Gillar du hårdrock?

Diskutera musik i alla former i detta forum
swex
Glad amatör

Gillar du hårdrock?

Post by swex »

Mina äldre syskon lyssnade dagligen på Zepelin, Purple, Sabbath, Mountain, Hendrix etc, så man är uppvuxen med hårdrock sedan tidigt 70-tal. Jag gillar det mesta inom hårdrock/metal, garagerock, hardcore, punk (ja jag vet) utom mesigt skit med synthar. Motörhead, Slayer, Ramones, Sepultura, Hurriganes, Machine Head, Sex Pistols, Suicidal Tendencies, Soulfly, Hatebreed, CCR mfl mfl.
ELN
Levertransplanterad

Gillar du hårdrock?

Post by ELN »

Mest 80-tals hårdrock, typ:Twisted Sister, Cinderella men också AC/DC åå mängder annat sånt, orkar inte skriva alla, skulle få träningsvärk i fingrarna hehe
sten1972
Periodare

Gillar du hårdrock?

Post by sten1972 »

Här hemma är det mest 70- och 80-tals hårdrock som snurrar i vinyl. eller CD-spelaren. Favoriterna är KISS, Alice Cooper, Guns 'n Roses, Mötley Crue & Iron Maiden. Men det spelas även mycket WASP, Cinderella, Skid Row, Black Sabbath m.fl.

Finns även en del gammalt svenskt som jag spelar med jämna mellanrum. Band som t.ex. Ebba Grön (och även Thåström's svenska soloplattor), Noice, Magnus Uggla och Gyllene Tider.
Image
Jag erkänner även att jag tycker Sex Pistols "Never Mind The Bollocks" är en av världens bästa plattor!
Image
Last edited by sten1972 on 05 Dec 2008, 23:16, edited 1 time in total.
sten1972
Periodare

Gillar du hårdrock?

Post by sten1972 »

Ser ju att jag glömde ta med Mötley Crue på listan över favoriter! "Too Fast For Love" & "Dr Feelgood" t.ex. är ju grymt bra. Nya "Saints Of LA" är ju också en höjdare. Dom kan än dom gamla knarkargubbarna.
Image
Blitzsturm
Glad amatör

Gillar du hårdrock?

Post by Blitzsturm »

Har alltid upplevt begreppet hårdrock som ganska luddigt... ifall hårdrock är avgränsat till band som Iron Maiden och Hammerfall så är det helt hemsk och förskräcklig musik, men om det innefattar Motörhead och Mötley Crüe så är det helt fantastisk musik. Fast Motörhead och Mötley kanske är mer renodlad rock?
sten1972
Periodare

Gillar du hårdrock?

Post by sten1972 »

Motörhead & Mötley Crue räknas definitivt som hårdrock.
Post Reply