Hur är det möjligt???
Moderator: hakan
Hur är det möjligt???
Jag märker att jag med åren blir allt blödigare, jag kan bli lite små rörd av något gulligt program på tv exempelvis.
Jag tar också mer illa vid mig när jag läser tragiska nyheter, igår så såg jag ett tv reportage i Expressen-TV och jag kan erkänna att jag nästan kände en tår i ögonvrån. Länkar till klippet.
http://www.expressen.se/1.1669597
Det är vidrigt, och "straffen" sen.
Man tror inte det är sant.
Jag mår illa av det.
Jag tar också mer illa vid mig när jag läser tragiska nyheter, igår så såg jag ett tv reportage i Expressen-TV och jag kan erkänna att jag nästan kände en tår i ögonvrån. Länkar till klippet.
http://www.expressen.se/1.1669597
Det är vidrigt, och "straffen" sen.
Man tror inte det är sant.
Jag mår illa av det.
-
- Levertransplanterad
Hur är det möjligt???
Ja, det är direkt vidrigt. Det enda som borde komma ifråga är att ta livet av dem som gjorde det.
Inte som straff utan som en saneringsåtgärd. Folk som kan göra sådana här saker har helt enkelt förverkat sin rätt att finnas till.
Inte som straff utan som en saneringsåtgärd. Folk som kan göra sådana här saker har helt enkelt förverkat sin rätt att finnas till.
-
- Levertransplanterad
Hur är det möjligt???
Nu är jag naturligtvis emotg dödsstraff, men jag är för hårdare straff. Mycket hårdare straff.
Men som sagt, det är Ni, inte jag som röstar på dagens politiker som gör detta pellejönssamhället möjligt.
Vill man ha en förändring så röstar man BORT idioterna. Tycker man däremot att man lever i ett sådant samhälle som man vill leva i, ja då röstar man PÅ idioterna istället.
Både Mona Quisling och Vidkun Reinfeldt vill ha fortsatt dalt med packet. Det är an av anledningarna till att jag aldrig kommer att rösta på Sjupartiet. Så enkelt är det. Exakt så enkelt är det.
Men som sagt, det är Ni, inte jag som röstar på dagens politiker som gör detta pellejönssamhället möjligt.
Vill man ha en förändring så röstar man BORT idioterna. Tycker man däremot att man lever i ett sådant samhälle som man vill leva i, ja då röstar man PÅ idioterna istället.
Både Mona Quisling och Vidkun Reinfeldt vill ha fortsatt dalt med packet. Det är an av anledningarna till att jag aldrig kommer att rösta på Sjupartiet. Så enkelt är det. Exakt så enkelt är det.
Hur är det möjligt???
Och men Ni så menar du JW.GammalHardrockare wrote:Nu är jag naturligtvis emotg dödsstraff, men jag är för hårdare straff. Mycket hårdare straff.
Jag har som sagt aldrig röstat på något av dom sju partierna. Men du har så rätt så.
-
- Levertransplanterad
Hur är det möjligt???
Ja, det känns onekligen ganska mäktigt att jag ensam tydligen bestämmer över vem som skall styra i Sverige.
Jag väntar fortfarande på något alternativ.
Jag väntar fortfarande på något alternativ.
Hur är det möjligt???
Det finns,min käre JW,men du och många,många andra är alldeles för rädda för att bli avslöjade som rasister och ännu värre,wt-slödder,för det är ju såna som röstar på SD eller hur?
Och pga denna rädsla att medlemmarna i Golfklubben eller grannarna skall titta snett på er så offrar ni beredvilligt Sveriges mikroskopiska chanser att få till en vändning i samhällsklimatet,sorgligt på min ära.
Och pga denna rädsla att medlemmarna i Golfklubben eller grannarna skall titta snett på er så offrar ni beredvilligt Sveriges mikroskopiska chanser att få till en vändning i samhällsklimatet,sorgligt på min ära.
Hur är det möjligt???
Det var inte det jag menade, jag ville bara påpeka för GH att jag aldrig röstat på något av förrädar partierna.Josey Wales wrote:Ja, det känns onekligen ganska mäktigt att jag ensam tydligen bestämmer över vem som skall styra i Sverige.
Men för all del, du har bidragit till problemen.
-
- Levertransplanterad
Hur är det möjligt???
För mej är inte SD ett alternativ. Det finns så mycket i deras program som jag inte stödjer, tyvärr.
Jag vill ha ett riktigt högerparti, ett sådant som M och KD var en gång i tiden. jag har inte gett upp hoppet om att det skall bli så igen
Varför jag inte kan rösta på SD kan man sammanfatta så här:
SD säjer nej till EU. Jag säjer ett rungande JA.
Och innan ni börjar gorma om att skicka pengar till andra delar av EU så kan ni väl vara så vänliga att titta hur mycket era egna kommuner cashar in av mina skattepengar.
SD verkar för en stark stat, det ligger så att säja i den nationalistiska idén. Jag vill ha en så liten statsapparat det bara är möjligt.
SD tror inte på marknadskrafterna. Det gör jag även om jag anser att de skall kontrolleras i viss utsträckning.
SD förespråkar kvot invandring. Jag vill ha behovsinvandring
SD vill som sagt ha en stark stat och utöver det återgå till något som de kallar "folkhemmet". Det kan aldrig gå ihop med att de skall sänka skatterna. Man kan inte ha både en stark stat som tar hand om medborgarna (vare sej de vill det eller inte) och låga skatter.
Sedan finns det massor av saker jag sympatiserar med i deras program, men det går inte att styra ett samhälle efter det. Tyvärr.
Jag vill ha ett riktigt högerparti, ett sådant som M och KD var en gång i tiden. jag har inte gett upp hoppet om att det skall bli så igen
Och innan ni börjar gorma om att skicka pengar till andra delar av EU så kan ni väl vara så vänliga att titta hur mycket era egna kommuner cashar in av mina skattepengar.
SD verkar för en stark stat, det ligger så att säja i den nationalistiska idén. Jag vill ha en så liten statsapparat det bara är möjligt.
SD tror inte på marknadskrafterna. Det gör jag även om jag anser att de skall kontrolleras i viss utsträckning.
SD vill som sagt ha en stark stat och utöver det återgå till något som de kallar "folkhemmet". Det kan aldrig gå ihop med att de skall sänka skatterna. Man kan inte ha både en stark stat som tar hand om medborgarna (vare sej de vill det eller inte) och låga skatter.
Sedan finns det massor av saker jag sympatiserar med i deras program, men det går inte att styra ett samhälle efter det. Tyvärr.
Last edited by ozzman on 15 Aug 2009, 21:12, edited 1 time in total.
Hur är det möjligt???
Helt rätt och riktigt JW. Jag håller med dig till 100%Josey Wales wrote:För mej är inte SD ett alternativ. Det finns så mycket i deras program som jag inte stödjer, tyvärr.
Samma sak som att jag aldrig skulle kunna tänka mig att rösta på V även om mycket som dom vill låter trevligt
Såsom
Höga bidrag utan några motprestationer alls.
Vad du än gör så ska staten ta hand om dig..och klantar du till det igen så är det alltid någon annans fel..tex HÖGERN
Hur är det möjligt???
Och som vanligt har det spårat ur TOTALT!!!

