Compendia Ultima-Boxen
Compendia Ultima-Boxen
Är det nån här som har den i orginal, och vet nån om den innehåller nått nytt/tidigare outgivet ?
Jag har en låtlista i datorn, men kan inte svära till 100 % om där är nått outgivet.
Jag har en låtlista i datorn, men kan inte svära till 100 % om där är nått outgivet.
Compendia Ultima-Boxen
Boxen ska tydligen innehålla en annan version av låten "Keep on dancing all night long". Men det är väl ingen höjdare direkt.
Skitarna ska va' lika långa i år
Compendia Ultima-Boxen
Jag har bara delar av den i datorn. Vill också se bilder! så, om nån har Boxen, plåta gärna...
Det där klistermärket som sålts på tradera ibland lär ha varit på omslaget i alla fall tror jag... (det i svart-vitt där han visar röven & ballen m.m. på)
Banden ska enligt vad jag har hört bara ha varit vanliga inspelningsband som Eddie själv kopierade in låtarna på, alltså inga fabriksgjorda band med tryck på som dom tidigare (t.ex dom med Palten-omslagen).
På John-John´s sida har jag för mig det står nått i stil med
".. en box innehållandes nästan enbart gamla saker...", därav frågan om det överhuvudtaget är något udda på den?
Det där klistermärket som sålts på tradera ibland lär ha varit på omslaget i alla fall tror jag... (det i svart-vitt där han visar röven & ballen m.m. på)
Banden ska enligt vad jag har hört bara ha varit vanliga inspelningsband som Eddie själv kopierade in låtarna på, alltså inga fabriksgjorda band med tryck på som dom tidigare (t.ex dom med Palten-omslagen).
På John-John´s sida har jag för mig det står nått i stil med
".. en box innehållandes nästan enbart gamla saker...", därav frågan om det överhuvudtaget är något udda på den?
Compendia Ultima-Boxen
Där ser man Uy. ska lyssna och jämföra vid tillfälle.
Compendia Ultima-Boxen
Har du de två tombanden i mp3-format också?grr wrote:En raritet. Har den på datorn i mp3-format (inklusive bonus-kassetten)

Skämt åtsido, det ingick även två tomma 90-minuters kassetter som man kunde kopiera sina favoritlåtar på. Om man var tillräckligt snabb att beställa hela boxen ska man ha fått en T-shirt och medlemsskap i Fy-Fan klubben också.
Skitarna ska va' lika långa i år
Compendia Ultima-Boxen
Alla tio kassetterna gick på 1375 spänn, det var därför jag inte köpte den. 1375 spänn och ingentin nytt alls, det var väl under Eddies mest desperata penga period. Men du sparade hela 185 spänn om du köpte alla tio, WOW
och medlem var jag redan.
Föresten så var det ingen "box", det var tio kassetter, man kunde köpa minst tre åt gången.

Föresten så var det ingen "box", det var tio kassetter, man kunde köpa minst tre åt gången.
Compendia Ultima-Boxen
Jag sitter också på mp3orna och undrar nu om någon vet hur låtordningen ser ut på "Bonuskassetten Raggare super 2000"?
Efter att ha kollat låtlängderna så antar jag att det ska se ut ungefär såhär:
A01 Spiken I Botten (Gasen I Botten Del 2)
A02 Raggare (Räggöere, Räggöere)
A03 Min Raggarbil
A04 Sup Och Rulla Runt
A05 Full Gas
A06 Heja U.S.A.
A07 Ja E En Raggare (Räggöere)
A08 Hejsan Bert!
A09 En Räggöere E En Räggöere
A10 Tommy Hade En Cadillac
A11 De E Gött Å Supa, Pöjka!
