Flera versioner av Collection
Fick ett tips via mail att dubbel-lp´n Collection finns i två olika utföranden. Texten "Eddie Meduza" har skiljer sig och bilden är skarpare på det ena exemplaret. Nån som visste detta sedan tidigare?
Hur ser edra exemplar ut?
Hur ser edra exemplar ut?
-
- Obotlig alkoholist
Nej, detta visste jag inte, men det var väl väntat, det verkar som det är meningen att samlingen aldrig ska kunna bli komplett.
Jag som trodde att åtminstonde LP-skivorna i samlingen var komplett, men det är väl bara att börja leta efter denna då
Edit: Min version ser ut som den du har på hemsidan, det jag reagerade på är att Det är litet e i Eddie och litet m i Meduza, det borde väl vara stor bokstav, det är då det på alla andra skivor.
Edit igen: Jag ser att det är liten bokstav även på kassetterna du har på sidan, så det är nog inte det som skiljer versionerna ändå.
Jag som trodde att åtminstonde LP-skivorna i samlingen var komplett, men det är väl bara att börja leta efter denna då

Edit: Min version ser ut som den du har på hemsidan, det jag reagerade på är att Det är litet e i Eddie och litet m i Meduza, det borde väl vara stor bokstav, det är då det på alla andra skivor.
Edit igen: Jag ser att det är liten bokstav även på kassetterna du har på sidan, så det är nog inte det som skiljer versionerna ändå.
Last edited by 2meterhansson on 10 Sep 2008, 19:44, edited 1 time in total.
Det slår mig nu att min skiva är mer åt det rosa/lila hållet. Bilden jag har på sidan ser ut att vara mer blå...
Hur ser ditt exemplar ut, 2meterhannsson?
Hur ser ditt exemplar ut, 2meterhannsson?
Last edited by Långis on 10 Sep 2008, 21:54, edited 1 time in total.
-
- Helgfyllo
Kollade lite på mitt ex, den ser ut att vara lite mörkare och att den är grynig, texten går lite mer i lila, ramen runt är rosa...vet inte om det är någon skillnad.
Den ligger ute på min sida.
Den ligger ute på min sida.
Jag har 2 st ex av denna guldsamlingen, och vad jag minns så är det ingen skillnad på dem. Får jämföra vid tillfälle. Lila/rosa text. Däremot så fattas klisterlappen på båda mina ex, den där det står "Dubbel-LP till enkelpris". Men det kan likagärna vara nått som distribitören eller affären klistrat dit, för att den ska bli mera lättsåld.
Apprpå olika färger så finns i alla fall A Non Smoking Generation i olika färgnyanser på omslaget. En mörkare lila version (den vanligaste) samt en som är mer ljusrosa. Skillnaden är lika stor på både fram & baksida så det lär inte vara fråga om nån solblekning eller liknande.
Apprpå olika färger så finns i alla fall A Non Smoking Generation i olika färgnyanser på omslaget. En mörkare lila version (den vanligaste) samt en som är mer ljusrosa. Skillnaden är lika stor på både fram & baksida så det lär inte vara fråga om nån solblekning eller liknande.
Jag har fått lite bilder via mailen nu och visst är det en tydlig skillnad! Tänkte dock erbjuda mailaren själv att komma hit och posta dem..
Angående lappen så var det högst troligt en del av kampanjen för just dessa skivor som förmodligen inte klistrades på av försäljaren utan av skivbolagen. Jag har bara sett dessa lappar på Kaktus-skivorna som ju finns med flera olika artister. Fonten och layouten ser för övrigt exakt likadan ut på alla andra som släpptes.
Angående lappen så var det högst troligt en del av kampanjen för just dessa skivor som förmodligen inte klistrades på av försäljaren utan av skivbolagen. Jag har bara sett dessa lappar på Kaktus-skivorna som ju finns med flera olika artister. Fonten och layouten ser för övrigt exakt likadan ut på alla andra som släpptes.
Last edited by Långis on 12 Sep 2008, 00:31, edited 1 time in total.
Vore kul att se skillnaden, hoppas din tipsare hittar hit Långis och kan posta bilderna.
Angående klisterlappen, så vill jag minnas att jag sett sådana etiketter på andra skivor också, alltså inte bara kaktus-plattor. Mest olika samlingar. Men jag kan ha fel också.
I vilket fall så fick ju inte alla exemplar såda etiketter av nån anledning, men jag tycker den förstör omslaget lite så det kvittar väl egentligen. Det är i vilket fall inget jag betalar några stora summor för, bara för att få ett ex med lappen.
Angående klisterlappen, så vill jag minnas att jag sett sådana etiketter på andra skivor också, alltså inte bara kaktus-plattor. Mest olika samlingar. Men jag kan ha fel också.
I vilket fall så fick ju inte alla exemplar såda etiketter av nån anledning, men jag tycker den förstör omslaget lite så det kvittar väl egentligen. Det är i vilket fall inget jag betalar några stora summor för, bara för att få ett ex med lappen.
Last edited by overkill on 12 Sep 2008, 00:43, edited 1 time in total.
Har jämfört mina exemplar nu och där hittar jag ingen skillnad, inte vad jag kunde se just nu i alla fall. 

-
- Obotlig alkoholist
Mitt ex passar in på "king meduzas" beskrivning.
Men jag väntar med spänning på att det ska komma upp bilder med dom olika versionerna på.
Men jag väntar med spänning på att det ska komma upp bilder med dom olika versionerna på.
Japp, hur gick det med bilderna? om inte personen som har dem vill posta dem här själv kanske du kan göra det Stekis?
Ok, här kommer en av bilderna:

Last edited by Långis on 18 Sep 2008, 19:10, edited 1 time in total.
-
- Helgfyllo
Min liknar det skivfodralet i botten.
.. och så även mina båda exemplar ser ut som den nedre på bilden. Verkar som att den övre varianten är ovanligare.
Jag köpte nyligen ett exemplar till av denna samlingen, och jämförde med mina 2 tidigare ex samt med bilden ovan. Skillnaden är inte stor på mina ex, men den jag köpte senast ser mer ut som den övre på bilden ovan, medans de gamla ser ut som den nedre. Men skillnaden syns tydligare på bilden här ovan än vad dom gör i verkligheten på just mina ex.
Kontrasten & skärpan på omslags-bilden är (marginellt) lite sämre på mitt nya ex än på de andra. En annan liten skillnad är att skivorna känns lite tjockare & hårdare än de andra.
Kontrasten & skärpan på omslags-bilden är (marginellt) lite sämre på mitt nya ex än på de andra. En annan liten skillnad är att skivorna känns lite tjockare & hårdare än de andra.
Last edited by overkill on 08 Oct 2009, 01:25, edited 1 time in total.