation så kan jag inte jobba utan skall vila benet,sådana åkommor går ju an 
[/quote]
Då var du full igen då, det är nämligen torsdag
Edit: Läste för slarvigt, nu förstår jag vad du menar.

[/quote]
Då var du full igen då, det är nämligen torsdag

Edit: Läste för slarvigt, nu förstår jag vad du menar.
Last edited by E-M on 13 Nov 2008, 17:38, edited 1 time in total.
Fredag igen!
on 11/13/2008 at 17:37:46, E-M wrote:Då var du full igen då, det är nämligen torsdag 
. [/quote]
Inte än.......

. [/quote]
Inte än.......

-
- Levertransplanterad
Fredag igen!
on 11/13/2008 at 17:33:58, rex wrote:Då var det Fredag igen då,i alla fall för mig eftersom jag har benhinneinflammation så kan jag inte jobba utan skall vila benet,sådana åkommor går ju an 
[/quote]
Så du kan inte sitta i din affär och skrota när du har benhinneinflammation. Hur klen är du egentligen?
Själv är jag arbetsbefriad nu så varje dag är Lördag

[/quote]
Så du kan inte sitta i din affär och skrota när du har benhinneinflammation. Hur klen är du egentligen?

-
- Levertransplanterad
Fredag igen!
on 11/13/2008 at 20:40:06, Josey Wales wrote:Så du kan inte sitta i din affär och skrota när du har benhinneinflammation. Hur klen är du egentligen?
[/quote]
Samma här, har inte haft jobb på nästan 2Ŋ månad nu. Rätt gött på ett sätt men det går inte att parasitera på föräldrarna hur länge som helst. Skulle ju inte sitta fel med lite inkomster heller. Därför har jag har börjat söka och kolla efter jobb nu. Skulle ju vara gött att flytta hemifrån någon gång med.

Samma här, har inte haft jobb på nästan 2Ŋ månad nu. Rätt gött på ett sätt men det går inte att parasitera på föräldrarna hur länge som helst. Skulle ju inte sitta fel med lite inkomster heller. Därför har jag har börjat söka och kolla efter jobb nu. Skulle ju vara gött att flytta hemifrån någon gång med.
-
- Levertransplanterad
Fredag igen!
Jag har lön till i April, dessutom ser det ut som att vi kommer att få någon form av avgångsvederlag på runt 6 månadslöner så ekonomiskt går det ingen nöd på mej.
Dessutom har jag eventuellt ett riktigt bra betalt konsultuppdrag på gång så med lite tur så kan jag få dubbla löner från januari till April.
Dessutom har jag eventuellt ett riktigt bra betalt konsultuppdrag på gång så med lite tur så kan jag få dubbla löner från januari till April.
-
- Levertransplanterad
Fredag igen!
JW:
Ja det låter inte helt fel, du kan gå runt och hissa skinn hela dagarna OCH få bra med kulor inrasslande på kontot varje månad. Ta vara på den här tiden nu
Ja det låter inte helt fel, du kan gå runt och hissa skinn hela dagarna OCH få bra med kulor inrasslande på kontot varje månad. Ta vara på den här tiden nu

-
- Levertransplanterad
Fredag igen!
E-M
Jodå det funkar men jag hoppas ju att något av de jobb jag har på gång skall funka för jag har ingen lust att gå hemma längre än nödvändigt.
Det är dock skönt att veta att det inte blir några ekonomiska problem på i alla fall ett år (jag har ju också inkomstförsäkring i 7 månader om det skulle knipa, så jag får 80% av min lön).
Jodå det funkar men jag hoppas ju att något av de jobb jag har på gång skall funka för jag har ingen lust att gå hemma längre än nödvändigt.
Det är dock skönt att veta att det inte blir några ekonomiska problem på i alla fall ett år (jag har ju också inkomstförsäkring i 7 månader om det skulle knipa, så jag får 80% av min lön).
Fredag igen!
Josey, erkänn nu istället att du är Jude! Visst ska det bli skönt att gå hemma och ha det skönt, lata dig i ett helt år, och utnyttja att andra betalar för dig! 
Fysiskt arbete är överreklamerat. Kolla på stackars GH som går och knegar dag ut och dag in. Skulle aldrig falla mig in att leva på det sättet.

Fysiskt arbete är överreklamerat. Kolla på stackars GH som går och knegar dag ut och dag in. Skulle aldrig falla mig in att leva på det sättet.
Last edited by hakan on 13 Nov 2008, 23:00, edited 1 time in total.
Fredag igen!
on 11/13/2008 at 20:40:06, Josey Wales wrote:Så du kan inte sitta i din affär och skrota när du har benhinneinflammation. Hur klen är du egentligen?
[/quote]
Alltså,ett förtydligande är på sin plats
Hustrun sköter affären numer,själv är jag efter vissa förhandligar angående arbetsuppgifter tillbaks i verkstan och andas Svetsrök
Saknade det,är det beroendeframkallande tro?
[/quote]
Alltså,ett förtydligande är på sin plats

-
- Levertransplanterad
Fredag igen!
on 11/14/2008 at 10:25:18, rex wrote:Alltså,ett förtydligande är på sin plats
Hustrun sköter affären numer,själv är jag efter vissa förhandligar angående arbetsuppgifter tillbaks i verkstan och andas Svetsrök
Saknade det,är det beroendeframkallande tro? [/quote]
Åh fan, ja det är konstigt hur man kan sakna vissa saker som man avskydde.

Åh fan, ja det är konstigt hur man kan sakna vissa saker som man avskydde.
-
- Site Admin
Fredag igen!
on 11/14/2008 at 10:25:18, rex wrote:Alltså,ett förtydligande är på sin plats
Saknade det,är det beroendeframkallande tro? [/quote]Svetsrök är alla drogers moder
Själv har jag varit sjukskriven i tre veckor för en inflammerad axel men på måndag är man tillbaka i svetsröken igen 

Last edited by Jungbacka Erik on 14 Nov 2008, 10:56, edited 1 time in total.
Fredag igen!
on 11/14/2008 at 10:54:09, Josey Wales wrote:Åh fan, ja det är konstigt hur man kan sakna vissa saker som man avskydde. [/quote]
Nja,jag har nog aldrig tyckt illa om yrket i sig,tvärtom,det hänger på vilka arbetsuppgifter man har,så funkar det för mig iaf.
Man vill ju utöva yrket så att säga inte kasta ihop smäck
Nja,jag har nog aldrig tyckt illa om yrket i sig,tvärtom,det hänger på vilka arbetsuppgifter man har,så funkar det för mig iaf.

-
- Levertransplanterad
Fredag igen!
on 11/14/2008 at 11:15:36, rex wrote:Nja,jag har nog aldrig tyckt illa om yrket i sig,tvärtom,det hänger på vilka arbetsuppgifter man har,så funkar det för mig iaf.
[/quote]
Det kan ligga en del i det. Både arbetsuppgifterna och produkterna som företaget gör är vikitga.
Jag har alltid sagt att jag skulle ha svårt att jobba för ett företag vars produkter jag inte tycker är något bra.
Om jag ex. skulle sälja bilar så skulle jag aldrig kunna jobba på Fiat, Opel eller Peugeot t.ex.

Det kan ligga en del i det. Både arbetsuppgifterna och produkterna som företaget gör är vikitga.
Jag har alltid sagt att jag skulle ha svårt att jobba för ett företag vars produkter jag inte tycker är något bra.
Om jag ex. skulle sälja bilar så skulle jag aldrig kunna jobba på Fiat, Opel eller Peugeot t.ex.