Skall vi alla prova...?

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
retepnoslack
Levertransplanterad

Skall vi alla prova...?

Post by retepnoslack »

Skall vi alla prova, att skicka ett EImageost-meddelande till herr Löfberg och, försöka, skynda på honom lite? Man måste, kanske, visa sitt intresse lite. Sedan kan ni skriva ert namn, som bekräftelse, här i denna tråd.

info@eddiemeduza.se

Så här skrev jag:

Goddagens!

Jag tänkte bara höra, hur det går med utgivningsplanerna utav "Börje Lundins julafton" och de andra kassetterna till CD-skiva. Jag har, visserligen, "Börje..." på kassettband, men skulle gärna vilja äga den på skiva, också. Band är ju mer ömtåliga och en hemsk dag, så kanske det börjar trassla ihop sig och vips, så har man inget kassettband kvar längre.

Peter

Retep Noslack har skickat.
overkill
Levertransplanterad

Skall vi alla prova...?

Post by overkill »

Ett hedervärt instiativ RetepNoslack, men jag tror det är meningslöst. Rättighetstrubbel + dålig lönsamhet gör nog att det inte kommer några fler kassetter från Herr Löfberg. Det är bara vad jag tror, men har jag fel så är det såklart bara roligt, under förutsättning att utgåvorna håller god kvalité. Raggare lät riktigt uselt och sunkigt, Dubbelidioterna är helt ok, men ett minus för den kassa spårindelningen. Så om han ska släppa fler cd´s får det vara bra ljud annars är det meningslöst i mina öron. Dålig kvalité på produkterna gör ju att försäljningen minskar också. Ingen frisk människa köper skit. Nej, jag ser nog faktiskt hellre att ett seriöst bolag, med mer resurser och erfarenhet sköter utgivningarna. Frågan är bara vilka det skulle vara och om det blir av.

Så jag tänker inte maila han angående cd-skivor, däremot har han pratat om att ge ut en till DVD, och de 2 föregående har ju varit helt OK, så en till sådan ser jag fram emot om det blir av. Ska nog skicka iväg ett mail om det i alla fall.
retepnoslack
Levertransplanterad

Skall vi alla prova...?

Post by retepnoslack »

Ja, det var bara någonting jag fick för mej skulle få fart på saker och ting. Det var, kanske, inte så genomtänkt.
overkill
Levertransplanterad

Skall vi alla prova...?

Post by overkill »

Jag kanske lät väl pessimistisk i mitt inlägg, men det
är bara min åsikt och vad jag själv tror. Man har ju i vilket fall inget att förlora på att skicka ett mail och tjata lite. Ju fler som mailar, ju mer effekt kanske det har.
Har du fått nått svar på mailet du skickade Retep ?

Jag skrev ett mail nyligen och frågade om det blir nån mer DVD. Frågade/önskade också i så fall att ta nån spelning där han kör fler engelska låtar och lite mer sällan spelade låtar. Om den gode Löfberg har nån sådan vill säga, men han verkar ju ha filmat ganska många konserter under de åren han och Eddie jobbade ihop, så han bör ha nått i den stilen som jag efterfrågar (vilket jag tror/hoppas fler gör). Får väl se om man får nått svar.
retepnoslack
Levertransplanterad

Skall vi alla prova...?

Post by retepnoslack »

Jodå, svar får man ju alltid. Detta skall man inte ta ifrån den gode Löfberg. så här svarade han, ordagrannt:

Hejsan har fastnat på utgivningen på den men vi jobbar vidare.. får se vad det blir..mvh

Event & Media Production Ab
Kvarntorpsgränd 3
12473 Bandhagen
Mob: 070 - 6066677
Tel: 08-712 03 04
Fax: 08-712 03 03
www.event-media.se

Ja, så mycket mer fick man väl inte bekräftat än det man redan visste. Jag tänkte, att det kunde röra om i grytan, lite. Inte stressa, utan snarare visa vilket intresse det finns. Ibland kan ju snålheten och misstänksamheten emot, att detta kanske inte riktigt går ihop affärsmässigt, sätta käppar i hjulet, också.

overkill
Levertransplanterad

Skall vi alla prova...?