A12 Ja E Så Fet, Ja Måste Spy, Med Hasse Hassesson & Mannaböske Band
A13 Raggare Nr.2
B01 Punkarn Å Raggarn
B02 Disapproval
B03 Världens Bäste Chaufför
B04 Prairie Express
B05 Just Havin Fun
B06 Love My Baby
B07 Pretty Martina
B08 Sweet Louise
B09 This Broken Heart
B10 Little Brighteyed Girl In Blue Jeans
B11 What A Fool I've Been
B12 Picture From Your Album
B13 Am'in At Your Heart
B14 Oh Why Do I Love You
Den stora frågan är dock vilken låt som avslutar sida A. Längden på mina mp3or tillåter att man har antingen "Raggare Nr.2" eller "Punkarn Å Raggarn" som sista på sida A.
Någon som har någon ledtråd till hur det ska vara?
Efter att ha kollat låtlängderna så antar jag att det ska se ut ungefär såhär:
A01 Spiken I Botten (Gasen I Botten Del 2)
A02 Raggare (Räggöere, Räggöere)
A03 Min Raggarbil
A04 Sup Och Rulla Runt
A05 Full Gas
A06 Heja U.S.A.
A07 Ja E En Raggare (Räggöere)
A08 Hejsan Bert!
A09 En Räggöere E En Räggöere
A10 Tommy Hade En Cadillac
A11 De E Gött Å Supa, Pöjka!
A12 Ja E Så Fet, Ja Måste Spy, Med Hasse Hassesson & Mannaböske Band
A13 Raggare Nr.2
B01 Punkarn Å Raggarn
B02 Disapproval
B03 Världens Bäste Chaufför
B04 Prairie Express
B05 Just Havin Fun
B06 Love My Baby
B07 Pretty Martina
B08 Sweet Louise
B09 This Broken Heart
B10 Little Brighteyed Girl In Blue Jeans
B11 What A Fool I've Been
B12 Picture From Your Album
B13 Am'in At Your Heart
B14 Oh Why Do I Love You
Den stora frågan är dock vilken låt som avslutar sida A. Längden på mina mp3or tillåter att man har antingen "Raggare Nr.2" eller "Punkarn Å Raggarn" som sista på sida A.
Någon som har någon ledtråd till hur det ska vara?
Compendia Ultima-Boxen
Enligt text-infon som finns med min mp3-version så är detta låtordningen, verkar vara samma som du har skrivit redan. Vilken låt som avslutar sidorna framgår inte.
RAGGARE SUPER-2000 (Bonus-kassett)
01 Spiken I Botten (Gasen I Botten Del 2)
02 Raggare (Räggöere, Räggöere)
03 Min Raggarbil
04 Sup Och Rulla Runt
05 Full Gas
06 Heja U.S.A.
07 Ja E En Raggare (Räggöere)
08 Hejsan Bert!
09 En Räggöere E En Räggöere
10 Tommy Hade En Cadillac
11 De E Gött Å Supa, Pöjka!
12 Ja E Så Fet, Ja Måste Spy, Med Hasse Hassesson & Mannaböske Band
13 Raggare Nr.2
14 Punkarn Å Raggarn
15 Disapproval
16 Världens Bäste Chaufför
17 Prairie Express
18 Just Havin Fun
19 Love My Baby
20 Pretty Martina
21 Sweet Louise
22 This Broken Heart
23 Little Brighteyed Girl In Blue Jeans
24 What A Fool I've Been
25 Picture From Your Album
26 Am'in At Your Heart
27 Oh Why Do I Love You
RAGGARE SUPER-2000 (Bonus-kassett)
01 Spiken I Botten (Gasen I Botten Del 2)
02 Raggare (Räggöere, Räggöere)
03 Min Raggarbil
04 Sup Och Rulla Runt
05 Full Gas
06 Heja U.S.A.
07 Ja E En Raggare (Räggöere)
08 Hejsan Bert!
09 En Räggöere E En Räggöere
10 Tommy Hade En Cadillac
11 De E Gött Å Supa, Pöjka!
12 Ja E Så Fet, Ja Måste Spy, Med Hasse Hassesson & Mannaböske Band
13 Raggare Nr.2
14 Punkarn Å Raggarn
15 Disapproval
16 Världens Bäste Chaufför
17 Prairie Express
18 Just Havin Fun
19 Love My Baby
20 Pretty Martina
21 Sweet Louise
22 This Broken Heart
23 Little Brighteyed Girl In Blue Jeans
24 What A Fool I've Been
25 Picture From Your Album
26 Am'in At Your Heart
27 Oh Why Do I Love You
Last edited by overkill on 17 Aug 2008, 03:19, edited 1 time in total.
