Jag och Rex planerar att hitta på något tillsammans i slutet av Juli. Jag har två veckors semester då. Vi har snackat lite löst om en kryssning. Vad tror ni om det?
I så fall är det väl Kiel, Tallinn eller Riga som gäller. Vad tycker ni att vi ska välja?
Eller ska vi kanske dra till en valfri svensk stad och ta in på hotell i ett par dagar?
Vilken stad i så fall? Har ni några förslag? Städer som jag tidigare har legat på hotell i är:
Sundsvall.
Västerås.
Eskilstuna.
Jönsköping.
Gävle.
Helsinborg + några till.
Ska vi ta någon av dessa städer eller kanske någon annan stad? Norrköping kanske? Den har jag varit sugen på länge. Eller Borås?
Något som både jag och Rex däremot är överens om är att vi garanterat inte kommer att åka till Stockholm eller Göteborg. Två nedslitna, gamla öststatsstäder som vi båda hatar.
Eller kanske vi skulle åka till någon bonnhåla? Det kan också vara kul! Det finns många att välja mellan. Vara t ex. En riktig bonnkommun på den västgötska slätten. Eller Sveg i södra norrland? Trevlig liten kommun. I Skåne finns det också flera trevliga småkommuner. Tomelilla och Sjöbo är trevliga små samhällen.
Ja, vad säger ni? Vad ska jag och Rex göra?
Vad ska jag och Rex göra?
Moderator: hakan
-
- Levertransplanterad
Kom hit till Östersund så bjuder jag på kaffe.
Gör ni inte det så är nog en resa till Norge och dess fantastiska natur att rekommendera.
Jag har varit till tiga och staden är fin, men båtresan lite halvdan. Båten man får åka med är i sunkigaste laget...
Jag ska till Göteborg den 26:e. En jäkal fin stad som jag nu kommer få se mer av. kanske det är nåt?
Så, mina tips:
1. Östersund
2. Norge
3. Göteborg
Gör ni inte det så är nog en resa till Norge och dess fantastiska natur att rekommendera.
Jag har varit till tiga och staden är fin, men båtresan lite halvdan. Båten man får åka med är i sunkigaste laget...
Jag ska till Göteborg den 26:e. En jäkal fin stad som jag nu kommer få se mer av. kanske det är nåt?
Så, mina tips:
1. Östersund
2. Norge
3. Göteborg
-
- Levertransplanterad
I Östersund har jag varit. Låg bl a på ett hotell som var ett gammalt omgjort hotell. härlig frulle med bl a våfflor. Men va fan, själva centrum var ju bara en enda jävla sluttning neråt mot en sjö som var svinkall. Jag drog genast till Trondheim dagen efter.
Nä, kom igen! Dagen bättre kan ni!
Nä, kom igen! Dagen bättre kan ni!
Jag säger också Norge, förjäkla fint där, men annars får ni väl komma hit till norra Bohuslän och se på skärgården. Är det en bonnhôla ni vill ha, dra till Dalsland, typ Dals-Långed eller nått 

Sämsta förslaget hittills grabben,tro migELN wrote:Är det en bonnhôla ni vill ha, dra till Dalsland, typ Dals-Långed eller nått![]()

-
- Levertransplanterad
Dals-Långed har jag faktiskt besökt en gång. För länge sedan när jag var tonåring. Var på Folkets Hus och blev full. Åkte EPA-traktor dit.
Vill man ha en håla, får man en håla. Dals-Långed är den håligaste jävla håla jag vet, det tycker till och med Hasse och Tage så...rex wrote:Sämsta förslaget hittills grabben,tro mig![]()
Bästa förslaget på håla hittils, tro mig

-
- Levertransplanterad
Mitt förslag är kryssning till Kiel, Tallinn eller Riga. Kiel är den bästa shoppingstaden, Tallinn och Riga åker man däremot till om man enbart vill handla billig sprit och cigg.
Rex får bestämma!
Rex får bestämma!