Onkel lämnade in
Moderator: hakan
Onkel lämnade in
http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/ar ... 364797.svd
Den största könsrockaren har kastat in handduken.
Pireatebay hyllar idag: http://thepiratebay.org/
Den största könsrockaren har kastat in handduken.
Pireatebay hyllar idag: http://thepiratebay.org/
Last edited by Långis on 17 Aug 2009, 21:43, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
Onkel lämnade in
Jaha! Det var HAN. Jag såg allt löpsedlarna, men hade ingen aning om, vem det var. Det stod bara: "Sveriges hemligaste artist är Död". Jag var väl ingen JÄTTEbeundrare utav "Onkel Kånkel", men nog har jag hört en del med gruppen. Det är ju synd, att folk går bort, förstås. 

-
- Levertransplanterad
Onkel lämnade in
Hade det inte varit för att The kristet utseende håller på så hade jag sagt att en epok gått i graven.
Onkel Kånkel var flitigt gåendes i min CD-spelare i början av 90-talet. Vem minns väl inte sådana klassiker som Kalle Anka suger pung och dagcenter dance.
Vila i frid.
Onkel Kånkel var flitigt gåendes i min CD-spelare i början av 90-talet. Vem minns väl inte sådana klassiker som Kalle Anka suger pung och dagcenter dance.
Vila i frid.
Onkel lämnade in
Ja han gick bort alldeles för tidigt, borde ha många år kvar.
Onkel lämnade in
Alltid tråkigt när nån går bort, men som artist är det ingen jag sörjer. Han var ju i alla fall ganska ensam om det han gjorde (förutom möjligen mindre framgångsrika, bleka kopior och copycats). Men som sagt, hans "låtar" och musik var/är för mig helt ointressant. Dravel utan mening eller budskap - vilket antagligen var meningen också. Uselt & tråkigt i vilket fall. Vila i fred.
-
- Levertransplanterad
Onkel lämnade in
Tyckte det var skräp och trams. Var det någon som kunde sjunga om kukar, knulla och allmän dårskap så var det Eddie. Ingen annan.
Däremot är det naturligtvis tragiskt när människor dör.
Däremot är det naturligtvis tragiskt när människor dör.
Onkel lämnade in
synd att folk dör men eddie är bättre, men låten nu e de jul tomten är ful är riktigt kul.
enligt artikeln så står de att onkel kånkel var pinjonären i könsrocken men eddie hade släppt tre kasseter innan hans band startade
enligt artikeln så står de att onkel kånkel var pinjonären i könsrocken men eddie hade släppt tre kasseter innan hans band startade
-
- Obotlig alkoholist
Onkel lämnade in
Men Eddie var ju ingen könsrockar, med tanke på att Eddie har gjort så många seriösa låtar.errrol wrote:synd att folk dör men eddie är bättre, men låten nu e de jul tomten är ful är riktigt kul.
-
- Levertransplanterad
Onkel lämnade in
Det var tråkigt, han blev inte gammal. Jag har ju hört låtar med honom men det var ingen jag lyssnade på. Hur som helst så är det väldigt tragiskt.
Onkel lämnade in
RaggarJojje wrote:Men Eddie var ju ingen könsrockar, med tanke på att Eddie har gjort så många seriösa låtar.
men jag menade dom låtar som inte var seriösa
Onkel lämnade in
Begreppet könsrockare känns mest som ett påhittat begrepp skapat av främst av media och journalister för att smutskasta någon och göra det enkelt för sig. Kanske stämde det in på Onkel, men Eddie´s låtar hade för det mesta en slags mening, en liten historia och röd tråd. Och sen var ju de låtarna som sagt ändå inte så många egentligen. Onkels låtar känns mer som löst sammansatta ord avsedda endast för att provsera eller verka helt meingslösa. Så Eddie för mig är inte Eddie´s musik könsrock, inte ens de som verkligen handlar om kön. Gillar inte klangen av det ordet, då det låter negativt och missvisande (framförallt i vissa andras ögon).
-
- Obotlig alkoholist
Onkel lämnade in
Jo, jag fåstår vad du menar. Men Eddie spelade inte könsrock. Könsrock enligt mig är musik som enbart är snuskig och svamlig.errrol wrote:men jag menade dom låtar som inte var seriösa
Onkel lämnade in
En del ur Eddies repertoar måste väl ändå klassas som "könsrock".
Onkel lämnade in
Många av dagens könsrockare är uppväxta med Eddies musik, men det diskuteras vilt huruvuda den ska klassas som Könsrock. Band som Tunnan & moroten, Anus Cancer och Alter Egon har en mer särpräglad köns- och snuskinriktning.
Sen när det kommer till namnet "könsrock" så tror jag att et är ett namn som skapats av fansen själva. Det är idag ett vedertaget begrepp inom genren.
Kan för övrigt rekommendera Alter Egon till er alla.
Lyssna till exempel på "Jag är könsrockare". En riktigt bra låt som kanske förklarar fenomenet en aning.
http://www.youtube.com/watch?v=Ue4bTqqR ... re=related
Sen när det kommer till namnet "könsrock" så tror jag att et är ett namn som skapats av fansen själva. Det är idag ett vedertaget begrepp inom genren.
Kan för övrigt rekommendera Alter Egon till er alla.
Lyssna till exempel på "Jag är könsrockare". En riktigt bra låt som kanske förklarar fenomenet en aning.
http://www.youtube.com/watch?v=Ue4bTqqR ... re=related
Last edited by Långis on 23 Aug 2009, 12:08, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
Onkel lämnade in
Jag har fått för mej, att "könsrocken" egentligen kommer närmare punkmusik än rock. Ja, att den skall vara så kontroversiell och provokativ, som möjligt. "Onkel" sa ju i någon intervju, att han var ute efter, att göra det mest frånstötande, som någonsin har publicerats inom musikbranschen. Sedan tycker jag, att han har gjort det (förmodligen medvetet) dåligt för, att inte låtarna skall tas på alltför stort allvar. Är det någon, som hört det vedervärdiga
hawaiigitarrerna på "Honolulu Homo"?
Hans största musikinfluens skulle, tydligen, ha varit Povel Ramel, i alla fall.

Hans största musikinfluens skulle, tydligen, ha varit Povel Ramel, i alla fall.