Fredag igen!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

raggarjojje
Obotlig alkoholist

Fredag igen!

Post by raggarjojje »

Härligt med midsommar. Jag dricker öl och lyssnar på Eddie Meduza. Image Image Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by gammalhardrockare »

Godmorgon allihopa! Ja, då var den förbannade midsommaren avklarad. Blev era förväntningar uppfyllda eller blev det antiklimax av hela skiten? Själv så firar jag som sagt inte längre stora högtider. Ingen idé. Blir mycket trevligare ju lägre förväntningar man har på något. En helg är en helg är en helg osv.
hakan
Obotlig alkoholist

Fredag igen!

Post by hakan »

Midsommar, och alla andra helger också för den delen, blir lite annorlunda när man har barn.

Även om jag för egen del ogillar högtider, får man ändå offra sig för att barnen ska få det roligt. Image
ozzman
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by ozzman »

Trots vädret blev det riktigt bra.
Midsommarlunch först med sillar, Jansson, färskpotatis, rökt sik och jordgubbar efteråt, och naturligtvis några källarkalla Lysholms linie aquavit (det enda bra Norge fått ur sej).
Traditionellt midsommarfirande sedan på dagen med bl.a hästkärreåkning och sång och dans runt midsommarstången för dotra.
På kvällen pilsner och grillat, tyvärr inomhus pga kylan men totalt sett en riktigt bra midsommar på min ära.

gammalhardrockare
Levertransplanterad

Fredag igen!

Jaha, första arbetsdagen efter semestern avklarad. Det blev en trevlig start. Enligt schemat så är jag ledig i morgon! Image
Nu blir det några veckors arbete, sedan har jag två veckors semester i slutet av Juli.
Funderar även på att ta ut sparad semester i början av september (om chefen går med på det). Skulle vilja ta en ytterligare resa till solen. Hur är vädret på t ex Sicilien eller södra Spanien (Malaga och Gibraltar lockar lite) i början av september? Varmt, soligt och badtemperatur?
Annars får det kvitta!
uy
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by uy »

Ser man på, hårdrockarn har skrivit 5555 inlägg. Inte illa Image
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Fredag igen!

UY:

Ja, och tydligen lär jag vara den med flest inlägg fortsättningsvis också. Det är aldrig någon här numer, tydligen har folk tröttnat... Image
hakan
Obotlig alkoholist

Fredag igen!

Post by hakan »

Ja, och tydligen lär jag vara den med flest inlägg fortsättningsvis också. Det är aldrig någon här numer, tydligen har folk tröttnat... Image
Nej för fan! Det är bara lite vanligt sommaruppehåll Image
ozzman
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by ozzman »

on 06/28/2009 at 08:52:22, GammalHardrockare wrote:UY:

Ja, och tydligen lär jag vara den med flest inlägg fortsättningsvis också. Det är aldrig någon här numer, tydligen har folk tröttnat... Image [/quote]

Oh nej. Det är bara helt vanlig sommarslöhet, du skall se att det sparkar igång igen efter semestrarna.

Då bör väl förresten valrörelsen så smått börja röra på sej när höstbudgeten presenteras, i spåren av det ser jag fram mot att argumentera och diskutera med forumets alla rödgardister, smånassar och bidragskramare.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Fredag igen!

JW:

Jag skulle väldigt gärna vilja leva på bidrag, om det fanns något bidrag som var på samma nivå som min lön.
Det finns det dessvärre inte... Image
ozzman
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by ozzman »

on 06/28/2009 at 15:02:31, hellboy wrote:Nej tyvärr är ju socialbidragen lite högre än din lön. Image [/quote]

He he.
hakan
Obotlig alkoholist

Fredag igen!

Post by hakan »

Jaha då var det fredag igen!

Jag sitter och dricker belgisk pilsner (duvel) och röker en handrullad cigarr från domikanska republiken. Mycket trevligt!

Fr.om. imorgon ska jag sitta inlåst en månad, för att bestraffas av samhället Image så eventuella inlägg under tiden fram till 5-6 augusti kan jag tyvärr inte besvara.

Ni får med andra ord ha en trevlig Juli utan min medverkan. Adjöö mina vännerrrr.
uy
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by uy »

Usch, jag var med min mamma och mina systrar till Mora och shoppade i dag. allt jag skulle ha var en sketen kabel från Onoff, men tack vare alla besök i klädbutiker tog resan flera timmar Image

I kväll är det grillning, så då blir det pilsner Image
Skitarna ska va' lika långa i år
ozzman
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by ozzman »

on 07/03/2009 at 21:37:02, Hakan wrote:Jaha då var det fredag igen!

Jag sitter och dricker belgisk pilsner (duvel) och röker en handrullad cigarr från domikanska republiken. Mycket trevligt!

Fr.om. imorgon ska jag sitta inlåst en månad, för att bestraffas av samhället Image så eventuella inlägg under tiden fram till 5-6 augusti kan jag tyvärr inte besvara.

Ni får med andra ord ha en trevlig Juli utan min medverkan. Adjöö mina vännerrrr. [/quote]

Vad fan har du gjort för att åka in. Om du fått en hel månad på kåken så måste det ju handla om trippelmord med tanke på den svenska straffskalan.
hakan
Obotlig alkoholist

Fredag igen!

Post by hakan »

on 07/04/2009 at 18:22:04, Josey Wales wrote:Vad fan har du gjort för att åka in. Om du fått en hel månad på kåken så måste det ju handla om trippelmord med tanke på den svenska straffskalan. [/quote]

Något trippelmord är det inte. Men jag byter gärna med dig om du vill sitta en månad.. det e lätt att vara tuff när man sitter på andra sidan älven =) Moralkakor eller andra förnuftiga sensmoral är bara plattityder, jag bjuder på denna information, resten behåller jag för mig själv. Image
Post Reply