Riktigt hemskt de som hänt med pojken, inget att orda om den saken

Riktigt hemskt de som hänt med pojken, inget att orda om den saken
Hur är det möjligt???
Ok,ok,ok...men allt detta framstår nästan som perifera teknikaliteter i sammanhanget. Muslimifieringen och det faktum att vi importerar arbetslöshet och kriminalitet en masse till det här landet MÅSTE stoppas annars blir det vårt sönderfall,vi har inte råd med detta helt enkelt.Josey Wales wrote:För mej är inte SD ett alternativ. Det finns så mycket i deras program som jag inte stödjer, tyvärr.
Se dig omkring i vårt Sverige med öppna ögon,förfallet finns överallt,vägarna är helt slut,skolan är ett skämt,offentliga byggnader rasar nästan ihop,gamla har det som skit,färgen flagnar till och med på Polisbilarna!
Sjukvården är en annan sak,har du varit på akuten på sistone Josey? Nu vet jag inte hur det är i just Stockholm,men ute i landet är det sannerligen ingen höjdare,inte länge sen det satt en karl ioch dog inte långt härifrån....på ett akutintag!
Nä,det vill till att något händer,nån måste "röra om i grytan" så att säga och där kommer SD in. Om det sedan visar sig att ur detta unga parti kommer ett parti som kan regera långsiktigt på ett sätt som gör Svenska folket nöjt,så ja,jättebra!
Hur är det möjligt???
Ett jävla tjat om SD, jag ska själv inte rösta SD. Jag har i och för sig inte bestämt mig 
Men som sagt, man får rösta på det parti som tar upp dom viktigaste frågorna, ett parti som tycker exakt som en själv lär aldrig komma.

Men som sagt, man får rösta på det parti som tar upp dom viktigaste frågorna, ett parti som tycker exakt som en själv lär aldrig komma.
-
- Levertransplanterad
Hur är det möjligt???
Rex:
Visst är det så och just därför skall statsapparaten minskas. Staten har bevisat att de inte klarar av att tillhandahålla högkvalitativa skolor, sjukhus och äldresomsorg. Då skall de inte heller sköta sådana saker.
Om man hårddrar det så tycker jag att staten endast skall hantera infrastruktur, försvar och rättsväsende och grundläggande socialhjälp.
Resten kan de ge fan i.
Muslimfrågan löser man lättast genom att minska på bidragen, inte genom att strypa invandringen. Om Sverige blir känt som ett land där man måste göra rätt för sej istället för ett land där man kan spela kort och få betalt för det så skulle vi få hit dugliga människor istället för alla arbetsskygga sandnegrer som flockas vid flyktingslussarna idag.
Visst är det så och just därför skall statsapparaten minskas. Staten har bevisat att de inte klarar av att tillhandahålla högkvalitativa skolor, sjukhus och äldresomsorg. Då skall de inte heller sköta sådana saker.
Om man hårddrar det så tycker jag att staten endast skall hantera infrastruktur, försvar och rättsväsende och grundläggande socialhjälp.
Resten kan de ge fan i.
Muslimfrågan löser man lättast genom att minska på bidragen, inte genom att strypa invandringen. Om Sverige blir känt som ett land där man måste göra rätt för sej istället för ett land där man kan spela kort och få betalt för det så skulle vi få hit dugliga människor istället för alla arbetsskygga sandnegrer som flockas vid flyktingslussarna idag.
Hur är det möjligt???
varför ska dom få skyddad identitet för? lås bara in dom på vatten och bröd 

Hur är det möjligt???
För att brottslingar skyddas. Nu hände detta inte i Sverige men här är dom ju ännu vekare.errrol wrote:varför ska dom få skyddad identitet för? lås bara in dom på vatten och bröd![]()
Varför inte skära av dom fingrarna och bryta ryggen på dom. Jävla as, jag kokar av ilska bara när jag tänker på det.