Snusar ni?

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

ozzman
Levertransplanterad

Snusar ni?

Post by ozzman »

Jag snusar mycket och gärna, tidigare General men jag gick över till Gustavus Orginal eftersom det kostar 160 kr för en rulle på Willys.
ozzman
Levertransplanterad

Snusar ni?

Post by ozzman »

on 02/17/2005 at 00:51:19, hellboy wrote:ozzman: jag provade gustavus,men insåg att jag hellre ville ha generalen. (snuset alltså)
lite dyrare,mycket bättre och godare.
inget slår general snus. [/quote]

Jo General är lite bättre men jag tycker inte prisskillnaden är värt det.
Och sedan håller sej snuset färskare i plastdosorna och eftersom en rulle räcker nästan en månad för mej så blir de 2 sista dosorna torra om det är pappdosor.
ozzman
Levertransplanterad

Snusar ni?

Post by ozzman »

on 02/17/2005 at 00:59:28, hellboy wrote:ozzman: man kan ju lägga snuset i frysen,och ta ut ett par stycken åt gången. [/quote]

Jag vet att det bara är något jag fått för mej men jag kan inte med snus som varit fryst. Fånigt? Javisst ,men det bara är så.
lumberjack
Levertransplanterad

Snusar ni?

Post by lumberjack »

Snus stoppar inte ens grisen i mun, och då äter han ändå allt!

Tuggbussar däremot kör dom med både i gamla kobojjsarfilmer och i Lucky Luke. T.o.m Clint Eastwood har setts med dessa. Med andra ord så är det coolt!
ozzman
Levertransplanterad

Snusar ni?

Post by ozzman »

on 02/17/2005 at 01:33:00, hellboy wrote:ozzman:mycket fånigt,nära på lite bögigt Image [/quote]

Jovars, lie fikusaktigt kanske det är.
Men jag är så säker på min manlighet att jag kan göra sådana där små bögerier utan att det påverkar min teststeronhalt det minsta.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Snusar ni?

Post by gammalhardrockare »

Själv så skulle jag helst vilka sluta med tuggtobaken också men då är jag även tvungen att sluta med att dricka kaffe på morgonen och det har jag ingen lust med.
Kaffe gör mig röksugen men eftersom jag inte röker längre så tar jag tuggtobak. Tuggtobak får mig att tänka på att röka, röka får mig att vilja dricka kaffe, kaffedrickning gör mig röksugen, då tar jag mig en tuggtobak osv, osv, i all oändlighet... Det tar fan i mig aldrig slut.
ozzman
Levertransplanterad

Snusar ni?

Post by ozzman »

on 02/17/2005 at 11:08:38, GammalHardrockare wrote:Själv så skulle jag helst vilka sluta med tuggtobaken också men då är jag även tvungen att sluta med att dricka kaffe på morgonen och det har jag ingen lust med.
Kaffe gör mig röksugen men eftersom jag inte röker längre så tar jag tuggtobak. Tuggtobak får mig att tänka på att röka, röka får mig att vilja dricka kaffe, kaffedrickning gör mig röksugen, då tar jag mig en tuggtobak osv, osv, i all oändlighet... Det tar fan i mig aldrig slut. [/quote]

Det enda problem jag har med snuset är just att ha ett beroende, det är ett helvete när man hamnar någonstans utan snus och inköpsmöjligheter saknas.
Då känner man sej fan som en knarkare, det enda allt går ut på då är att få tag på snus till varje pris.

Men annars så har jag inga problem med snuset öht. Fast jag skall till tandläkaren i Mars för första gången sedan -91 så vi får väl se om han är av annan åsikt Image

lumberjack
Levertransplanterad

Snusar ni?

Post by lumberjack »

Tandläkaren... han är man livrädd för, inte smärtan utan kostnaden. Enda anledningen till att börja snusa torde vara att det dödar alla Kariesar och Backtusar som finns, och då blir man inte ruinerad.

Vad fan håller kommunistfacken på med? Fixa fram en tandvårdsförsäkring pronto istället för att jaga skiten ur folk som jobbar för mycket, eller sätta stackars letter med 109:- i timmen (med en inkomstskatt under 20%), fri bostad, fri telefon och fria hemresor i blokad. Lönedumpning up my ass.
Långis

Snusar ni?

Post by Långis »

Jag håler för fullt på att sluta snus och jag ska säga er det: De är ett helvete! Har gått en månad snart o jag har börjat röka istället....inte så bra det hellewr, men ciggaretter e iallafall lättare att sluta med.
ozzman
Levertransplanterad

Snusar ni?

Post by ozzman »

Varför bestämde du dej för att sluta? Var det medicinskt eller bara ändå.

Jag försökte sluta en gång och lyckades hålla upp i 48 timmar, problemet var att under dom 48 timmarna så köpte jag godis för 140 kr. så jag har helt enkelt inte råd att sluta snusa.
Långis

Snusar ni?

Post by Långis »

on 02/17/2005 at 12:34:02, ozzman wrote:Varför bestämde du dej för att sluta? Var det medicinskt eller bara ändå.

Jag försökte sluta en gång och lyckades hålla upp i 48 timmar, problemet var att under dom 48 timmarna så köpte jag godis för 140 kr. så jag har helt enkelt inte råd att sluta snusa. [/quote]

Jag är pank, helt enkelt och har inte råd med snus, så jag tänkte att, ja det var ett bra tillfälle...
På grund av min ekonomi har jag heller inte kunnat köpa godis, men fan vad sugen jag har varit...
ozzman
Levertransplanterad

Snusar ni?

Post by ozzman »

Då får du ursäkta en imbecill, men hur har du då råd att röka Image

Det kostar ju mer än dubbelt så mycket, eller röker du gamla strumpor och vissnade blommor?
Långis

Snusar ni?

Post by Långis »

on 02/17/2005 at 12:47:28, ozzman wrote:Då får du ursäkta en imbecill, men hur har du då råd att röka Image

Det kostar ju mer än dubbelt så mycket, eller röker du gamla strumpor och vissnade blommor? [/quote]

Jag har rika vänner som röker så det är bara att knalla över till dem när man vill ha en cigg...
Last edited by Långis on 17 Feb 2005, 13:18, edited 1 time in total.
Jungbacka Erik
Site Admin

Snusar ni?

Post by Jungbacka Erik »

on 02/17/2005 at 12:49:49, Spekpanna wrote:Jag har rika vänner som röker så det är bara att knalla över till dem när man vill ha en cigg... [/quote]Du får väl skaffa dej snusande vänner också, så får du snusa gratis Image Har nån förresten testat Gellivare Snusfabriks snussatser? Tänkte beställa en sats och testa. Billigare blir det, men undrar hur smaken är.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Snusar ni?

Post by gammalhardrockare »

Jungbacka-Erik:

Har inte testat men vad jag har hört så ska det vara helt ok snus.
Post Reply