Ja, en del kan man känna igen sig i. Andra låtar är väl mer tveksamma.
Favoriten "Ingen plockar en maskros" är en sådan låt. Alla känner väl sig lite så ibland...
När man drömmer sina drömmar (ochså den från radio Abbonerad) är en annan låt. Jag känner mig lite sentimental idag så då blir det sådana låtar...
Känna igen sig i Eddies låtar
nog händer det att man känner igen sig

-
- Levertransplanterad
Jovisst. Det är ju en av många saker som gör Eddie så bra, han sjöng ju om sådant som många kanske tänker på men inte säger rakt ut. Visst känner man igen sig i många låtar.
Ja jag håller med trådstartaren i detta

Ett fenomen jag har grunnat på länge är hur man nästan alltid lyckas koppla ihop sig till Eddies låtar, beroende på vilket humör man är på.
"Råånka kuk" är ju klockren när man känner sig som en hopplös tonåring som aldrig får smaka fitta
När kärleken går lite sisådär så kan exempelvis "A piece of your heart" och "Just like an eagle" träffa en rätt bra också.
Och även om man inte känner igen sig i vissa låtar så använder jag mig av fantasin. Lyssnar jag på "Juanita" så tänker jag att jag är mannen som ska ge sig ut i ett krig.
Eller att helt enkelt själv stå på scen och sjunga dessa låtarna.
Men den finns också låtar man ALLTID känner igen sig. "Jag blir aldrig riktigt vuxen, jag" är ju ett bra exempel. Det tror jag alla här kan hålla med om
Man har verkligen tagit Eddie till sitt hjärta
Vad säger ni, pôjka? Har ni stött på samma fenomen?
Under en period som olyckligt singel, arbetslös åkte man ofta runt sittandes på passagerarplats på R-sportklädseln i 740n med en 1,5 liters PET-flaska i handen innehållande en helkvällsgrogg bestående av en halvliter hemkört och en liter apelsinjuice, samtidigt som stereon med tillhörande baslåda dånade:
Jag ger fan i allt
Och häller upp en sup
Och skiter i om rösten min blir hes och whiskeydjup
Jag ger fan i allt
Men det är fel ändå
Att man ska tvingas supa för att himlen ska bli blå
Jag ger fan i allt
Och häller upp en sup
Och skiter i om rösten min blir hes och whiskeydjup
Jag ger fan i allt
Men det är fel ändå
Att man ska tvingas supa för att himlen ska bli blå
-
- Levertransplanterad
Jag känner igen mig själv i låten "Råånka kuk" eftersom jag får aldrig fitta o mina kompisar har brudar å knulla hela tidenGreve wrote:Ett fenomen jag har grunnat på länge är hur man nästan alltid lyckas koppla ihop sig till Eddies låtar, beroende på vilket humör man är på.
"Råånka kuk" är ju klockren när man känner sig som en hopplös tonåring som aldrig får smaka fitta
När kärleken går lite sisådär så kan exempelvis "A piece of your heart" och "Just like an eagle" träffa en rätt bra också.
Och även om man inte känner igen sig i vissa låtar så använder jag mig av fantasin. Lyssnar jag på "Juanita" så tänker jag att jag är mannen som ska ge sig ut i ett krig.
Eller att helt enkelt själv stå på scen och sjunga dessa låtarna.
Men den finns också låtar man ALLTID känner igen sig. "Jag blir aldrig riktigt vuxen, jag" är ju ett bra exempel. Det tror jag alla här kan hålla med om
Man har verkligen tagit Eddie till sitt hjärta
Vad säger ni, pôjka? Har ni stött på samma fenomen?

Känner även igen mig själv i låten "Det blir aldrig någonting" eftersom saker o ting blir aldrig så bra som jag tänkt mig
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!