Nu har jag kollat igenom det mesta på dvd´n, både x-tra materialet och själva filmen då.
Helhetsintrycket är naturligtvis mycket gott. Man får dock känslan av att de fördjupat sig lite väl mycket på Errol och Eddie som personer, och inte fullt så mycket på musiken. Det finns ju trots allt som bektant väldigt mycket utgivet under årens lopp och det var ju det som gemene man köpte och förknippar med namnet och känner till. Det är ju grunden till allt som jag ser det. "Dåliga" föräldrar, alkolister och udda personligheter finns ju i var och varannan stuga och det är väl inget man måste lägga mycket fokus på? Utan att för den sakens skull inte glömma det. Utan musiken hade han bara varit ännu en udda person i mängden eller hur man ska säga. Den hade gärna fått vara lite längre också men det är väl svårt att dra gränsen också.
Men intervljuverna är bra gjorda ocb det känns som att de plockat med "rätt" saker. Det känns som att de hoppat över 90-talet och efter turnén 83 tappar de lite tidsperspektivet. Fram tills dess hängde man ju med någorlunda tidsmässigt.
Mycket intressant godis bland bonus-materialet. Hade väl gärna sett lite mer helt outgivna låtar istället för demos. Men va fan, det är ändå bra låtar och sen kan man nog anta att mycket av det outgivna som finns, säkerligen är just demos och alternativa versioner av redan utgivna låtar. Det finns ju många låtar redan bland det utgivna som är olika versioner av samma låtar och det kanske bara är toppen på isberget?
Men i vilket fall så lär det ju finnas helt outgivna låtar, och en del fick vi ju här. Bra med årtalshänvisningarna också. Pack Of Loosers var ju extra kul att få höra, bra låt dessutom.
Det saknades däremot till sketcherna tyvärr. Men de kanske inte visste de själva? om banden inte är daterade eller märkta på nått sätt är det ju svårt att veta. Bland sketcherna så saknar jag den där "mordet i skogen" eller vad den hette som man får se en del av i filmen, men den kanske inte var längre än så.
Får återkomma med mer kommentarer.