Restauranger i Wasa? Till Jungbacken

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Jungbacka Erik
Site Admin

Post by Jungbacka Erik »

on 02/11/2005 at 12:59:01, GammalHardrockare wrote:Ozzman:

Glöm inte att ta på dig stora björnpälsen. Jag tror det är kallt som fan däruppe nu. [/quote]0 gradigt och solsken i dag Image Men till i morgon lovade dom 2 hela minusgrader. Ett jävla blåsande har det varit i vinter, men det har de å andra sidan varit i hela nordeuropa.
Last edited by Jungbacka Erik on 11 Feb 2005, 22:59, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

Så, nu är man tillbaks från en kortare tripp till Vasa, tyvärr hade vi inte möjlighet att besöka någon riktig restaurang eftersom vi hade en kille från Estland med oss och han badar ju inte i pengar direkt. Så det fick bli en Pan-Pizza som förvisso var väldigt god och ett par öl på O.Malleys.
O,Malleys spelade förresten riktigt bra musik både Running free, Highway to hell och några fler rockklassiker hördes under kvällen och Guinessen var god.
Det enda som tog ner intrycket av resan var att vi blev tvungna att sitta i 4 timmar på flygplatsen när vi skulle hem och där drällde det inte direkt av saker att göra.

En kul sak var att dom som jobbade på Alteams pratade om att folk från regionen hade rykte om sej att vara snåla, dom jämförde sej med smålänningar. Jag trodde det var någon sorts lokalt pikande mellan grannstäder/samhällen som Jungbacken pratade om men tydligen var det känt i hela Finland.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Men Ozzman, du har ju inte berättat för oss hur stan såg ut. Var Vaasa en vacker stad? Klarade du dig med svenskan överallt?
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

on 02/25/2005 at 13:38:56, GammalHardrockare wrote:Ozzman:

Men Ozzman, du har ju inte berättat för oss hur stan såg ut. Var Vaasa en vacker stad? Klarade du dig med svenskan överallt? [/quote]

Eftersom vi kom fram ganska sent på Eftermiddagen och det var riktigt kallt ute så gjorde jag ingen längre sight-seeing, men vad jag såg från taxin så fanns det fantastiskt fina delar med gammal träkåksbebyggelse och nära till vattnet, medan centrumet till stora delar tyvärr måste ha drabbats av samma rivningshysteri som Svenska städer för just i centrum fanns det många riktiga 60-70 tals kolosser som var allt annat än vackra.

Det verkade som om nästan alla pratade åtminstonde lite Svenska och många pratade perfekt Svenska men enligt vad folk sa så håller svenskan gradvis på att försvinna.

Men jag skulle definitivt vilja komma tillbaka på sommaren och se mej omkring lite mer för det verkade vara en trevlig stad.
Jungbacka Erik
Site Admin

Post by Jungbacka Erik »

Ja välkommen tillbaka i sommar. Då visar sig också staden från sin bästa sida. Här finns några bilder:
http://filebank.visualweb.fi/List.asp?BID=7&FolderID=77
Post Reply