ver naken i min säng från rockroll rebel

Diskutera Låtarna
Post Reply
errrol
Obotlig alkoholist

Post by errrol »

är det nån som vet mer om vem den här vera är?
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Nej tyvärr inte, men jag vill nog inte veta heller å andra sidan. Antagligen nån löjlig, usel buskis b-artist som gjort lite eller inget vettigt alls. Låten på den här skivan är ju inte speciellt bra heller. Sen kan man ju undra varför den kom med på Eddie´s skiva.
errrol
Obotlig alkoholist

Post by errrol »

ja de kan man undra
wiking
Levertransplanterad

Post by wiking »

Det här är andra tråden som det klagas på låten. Förstår inte varför folk är så upprörda, det är en kul bonus låt bara.
Ser helt ärligt inte problemet.
errrol
Obotlig alkoholist

Post by errrol »

wiking wrote:Det här är andra tråden som det klagas på låten. Förstår inte varför folk är så upprörda, det är en kul bonus låt bara.
Ser helt ärligt inte problemet.

jaså? det fanns redan en sån här tråd? det visste inte jag iallfall
retepnoslack
Levertransplanterad

Post by retepnoslack »

Bert fick väl över låten ifrån någon annan skiva: "Heja Sverige med Bert" eller något liknande, så klämde han in den på en "Eddie-skivan".
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Jag är inte "upprörd"över att låten är med på skivan, men jag ser inte vitsen med det bara. Varför ha med andra artister på skivan som inte har nån koppling till artisten (Eddie alltså)?
Tänk om alla skivor skulle ha med bonus-låtar med andra arister utan nån som helst koppling.
Det finns vanliga samlingar med blandade artister att köpa om man så vill. Eller så gör man en egen samling. Image
Hade det funnits nått slags samband till låten hade det varit helt ok. Då blir det lite kul kuriosa, även om låten ändå hade varit kass. Då finns det i alla fall något relevant, men det ju såklart kul om låten är bra också.
B-buskisar är dock oftast allt annat än kul och hjälper till att spä på fördommarna om Eddie ännu mera.

Svaret på varför man gjort så här är dock egentligen väldigt enkelt: Moneytalks. Folk som ser skivan köper antagligen skivan mest för Eddie´s "roliga/oseriösa" låtar, och med ytterligare en s.k. rolig låt kanske ännu fler köper den. I princip så enkelt är det, som jag ser det.

Sen tycker jag som sagt att låten är kass också.
Last edited by overkill on 10 Jun 2009, 00:48, edited 1 time in total.
Post Reply