Träffade inatt en kille som var på den spelningen. Han sade sig vara besviken - eddie var uppklädd i svart kostym och vit slips och körde bara seriösa låtar.
Tydligen ska de ha buat ut honom enligt denne kille. Jag blir lite ledsen när jag hör det.
Det kan inet ha varit lätt för eddie ibland - allt han ville var att få spela låtar som han tyckte om, men publiken ville bara höra de oseriösa alstren.
Jag har hur som helst fått tag på numret till en kille som ska ha spelat in hela konserten på band. Ska slå en pling när tillfälle ges och höra efter.
Spelningen på Eken i östersund -990703
Last edited by Långis on 26 Aug 2007, 19:05, edited 1 time in total.
-
- Obotlig alkoholist
Håller helt med dig. jag vill helst se spelningar med anntingen engelska eller seriösa svenska låtar eller med dom allra grövsta låtarna. Den vanliga låtlistan med "volvo" "glasögonorm" "gasen i botten" osv den var nog Eddie ganska less på skulle jag tro. Jag hade velat se Eddie i kostym framföra dom låtarna.
Vilka jävla nötter, som bara vill höra dom roliga låtarna. Idioter! såna som han förstör för andra, och för Eddie, som säkerligen var ordentligt trött på att spela nästan samma låtar hela tiden. Jag för min del hade gärna sett en konsert med BARA engelska låtar.
Jag har en live-låt i datorn från den spelningen, "King Bee". Det är antagligen samma inspelning kan man misstänka och det är helt ok ljudkvalité på min mp3:a i alla fall så då borde resten av inspelningen vara ungefär samma.
Jag har en live-låt i datorn från den spelningen, "King Bee". Det är antagligen samma inspelning kan man misstänka och det är helt ok ljudkvalité på min mp3:a i alla fall så då borde resten av inspelningen vara ungefär samma.
Hur gick det egentligen med detta Stekpanna? jag förmodar att det rann ut i tomma intet?
Skulle vara kul att höra inspelningen. Speciellt med tanke på att han mestadels körde seriösa/engelska låtar - nått han inte gjorde tillräckligt ofta enligt min mening. Tyvärr har det ju också delvis med att göra vad vissa s.k. fans ville höra.
Skulle vara kul att höra inspelningen. Speciellt med tanke på att han mestadels körde seriösa/engelska låtar - nått han inte gjorde tillräckligt ofta enligt min mening. Tyvärr har det ju också delvis med att göra vad vissa s.k. fans ville höra.
Jadu... lappen med numret är borta...
Jag är bra på att skjuta upp saker. Lite synd att jag skulel skjuta upp detta..
Jag är bra på att skjuta upp saker. Lite synd att jag skulel skjuta upp detta..
-
- Levertransplanterad
Denna tråden missade jag helt. Synd att du inte fick tag på honom.
Jag hade, som ni andra, mycket hellre sett ett gig där Eddie bara körde engelska låtar. Fast det hade varit lika roligt med "ovanliga" svenska också. Synd att det ska vara så svårt att få tag på.
Jag hade, som ni andra, mycket hellre sett ett gig där Eddie bara körde engelska låtar. Fast det hade varit lika roligt med "ovanliga" svenska också. Synd att det ska vara så svårt att få tag på.
Ja, det är synd och skam. Eddie körde ju engelskt och udda svenskt ibland, men dessvärre verkar ganska få av dem spelningarna finnas bevarade (inspelade).
Nån här la upp en videolänk för längesen från en spelning där han kör låtar från You Ain´t My Friend-skivan. Den konserten var från runt 90 tror jag, dvs då skivan släpptes. Tror jag själv har den spelningen på ett vhs-band nånstans också. Men eftersom den redan tycks finnas digitalt, kanske man kunde rippa ljudet därifrån ? Nån har den? den låg under avdelningen Videos & bilder vill jag minnas.
Nån här la upp en videolänk för längesen från en spelning där han kör låtar från You Ain´t My Friend-skivan. Den konserten var från runt 90 tror jag, dvs då skivan släpptes. Tror jag själv har den spelningen på ett vhs-band nånstans också. Men eftersom den redan tycks finnas digitalt, kanske man kunde rippa ljudet därifrån ? Nån har den? den låg under avdelningen Videos & bilder vill jag minnas.
-
- Levertransplanterad
Overkill:
Den finns på youtube men det är verkligen ingen vidare kvalité på den. Försökte hitta den men lyckades inte
Den finns på youtube men det är verkligen ingen vidare kvalité på den. Försökte hitta den men lyckades inte

E-M, jag hittade länken till videon i tråden där den postades. Men den är dessvärre borttagen på Youtue. Ska försöka kontakta han som la upp det, "Elo" och se om han har kvar det. Men han verkar inte så aktiv här längre.