Fredag igen!
Moderator: hakan
Fredag igen!
Nej, jag tror inte det är arbetet han gillar, utan det är pengarna han vill åt. 

Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Levertransplanterad
Fredag igen!
on 07/11/2009 at 07:42:49, GammalHardrockare wrote:Lördag morgon och jag är helt klart friskare. Nu ska jag iväg och jobbba. Extrajobb. Övertid hela helgen. Det känns bra eftersom jag har varit sjukskriven i tre dagar. Nu kommer inte karensdagen att märkas av på löningen.
[/quote]
Med lite tur med öresavrundningen hade du inte ens behövt jobba extra för att det inte skulle märkas.

Med lite tur med öresavrundningen hade du inte ens behövt jobba extra för att det inte skulle märkas.
-
- Levertransplanterad
Fredag igen!
Jaha, då är helgens övertidsarbete avklarat. 19 timmar blev det sammanlagt. Det blir ca 1 500 - 2 000 spänn efter skatt.
Det tycker i alla fall jag är helt ok. Hälften går direkt in på rese-sparkontot. Den andra hälften går in på Drömmen-om-ett-liv-i-södern-utan-arbetekontot.
Det tycker i alla fall jag är helt ok. Hälften går direkt in på rese-sparkontot. Den andra hälften går in på Drömmen-om-ett-liv-i-södern-utan-arbetekontot.
Last edited by gammalhardrockare on 12 Jul 2009, 19:21, edited 1 time in total.
-
- Site Admin
Fredag igen!
Vad har ni för helgersättning i Sverige? Här har vi 50 % tillägg på lördag och 300% på söndag.
Fredag igen!
jag har 50% lördag och 100% söndag
-
- Levertransplanterad
Fredag igen!
Härskaren:
Det beror på vad man jobbar med. Men t.ex. på morsans jobb (Handels-avtal) så är det på lördag 50% framtill 12.00 och efter 12.00 100% OB. På söndagen är det 100% hela dagen (har jag för mig). Fan 300% låter ju snuskigt mycket!
Det beror på vad man jobbar med. Men t.ex. på morsans jobb (Handels-avtal) så är det på lördag 50% framtill 12.00 och efter 12.00 100% OB. På söndagen är det 100% hela dagen (har jag för mig). Fan 300% låter ju snuskigt mycket!
Last edited by E-M on 13 Jul 2009, 18:28, edited 1 time in total.
Fredag igen!
2000kr för 20 timmars jobb är 100 kr timme.
om man räknar 50% skatt så ger det en timlön på 150 kr timme.
när jag jobbade i sverige 2002 så fick jag 159kr timme vanlig tid, och 238kr timme när jag kom på en lördag.
Övertid vardagar var 238kr för de första 2 timmarna sedan ca 270 kr.
Jag var då 29 år gammal utan någon formell utbildning,,,,
Undra på att jag tycket mitt jobb var guld
Pälle
om man räknar 50% skatt så ger det en timlön på 150 kr timme.
när jag jobbade i sverige 2002 så fick jag 159kr timme vanlig tid, och 238kr timme när jag kom på en lördag.
Övertid vardagar var 238kr för de första 2 timmarna sedan ca 270 kr.
Jag var då 29 år gammal utan någon formell utbildning,,,,
Undra på att jag tycket mitt jobb var guld
Pälle
-
- Levertransplanterad
Fredag igen!
on 07/13/2009 at 11:15:02, Jungbacka Erik wrote:Vad har ni för helgersättning i Sverige? Här har vi 50 % tillägg på lördag och 300% på söndag. [/quote]
Jag har 100% på helger och vardagar efter 20.00 och fram till 6.00. Fram till 20.00 har jag 50%
Jag har 100% på helger och vardagar efter 20.00 och fram till 6.00. Fram till 20.00 har jag 50%
-
- Levertransplanterad
Fredag igen!
Jag har inte någon aning om vad jag har. Jag vet bara att kör jag övertid en helg så brukar jag få ut 1 500 - 2 000 kr efter skatt. Det tycker jag är helt ok.
-
- Site Admin
Fredag igen!
on 07/13/2009 at 17:10:54, E-M wrote:Härskaren:
Det beror på vad man jobbar med. Men t.ex. på morsans jobb (Handels-avtal) så är det på lördag 50% framtill 12.00 och efter 12.00 100% OB. På söndagen är det 100% hela dagen (har jag för mig). Fan 300% låter ju snuskigt mycket! [/quote]300% förutsätter förstås att man jobbat 40 timmars vecka och 8 timmar på lördag. Men en ganska ok kompensation för helgarbete tycker jag. Dock tycker jag min fritid är värdefullare än så, så det blir inte att jobba på helgerna i alla fall
Det beror på vad man jobbar med. Men t.ex. på morsans jobb (Handels-avtal) så är det på lördag 50% framtill 12.00 och efter 12.00 100% OB. På söndagen är det 100% hela dagen (har jag för mig). Fan 300% låter ju snuskigt mycket! [/quote]300% förutsätter förstås att man jobbat 40 timmars vecka och 8 timmar på lördag. Men en ganska ok kompensation för helgarbete tycker jag. Dock tycker jag min fritid är värdefullare än så, så det blir inte att jobba på helgerna i alla fall