Compendia Ultima-Boxen
Ezel: hör av dig till Kingmeduza.se Han har boxen i original och jag tror att han också har bonuskassetten.
Compendia Ultima-Boxen
du kan inte skicka mp3 filerna?grr wrote:En raritet. Har den på datorn i mp3-format (inklusive bonus-kassetten), men inte original. Tror samtliga låtarna är hämtade från de tidigare kassetterna, trots att vissa av de kanske berikats med annat namn. Skulle vara intressant att se hur boxen ser ut i verkligheten så om nån sitter på den - varför inte fotografera? Har bara sett omslagsbilden och diverse annat...
-
- Glad amatör
Compendia Ultima-Boxen
Jag fick 7200 kr för den på tradera......och det var inte lönedagar då man brukar få mer för grejerna så..ja runt 3000-10000 någonstans skulle jag tippa på att man får ge om man vill ha den. Jag har aldrig sett den ute på försäljning innan så det är toksvårt o göra en rättvis värdebedömning.
-
- Obotlig alkoholist
Compendia Ultima-Boxen
http://www.tradera.com/eddie_meduza_the ... n-75001928
Visserligen utan tröja men ändå.
Vädigt bra affär av köparen, mindre lyckad för säljaren.
Visserligen utan tröja men ändå.
Vädigt bra affär av köparen, mindre lyckad för säljaren.
-
- Glad amatör
Compendia Ultima-Boxen
Ett fyndpris.

Compendia Ultima-Boxen
Den lär ju inte ha sålt särskilt bra, med tanke på innehållet (lite nytt för de som redan har det mesta innan) och priset är ju också lite i överkant enligt mig. Så det är väl därför den är så ovanlig.
Tycker dock att det är märkligt sällan man ser några boxar till salu. Legal Bootleg dyker ju upp lite då och då, men Gamla Goda Klassiker, Flera Fånerier samt Compendia Ultima ser man nästan aldrig. Dom 2 förstnämnda bör ju ha sålt hyffsat i alla fall, om än inte lika bra som Legal Bootleg som verkar vara "storsäljaren". Men många kanske redan hade köpt banden separat, och då köper man ju inte 2 boxar med samma innehåll en gång till.
Banden i Legal Bootleg, såldes ju däremot enbart i boxen fram tills dom återutgavs runt 1992, så det är väl därför den sålt mer också antagligen. Banden i dom andra boxarna hade ju redan sålts separat ett antal år.
Här står lite om de olika boxarna.
http://web.telia.com/~u58113644/Kassett.htm
Tycker dock att det är märkligt sällan man ser några boxar till salu. Legal Bootleg dyker ju upp lite då och då, men Gamla Goda Klassiker, Flera Fånerier samt Compendia Ultima ser man nästan aldrig. Dom 2 förstnämnda bör ju ha sålt hyffsat i alla fall, om än inte lika bra som Legal Bootleg som verkar vara "storsäljaren". Men många kanske redan hade köpt banden separat, och då köper man ju inte 2 boxar med samma innehåll en gång till.
Banden i Legal Bootleg, såldes ju däremot enbart i boxen fram tills dom återutgavs runt 1992, så det är väl därför den sålt mer också antagligen. Banden i dom andra boxarna hade ju redan sålts separat ett antal år.
Här står lite om de olika boxarna.
http://web.telia.com/~u58113644/Kassett.htm
Last edited by overkill on 16 Jan 2009, 00:29, edited 1 time in total.
Compendia Ultima-Boxen
Nån som har denna boxen digitalt? Jag började tanka ner en rip som UGRM gjort en gång, men hann aldrig få ner hela.