Jag har inte skivan själv och har inte hört talas om detta. Nån som har den och kan lyssna?jag köpte skivan \"Mera Raggar Klassiker\" och när jag lyssnade färdigt på skiva 1 så lät jag stereon va igång men efter en stund började en låt jag alldrig hört med eddie så jag tror det är en outgiven, den är en dålig inspelning på så man hör inte så mycke av vad han säger.
Extraspår på "Mera raggarklassiker"?
Jag fick ett mail:
-
- Levertransplanterad
Jag har tyvärr inte skivan men det låter onekligen intressant!
Edit: Jag googlade på skivan och då står det att spår nr. 6 CD1 heter "Yes yes yes - Eddie Meduza". Är det en outgiven låt eller kan det vara Yea yea yea dem menar bara att det är ett feltryck. Kollade nyss på CDON och där hette den Yea yea yea. Måste vara Ginza som har skrivit fel. Därmed blev denna kommentaren väldigt onödig
Edit: Jag googlade på skivan och då står det att spår nr. 6 CD1 heter "Yes yes yes - Eddie Meduza". Är det en outgiven låt eller kan det vara Yea yea yea dem menar bara att det är ett feltryck. Kollade nyss på CDON och där hette den Yea yea yea. Måste vara Ginza som har skrivit fel. Därmed blev denna kommentaren väldigt onödig

Last edited by E-M on 22 Dec 2008, 22:58, edited 1 time in total.
Jag har den skivan, och mycket riktigt så finns det en bonuslåt. Den handlar om någon raggarklubb som heter "Roadmasters".
http://www.megaupload.com/se/?d=FQ331QEB
Men det är ingen Eddie-låt. Det är någon annan som sjunger, jag vet inte vem.
http://www.megaupload.com/se/?d=FQ331QEB
Men det är ingen Eddie-låt. Det är någon annan som sjunger, jag vet inte vem.
Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Levertransplanterad
Tack för den, uy!
Som uy säger så är det ingen låt av Eddie Meduza och den är inte i så värst dålig kvalité heller. Man hör ju vad han sjunger och man hör att det inte är Eddie.
Som uy säger så är det ingen låt av Eddie Meduza och den är inte i så värst dålig kvalité heller. Man hör ju vad han sjunger och man hör att det inte är Eddie.
man tackar och bockar uy

Tackar för den uy. Ligger låten som ett gömt spår på skivan alltså? alltid kul med gömda låtar. har ett antal skivor med sådana på, dock ingen med eddie, men däremot på en skiva med Svullo. "Radio KRM" heter den.
Det finns f.ö. 2 st samlingskivor som heter Raggarklassiker, den andra heter Mera Raggarklassiker. Bägge är dubbel-CD´s. Eddie medverkar dock bara på den ena av dem, men av nån anledning lyckas jag alltid blanda ihop dem när jag ser dem. Dem är ganska lika både utseendemässigt och innehållsmässigt.
Det finns f.ö. 2 st samlingskivor som heter Raggarklassiker, den andra heter Mera Raggarklassiker. Bägge är dubbel-CD´s. Eddie medverkar dock bara på den ena av dem, men av nån anledning lyckas jag alltid blanda ihop dem när jag ser dem. Dem är ganska lika både utseendemässigt och innehållsmässigt.
Last edited by overkill on 26 Dec 2008, 23:26, edited 1 time in total.
-
- Obotlig alkoholist
Det är inget gömt spår på skivan och Eddie är visst med på bägge skivorna.Overkill wrote:Tackar för den uy. Ligger låten som ett gömt spår på skivan alltså? alltid kul med gömda låtar. har ett antal skivor med sådana på, dock ingen med eddie, men däremot på en skiva med Svullo. "Radio KRM" heter den.
Jag har båda två.

Ok, men bonus-låten står ej med på omslaget i alla fall?
Det stämmer gott att Eddie är med på båda samlingarna, såg det sen. Är nog nån annan samling jag blandat ihop det med.
Såg f.ö. en för mig "ny" samling härodan, denna gången i Kopparbärs-serien. Heter kort & gott Kopparbärs Raggare. Eddie mervärkar med 2 låtar tror jag.
Men kopparbärsplattorna har f.ö. spelat ut sin roll tycker jag. Är ju oftast samma artister som är med på varje skiva, ibland t.o.m. exakt samma låtar. Brukar köpa dem om jag hittar billigt, men mest för att Eddie är med. Inget jag lägger några större summor. Skivorna innehåller ju förutom Eddie mest skräp. Jerry Williams, Svenne Rubins och några enstaka saker till nått är ju helt ok, men annars innehåller dom 80 % skit som jag ser det. Dock så är det ju bra PR för Eddie då kanske fler kollar upp eddie efter att ha hört några låtar. Sen så borde eddie ha tjänat en liten slant i royalties (och numera hans anhöriga då) också då skivorna säkerligen har sålt hyffsat bra.
Det stämmer gott att Eddie är med på båda samlingarna, såg det sen. Är nog nån annan samling jag blandat ihop det med.
Såg f.ö. en för mig "ny" samling härodan, denna gången i Kopparbärs-serien. Heter kort & gott Kopparbärs Raggare. Eddie mervärkar med 2 låtar tror jag.
Men kopparbärsplattorna har f.ö. spelat ut sin roll tycker jag. Är ju oftast samma artister som är med på varje skiva, ibland t.o.m. exakt samma låtar. Brukar köpa dem om jag hittar billigt, men mest för att Eddie är med. Inget jag lägger några större summor. Skivorna innehåller ju förutom Eddie mest skräp. Jerry Williams, Svenne Rubins och några enstaka saker till nått är ju helt ok, men annars innehåller dom 80 % skit som jag ser det. Dock så är det ju bra PR för Eddie då kanske fler kollar upp eddie efter att ha hört några låtar. Sen så borde eddie ha tjänat en liten slant i royalties (och numera hans anhöriga då) också då skivorna säkerligen har sålt hyffsat bra.
Last edited by overkill on 27 Dec 2008, 01:43, edited 1 time in total.
-
- Obotlig alkoholist
Bonus låten är ingen bonuslåt och den står med på omslaget.Overkill wrote:Ok, men bonus-låten står ej med på omslaget i alla fall?
Jo, det är visst med en bonuslåt. Den ligger i samma spår som "Your driving license please", och står inte med i omslaget.
Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Obotlig alkoholist
Du har helt rätt. Jag har aldrig lyssnat på bonuslåten.uy wrote:Jo, det är visst med en bonuslåt. Den ligger i samma spår som "Your driving license please", och står inte med i omslaget.
Jag har ju skivan på mp3, men hade inte hört extraspåret fören nu. Vem är det som sjunger då?
-
- Obotlig alkoholist
Är det inte Hank C Burnette? Han sjunger ju låten innan bonuslåten.