Japp, tror att rex har rätt här. Matrisen i skiv-sammanhang är såvitt jag vet mastern, dvs mediet (antagligen rullband i detta fallet) som låtarna till singeln ligger på, och denna används alltså när man trycker upp en skiva. Varje skiva brukar ha sin egen matris.
Däremot vilka låtar singlarna innehåller kan man ju bara gissa. Undra när den där skylten är från, vilket år alltså? med tanke på priset gissar jag på senare år, kanske 90-talet. Det verkar egentligen lite skumt att skriva att matrisen är förstörd, då de brukar, om inte förstöras - så i alla fall läggas undan när en skiva inte tillverkas längre. Men det KAN ju också åsyftas att det är den felaktiga matrisen med Han eller jag? som b-sida, som blev förstörd och ersattes av den riktiga matrisen med de rätta låtarna.
Guran tror jag förblir osåld också. Tvivlar på att nån vill ge 25 lakan för den även om gitarrer & instrument som tillhört kända artister i och för sig brukar vara dyra - med all rätt egentligen eftersom det är inget man springer på varje dag.
Dock så har han ju lite fel angående videon. Eddie spelade väl inte på den där crusingen 2002? den brukar väl vara i Juni eller Juli och han dog i Januari. På videon står det också 2002, Eddie spelade väl där 2001 har jag för mig. Däremot kanske nått hyllningsband spelade där 2002 men knappast errol själv.
redigerat: haha, Juni ELLER Juni..? Juni eller JULI menar jag såklart...sådetså, dönickar!