Hakan, Hakan, dom kallar dig för hakan!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Långis

Post by Långis »

Hakan wrote:...på en bädd av tallbarr? Image

Nej men ärligt långis, du som har såna skills.. trodde du chefade i köket?
Jag gillar att laga mat, men blir sällan särskilt avancerad. Idag blir det till exempel raggmunk med fläsk. Husmanskosten ska inte underskattas!
rex
Levertransplanterad

Post by rex »

Josey Wales wrote:Det är iofs sant men nu tänkte jag mer på just att jag nu inte är ensam om att avreggat min användare i affekt och sedan återkommit.
Inget nytt att fint folk är känsliga av sig,kanske är nåt i kosthållningen som inte är bra?
Jungbacka Erik
Site Admin

Post by Jungbacka Erik »

on 04/15/2009 at 13:31:20, rex wrote:Inget nytt att fint folk är känsliga av sig,kanske är nåt i kosthållningen som inte är bra? [/quote]Det kan ligga något i det. Lammkött innehåller ju förstås mycket östrogen Image
hakan
Obotlig alkoholist

Post by hakan »

Jag gillar att laga mat, men blir sällan särskilt avancerad. Idag blir det till exempel raggmunk med fläsk. Husmanskosten ska inte underskattas!
Det håller jag med om. Husman är fin mat, tyvärr får jag säga.. för det borde egentligen vara till för alla, fattigt folk har knappt råd med riktig husmanskost längre. Torsk kostar t.ex. en förmögenhet jämfört med för 15 år sen. Det är billigare att köpa en billys på Ica, eller en Findus halvfabrikat. Eller en kebab för den delen, de som nu äter det. Image
Det kan ligga något i det. Lammkött innehåller ju förstås mycket östrogen Image
Ja nu när du säger det! Det skulle ju förklara varför jag ogillar sport och är en så dålig bilförare.. Image
Last edited by hakan on 15 Apr 2009, 22:08, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

Raggmunk med fläsk och rårörda lingon är riktig finmat, nästan lika gott som stekt strömming med potatismos.
Fast jag rekomenderar bogfläsk istället för sidfläsk då bogfläsket är mindre fett.
hakan
Obotlig alkoholist

Post by hakan »

Raggmunk med fläsk och rårörda lingon är riktig finmat, nästan lika gott som stekt strömming med potatismos.
Fast jag rekomenderar bogfläsk istället för sidfläsk då bogfläsket är mindre fett.
Jasså du gillar bögfläsk? Iofs inte så konstigt eftersom du bor i en bögstad.. Image
Post Reply