Eleganten från vidderna CD
-
- Levertransplanterad
Jag har tagit mig friheten att rippa in de outgivna låtarna från "Eleganten från vidderna" på datorn och delat upp de i 16 spår med namn och allt.
Jag vill nu dela med mig av låtarna till er andra som har KÖPT dvd:n. Eftersom jag vet att Eddie inte ville att man spred nya saker så tänker jag inte göra det. Men jag kan ju inte tänka mig att någon har något emot att jag delar med mig av låtarna till ni som har dvd:n. Detta är ju bara för att man ska kunna lyssna på låtarna utan att behöva stoppa in hela dvd:n.
Här kommer en länk: http://meduza.folkesson.me/eleganten/eleganten.html. Ni som har köpt dvd:n kan ju PM:a mig för att få användarnamn och lösenordet. Beskriv hur inlagan till filmen ser ut (vad det står)!
Om jag märker att ni sprider användarnamnet och lösenordet vidare så att en massa folk laddar ned den kommer jag att stänga ned sidan på studs.
Om allt fungerar bra så har jag uppe sidan ett par veckor så att folk som har dvd:n får chans att ladda ned låtarna.
Jag vill nu dela med mig av låtarna till er andra som har KÖPT dvd:n. Eftersom jag vet att Eddie inte ville att man spred nya saker så tänker jag inte göra det. Men jag kan ju inte tänka mig att någon har något emot att jag delar med mig av låtarna till ni som har dvd:n. Detta är ju bara för att man ska kunna lyssna på låtarna utan att behöva stoppa in hela dvd:n.
Här kommer en länk: http://meduza.folkesson.me/eleganten/eleganten.html. Ni som har köpt dvd:n kan ju PM:a mig för att få användarnamn och lösenordet. Beskriv hur inlagan till filmen ser ut (vad det står)!
Om jag märker att ni sprider användarnamnet och lösenordet vidare så att en massa folk laddar ned den kommer jag att stänga ned sidan på studs.
Om allt fungerar bra så har jag uppe sidan ett par veckor så att folk som har dvd:n får chans att ladda ned låtarna.
Last edited by E-M on 12 Mar 2010, 19:07, edited 1 time in total.
-
- Helgfyllo
Själv så har jag har köpt filmen från Ginza, men jag såg även att den finns å ladda ner på The Pirate Bay. Så alla som sett filmen kanske inte har köpt den, utan bara laddat ner den. Tänkvärt...
Men jag vet inte om allt extramaterial medföljer om man laddar ner filmen. Nån som vet nåt om det?
Men jag vet inte om allt extramaterial medföljer om man laddar ner filmen. Nån som vet nåt om det?
-
- Levertransplanterad
Men jag känner nästan på mig om det är någon som försöker bluffa. Känns som jag har rätt bra koll på vilka medlemmer som har sett den. Kommer någon som aldrig har skrivit något eller helt ny medlem och vill ha lösenord m.m. blir jag lite misstänksam.TotaltRandom wrote:Själv så har jag har köpt filmen från Ginza, men jag såg även att den finns å ladda ner på The Pirate Bay. Så alla som sett filmen kanske inte har köpt den, utan bara laddat ner den. Tänkvärt...
Tror nog jag ska ta och försöka rippa ut Eddies åsikter om fildelning. Det är rätt intressant.
-
- Helgfyllo
Det låter bra det du säger.
Rippa gärna ut Eddies åsikter om fildelning, vill gärna höra!
Rippa gärna ut Eddies åsikter om fildelning, vill gärna höra!

