Omslaget till You Ain´t My Friend

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

.. tror jag kan vara inspirerat av Ted Nugent´s platta Penetrator från 1984. Likheten går inte att ta miste på:

http://www.amazon.com/Penetrator-Ted-Nu ... B00005K2ZF
rockabillyhoodlums
Periodare

Post by rockabillyhoodlums »

Intressant. Tänker man på låtarna så kan det ge en hel verklighet att fungera till. Två olika sätt.
Last edited by rockabillyhoodlums on 08 Jan 2009, 01:31, edited 1 time in total.
Långis

Post by Långis »

Likheten är faktiskt slående.
Har för mig att det stod nåt på johnjohns sida om ett eddieomslag som inspirerat någon amerikansk grupp. det var längesen jag läste det och jag kan inte hitta citatet, så möjligtvis var det denna han syftade på och senare tog bort då det visade sig vara motsatt läge.
Javlar
Helgfyllo

Post by Javlar »

Långpanna wrote:Likheten är faktiskt slående.
Har för mig att det stod nåt på johnjohns sida om ett eddieomslag som inspirerat någon amerikansk grupp. det var längesen jag läste det och jag kan inte hitta citatet, så möjligtvis var det denna han syftade på och senare tog bort då det visade sig vara motsatt läge.
Det står ju i en version av biografin att hårdrocksgruppen Poison ska ha hämtat inspiration från Eddies omslag. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/e ... _Blood.jpg

Den skivan kom också ut 90.

ELN
Levertransplanterad

Post by ELN »

Ja jaggu så lika
Javlar
Helgfyllo

Post by Javlar »

Nä, Poisons omslag var inte alltför likt Eddies. Men vi har ju iaf rett ut vad mannen bakom biografin hade i åtanke.
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Kan inte heller riktigt se likheten med Posion-omslaget. Lite likt kanske, men ytterst lite.

Läste nån annan stans att Poison ska ha spelat in en cover på en eddie-låt också, tror det var just You Ain´t My Friend eller nån låt från den skivan. Men jag har inte funnit nån sådan cover nånstans så jag tror inte det stämmer. Antagligen är det hopblandat med omslags-likheten.
Post Reply