Post by overkill »

Ja, det är ju alltid trevligt med ett svar. Hitils har jag själv inte fått något dock men jag skickade mailet bara för nån dag sen.

Jag tycker gott att fler här kan skicka ett mail också. På så vis visar vi att det finns ett intresse för att han ska få tummen ur och få ut nått. Han är ju trots allt, i princip den enda som i dagsläget släpper något och förser oss fans med nytt material.
Men förhoppningsvis kanske en del knutar öppnas när dokumentären och boken kommer ut. Då kanske Sony vaknar ur dvalan och släppter nått, och kanske även Bävern och Ultima Thule kan tota ihop nått vettigt och ge ut.
Last edited by overkill on 14 Feb 2009, 02:31, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad

Skall vi alla prova...?

Post by E-M »

Jag tar också och kastar iväg ett mail med lite frågor så att han känner att intresse finns.
retepnoslack
Levertransplanterad

Skall vi alla prova...?

Post by retepnoslack »

Jag har fått bekräftat ifrån Daschlanns-Karlssôn, att han skickat ett meddelande till herr Löfberg, också. Image
E-M
Levertransplanterad

Skall vi alla prova...?

Post by E-M »

Här är svaret jag fick:

Hejsan

Jag har matrial från olika konserter och matrialet kan variera lite grann. Men vi gjorde en spellista tillsammans med bandet och errol , så får se vad man plockar ihop till nästa dvd.

Dvdn devade kommer endast universal ge ut om den kommer ut , juristerna kom inte överens därför så gav den aldrig ut.

Det är några år kvar tills kontraktet mellan oss & bolaget.

Kanske man ger ut den sen….hehhe

Mvh peter

uy
Levertransplanterad

Skall vi alla prova...?

Post by uy »

Säga vad man vill om den karlen, men skriva kryptiska brev kan han Image
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad

Skall vi alla prova...?

Post by overkill »

Härligt, hoppas det blir av snart då.

Jag vet inte hur mycket eller vad för filmmaterial han har, men i sina kryptiska utskick har han väl antytt att han ska ha en hel del filmade konserter, han frågade väl även luddigt en gång "vad vi vill ha?", och man skulle skriva tillbaks och önska (fast man fick inte några alternativ att välja på eller liknande).
Jag gissar att han filmade merparten av konserterna under de åren han och Eddie jobbade ihop. och det var väl åtminstonde 1-2 år antar jag så då lär han ha en hel del.
Jag hade inte sett något av de grejer innan, som han släppt hitils (Legal Bootleg Vol. 1 & 2).
Långis

Skall vi alla prova...?

Post by Långis »

Enligt mailkonversationer jag haft med honom ska ha ha i stort sett varenda spelning filmad som skedde med hans inblanding, så det bör vara en del material.
retepnoslack
Levertransplanterad

Skall vi alla prova...?

Post by retepnoslack »

Ja, så blir det "Fyllekalas-serien" i alla fall. Jag började visserligen i fel ände, men de hade rabattpris på de fyra sista skivorna i klump på "Ultima Thules" hemsida. Därefter lade de på saftigt i både frakt och postförskottstillägg, men det må väl vara hänt. Varje skiva är väl drygt en timme i speltid, så det blir en del.
overkill
Levertransplanterad

Skall vi alla prova...?

Post by overkill »

Jag fick aldrig nått svar på mitt mail, men det verkar ju som att ni andra här i tråden fick det. Mätkligt Image
Men i vilket fall så är det bara att hoppas på det bästa då, att det kommer en DVD framöver (och gärna flera efter den).
Post Reply