Läckert bortom allt sans och vett,stek lämplig mängd köttfärs,krydda efter behag,lök skall det vara också,rör ut köttfärsen i smeten och i ugnen.
Underbart gott! Testa,smaska i er!!
Ugnspannkaka med köttfärs!
-
- Levertransplanterad
När pannkakan är klar så kan man med fördel "smöra" den med bernaisesås. Underbart!
Jo,tanken slog mig också faktiskt 

-
- Levertransplanterad
Jag trodde aldrig att man kunde kräkas av att läsa en text om "mat". Men nu var det nära.
Jag kan svårligen tänka mej något som passar sämre ihop än köttfärs och pannkakssmet.
Jag kan svårligen tänka mej något som passar sämre ihop än köttfärs och pannkakssmet.
-
- Levertransplanterad
Men är det inte det cęreps är gjort av? Det är väl inget konstigt? Fast jag gillar det inte, tycker inte om konsistensen. Däremot är vanliga pannkakor, gottJosey Wales wrote:ag kan svårligen tänka mej något som passar sämre ihop än köttfärs och pannkakssmet.

Fan GH, är det någon matträtt som du inte har bearnaisesås till?

Josey Wales wrote:Jag trodde aldrig att man kunde kräkas av att läsa en text om "mat". Men nu var det nära.
Det borde du nog omvärdera,om det är gott med fläsk o dyl så varför inte köttfärs? Jag lovar,en riktig höjdare! Fast Bearnaisen kan nog vara.....

-
- Levertransplanterad
Utan bearnaise så kanske det skulle funka, men konstigt tycker jag fortfarande att det är..
Crepes brukar i alla fall jag ha olika former av styvningar i, inte köttfärssås. Piroger däremot kan man ju med fördel ha köttfärs i, fast då är det ju en helt annan deg.
Crepes brukar i alla fall jag ha olika former av styvningar i, inte köttfärssås. Piroger däremot kan man ju med fördel ha köttfärs i, fast då är det ju en helt annan deg.
-
- Levertransplanterad
E-M:
Nu kom jag på en sak till, på korv med bröd så har jag aldrig bernaisesås. Jag har prövat och det gick, men jag föredrar nog senap, potätemos och legymsallad på korv med bröd.
Bra fråga! Nu ska vi se... Jag har bernaisesås på pizza, hamburgare, makaroner, i köttfärssås, på pannkakor, i pytt-i-panna och... Ja, det är de maträtter jag gillar och äter så nej, jag har nog bernaisesås på det mesta utom mackorna.Fan GH, är det någon matträtt som du inte har bearnaisesås till?
Nu kom jag på en sak till, på korv med bröd så har jag aldrig bernaisesås. Jag har prövat och det gick, men jag föredrar nog senap, potätemos och legymsallad på korv med bröd.
Ja bearnaisesås kan man ha till allt