-
- Levertransplanterad
Fredag igen!
on 07/14/2009 at 23:11:28, Jungbacka Erik wrote: Dock tycker jag min fritid är värdefullare än så, så det blir inte att jobba på helgerna i alla fall
[/quote]
Dito, jobb på helgerna skall vara i undantagsfall.

Dito, jobb på helgerna skall vara i undantagsfall.
-
- Levertransplanterad
Fredag igen!
JW:
Helgerna är ju bäst att jobba på! Bättre betalt och inte lika stressigt. Vad har det för betydelse vilka dagar man är ledig? Det är ju lika skönt att vara ledig en tisdag som en lördag.
Har man flickvän är det ännu fler fördelar med att jobba helg och vara ledig under vardagen. Oftast så jobbar flickvännerna vid dessa tider. Då får man vara ifred och slipper att umgås, ställa upp på idiotiska utflykter, äta middag ute och liknande dumheter.
För övrigt så vill jag informera om att idag är jag ledig, men jag måste iväg och hämta firmabilen. I morgon blir det helgjobb, golvvård i en grannstad. Men till måndag börjar min andra semesterperiod! Två veckors ledighet!
Och det bästa av allt: Sedan jobbar jag i augusti och sedan blir det... Semester igen! En vecka i Sicilien med mycket bad, lek, mat och sprit. Och sedan en vecka ledighet hemma i lägenheten. Härligt!
Helgerna är ju bäst att jobba på! Bättre betalt och inte lika stressigt. Vad har det för betydelse vilka dagar man är ledig? Det är ju lika skönt att vara ledig en tisdag som en lördag.
Har man flickvän är det ännu fler fördelar med att jobba helg och vara ledig under vardagen. Oftast så jobbar flickvännerna vid dessa tider. Då får man vara ifred och slipper att umgås, ställa upp på idiotiska utflykter, äta middag ute och liknande dumheter.
För övrigt så vill jag informera om att idag är jag ledig, men jag måste iväg och hämta firmabilen. I morgon blir det helgjobb, golvvård i en grannstad. Men till måndag börjar min andra semesterperiod! Två veckors ledighet!

Och det bästa av allt: Sedan jobbar jag i augusti och sedan blir det... Semester igen! En vecka i Sicilien med mycket bad, lek, mat och sprit. Och sedan en vecka ledighet hemma i lägenheten. Härligt!
Last edited by gammalhardrockare on 17 Jul 2009, 11:27, edited 1 time in total.
Fredag igen!
I kväll är det Lasse Stefanz på Boggberget, och naturligtvis ska jag dit och vara full. När man är där brukar man sällan vara intresserad av bandet som spelar, så jag antar att det blir så denna gången med.
Första ölen är snart tömd, så jag ska snart ta cykeln och åka ner till min kompis. Jag ska se om jag kan spänna fast ölkassen på styret, annars får jag köpa av min kompis några öl. Den här gången har jag planerat att bli full innan jag går in på Boggberget, så jag slipper köpa dyr öl där inne. men det brukar jag göra ändå.
Vem vet, jag kanske återkommer med en rapport om kvällen när jag kommer hem
Första ölen är snart tömd, så jag ska snart ta cykeln och åka ner till min kompis. Jag ska se om jag kan spänna fast ölkassen på styret, annars får jag köpa av min kompis några öl. Den här gången har jag planerat att bli full innan jag går in på Boggberget, så jag slipper köpa dyr öl där inne. men det brukar jag göra ändå.
Vem vet, jag kanske återkommer med en rapport om kvällen när jag kommer hem

Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Site Admin
Fredag igen!
Vi räknar med ett riktigt fylleinlägg. Det där med att dricka ordentligt före man går in gör endast att man tappar omdömet och inte tycker ölen är så jävla dyr i alla fall, så dricker man mera än man skulle gjort annars

-
- Levertransplanterad
Fredag igen!
uy:
Tror jag talar för alla när jag säger att vi ser fram emot ett klassiskt fylle-inlägg! Du har press på dig nu att skriva någor riktigt tankvärt när du kommer hem
Tror jag talar för alla när jag säger att vi ser fram emot ett klassiskt fylle-inlägg! Du har press på dig nu att skriva någor riktigt tankvärt när du kommer hem