E-M Du kan ju be dem beskriva inlagan som följde med. Eller följer den med filerna på piratebay?
-
- Levertransplanterad
Märkte att jag råkat döpa "Tulpaner i skorna åt far" till "Tulpaner i skorna åt far (orginal)". Det är ju snarare version 2. Ville bara gör er uppmärksamma på det. Är i själva filnamnet det står fel, i ID3-taggen står det "version 2".
Last edited by E-M on 12 Mar 2010, 19:09, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
Bra idé, Långis! Ska uppdatera mitt inlägg.Långpanna wrote:E-M Du kan ju be dem beskriva inlagan som följde med. Eller följer den med filerna på piratebay?
"Inlayen" är inte med i den det var bara själva filmen.E-M wrote:Men jag känner nästan på mig om det är någon som försöker bluffa. Känns som jag har rätt bra koll på vilka medlemmer som har sett den. Kommer någon som aldrig har skrivit något eller helt ny medlem och vill ha lösenord m.m. blir jag lite misstänksam.
Tror nog jag ska ta och försöka rippa ut Eddies åsikter om fildelning. Det är rätt intressant.
Skickat PM nu, detta underlättar för mig så slipper jag rippa dom, bara rippat en.
Tackar på förhand.
Jag har köpt dvd´n idag, men har inte kollat på den ännu. Tänkte spara mitt roliga tills imorgon 
Jag skickar ett PM till dig E-M. Jag antar att du litat på att farbror överdödaren ljuger inte, och även om jag gjorde det skulle jag inte skriva det här

Tack för att tog dig tid att rippa låtarna och dela med dig dessutom! alla som vill kan ju göra det själva iof, men ändå.

Jag skickar ett PM till dig E-M. Jag antar att du litat på att farbror överdödaren ljuger inte, och även om jag gjorde det skulle jag inte skriva det här

Tack för att tog dig tid att rippa låtarna och dela med dig dessutom! alla som vill kan ju göra det själva iof, men ändå.
Hur rippade du dom btw? För dom är "bara" på 128 kbit/s, den jag rippade är på 256 kbit/s. Orkar jag så kan jag rippa dom andra med.. Fast det låter iofs bra i 128 kbit/s också 

-
- Levertransplanterad
Shaprie:
Ljudet från DVD:n rippade i 256kbps. Det var när jag delade upp alla låtarna i spår (m.h.a. programmet Audacity) som det blev 128kbps. Ärlig talat hör jag ingen större skillnad på vilken bitrate det är. Fast å andra sidan har jag inget vidare bra ljudsystem heller, kanske är därför.
Många utav låtarna är det ju inte sådan jättefin kvalité på heller så jag tror inte det spelar någon större roll. Jag hör som sagt ingen skillnad från låtarna jag har rippat in jämfört med DVD:n.
Ljudet från DVD:n rippade i 256kbps. Det var när jag delade upp alla låtarna i spår (m.h.a. programmet Audacity) som det blev 128kbps. Ärlig talat hör jag ingen större skillnad på vilken bitrate det är. Fast å andra sidan har jag inget vidare bra ljudsystem heller, kanske är därför.
Många utav låtarna är det ju inte sådan jättefin kvalité på heller så jag tror inte det spelar någon större roll. Jag hör som sagt ingen skillnad från låtarna jag har rippat in jämfört med DVD:n.
Last edited by E-M on 13 Mar 2010, 19:17, edited 1 time in total.
E-M wrote:Ärlig talat hör jag ingen större skillnad på vilken bitrate det är. Fast å andra sidan har jag inget vidare bra ljudsystem heller, kanske är därför.
Samma här

Generellt sett så tycker väl jag som sharpie angående bitraten. För låg är inte bra även om det ibland är svårt att höra skillnaden. Det varierar lite från låt till låt också och på vad det är för musik.
Men hög(re) bitrate hjälper inte alltid om ursprungskvaliten är dålig, men det får man väl anta att den inte varit i detta fallet. Däremot vet jag inte hur/om den är komprimerad på dvd´n. Hur som helst så brukar jag ha 224 kbps som minsta gräns men det kan låta bra även om det är under det.
Men hög(re) bitrate hjälper inte alltid om ursprungskvaliten är dålig, men det får man väl anta att den inte varit i detta fallet. Däremot vet jag inte hur/om den är komprimerad på dvd´n. Hur som helst så brukar jag ha 224 kbps som minsta gräns men det kan låta bra även om det är under det.
Såg att det redan ligger på Piratebay nu
både dvd-n och nån som rippat låtarna
vem har "ripat" bäst?
både dvd-n och nån som rippat låtarna
vem har "ripat" bäst?

-
- Obotlig alkoholist
Jag lyckades även få ut några låtar från filmen som t.ex. Punkjävlar (orginal) men den är bara 1.13 lång, så det är bara halva låten. Resten har jag sparat så jag kan lyssna på min iPhone. Blev riktigt glad när filmen kom ner i brevlådan.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.