Snart kommer en ny version av Eddies Himmel

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
Långis

Post by Långis »

Ni kanske undrar vad jag har pysslat med den senaste tiden?
Förmodligen inte, men jag tänker tala om det ändå.

Det är dags att förnya Eddies Himmel. Jag har nu jobbat häcken av mig för att få till den nya versionen och snart närmar det sig premiär.
Vill ha lite mer integration med besökarna, ge dem möjlighet att kommentera, rösta osv. Samtidigt vill jag lättare kunna uppdatera sidan, något som hittils varit en krånglig process.

En liten smygtitt på hur det ser ut nu: http://www.luftkaffe.se/jomla

Jag skulle behöva edra åsikter, kritik, förslag osv. Är det nåt som är helt åt helsike?

Än är inte allt klart. Att få till diskografisidan är ett jäkla hästjobb som kommer ta tid, men snart, mycket snart är det dags...
uy
Levertransplanterad

Post by uy »

Det ser bra ut! Image Men du får nog fråga Kalle Rak vad tusa "Fut" betyder Image

Ett tips ska du få också:
Gör sidans logga längst upp till en länk, som leder till förstasidan om man klickar på den. Det har blivit allt mer vanligt nu för tiden. Annars tycker jag det ser braut, som sagt. Kör hårt! Image
Skitarna ska va' lika långa i år
ELN
Levertransplanterad

Post by ELN »

Ser finnemang ut tycker jag ;(

EM: på tal om detta, hur går det med din databas?
E-M
Levertransplanterad

Post by E-M »

Ser stilligt ut Långis! Är dock helt knäckt och förstörd för att jag inte får creds i "Kändisar i Eddies texter" jag är trots allt med på ett hörn där Image

ELN:

Ja det går tyvärr inte alls bra. Började för ett tag sedan på en utbildning till Data- elektronikingenjör också så jag har inte tiden att pilla mer med det Image
Långis

Post by Långis »

E-M: Ofan, det ska jag fixa. Klart du ska ha credit. Den artikeln ska förresten uppdareras, det har hänt en del sen sist.

Det finns förresten möjlighet att skapa små "admins" som skulle kunna få tillgång till att själv uppdatera och lägga till artiklar i någon avdelning.
Någon som skulle vara intresserad av det? Helt utan förpliktelser, givetvis, men allt som gör sidan bättre och mer omfattande är ju bra.
ELN
Levertransplanterad

Post by ELN »

EM:

På så vis, men de kanske kommer... Image
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Överdödaren tycker också det ser bra ut. Image

Ett litet tillägg/förtydligande till sidan med turnédatumen:
Det kan ju vara värt att nämna, att Lester C Garreth åkte med som förband under hela sommarturnén 1983. Visserligen framgår det lite vagt ändå, men det ser ju lite snyggare ut om man skriver ut det också, tycker jag.

Sedan har jag ett minne av nått stavfel (borttappad bokstav) på sidan som jag såg nyligen men jag minns inte just nu var det var. Återkömmer om när jag hittar det. Image
ELN
Levertransplanterad

Post by ELN »

Jag tycker att det ser ypperligt ut Image
jag som gillar att ha allt på samma plats och allt, tycker det är fint att du har lite grejjer härifån med, till exempel namn i låtar och så. Fortsätt med det Image
skulle ju även vilja att det kom text och fakta/kuriosa någon gång för varje låt, men det är väl ett STORT jobb som inte går på ett nafs kanske, men många många texter finns ju här så så svårt kan de väl inte vara(?) har ingen aning själv då jag aldrig sysslat med sånt här Image
Post Reply