En liter öl tack.
-
- Site Admin
En liter öl tack.
Måste bara lovsjunga den fantastiska idén ett bryggeri här i Finland kommit på att tappa öl på litersburkar. Nu kan man säga till frun att man hämtar ett par tre öl och kan då med gott samvete pimpla en ansenlig mängd maltdryck mitt på blanka vardan
Burken ser ganska grotesk ut i näven, ungefär som en stor limpa i aluminium men man kan kamouflera detta genom att klä sig i något långrandigt. Skål!

En liter öl tack.
Den slatten i botten kan inte vara god, man får hålla bra fart på drickandet för att det inte ska vara alltför avslaget i botten. Men en långrandig tröja hjälper nog mot det också! 

En liter öl tack.
Fan va gött! Då slipper man ju den jobbiga proccessen att öppna burkar hela tiden

-
- Site Admin
En liter öl tack.
Men antalet bottenslattar minskar ju med 50-66 % iom att det blir så få burkarEddie wrote:Den slatten i botten kan inte vara god, man får hålla bra fart på drickandet för att det inte ska vara alltför avslaget i botten. Men en långrandig tröja hjälper nog mot det också!![]()

Last edited by Jungbacka Erik on 09 Apr 2010, 20:23, edited 1 time in total.
-
- Site Admin
En liter öl tack.
Exakt. Det är ju ölen man vill ha och inte en massa gymnastikELN wrote:Fan va gött! Då slipper man ju den jobbiga proccessen att öppna burkar hela tiden![]()
![]()
![]()

En liter öl tack.
Då får du ta och använda sugrör för annars blir det ett träningspass varje gång du lyfter en så tung burk till mun.Jungbacka Erik wrote:Exakt. Det är ju ölen man vill ha och inte en massa gymnastik![]()
-
- Site Admin
En liter öl tack.
Det har du rätt i. Egentligen borde man ha burken uppe på soffans ryggstöd så man inte behöver anstränga sugmusklerna heller. Bara täppa igen ändan på sugröret då man tar en paus i drickandet.Eddie wrote:Då får du ta och använda sugrör för annars blir det ett träningspass varje gång du lyfter en så tung burk till mun.
En liter öl tack.
Pausa drickandet? Kör med hävert och låt det rinna, bunkra gärna upp med en 6-5 burkar så behöver du bara sitta och svälga (5-6 slangar till munnen på en gång) och du lär hinna slippa avslaget bottenslask.
Last edited by ELN on 13 Apr 2010, 23:01, edited 1 time in total.
-
- Site Admin
En liter öl tack.
Massor med bra tips. Men vad tycker ni, ska man klä sig i blöja eller fixa till en hemmagjord kateter i urinröret för att kunna sitta kvar i soffan så länge som möjligt utan en massa rännande till toan?
-
- Obotlig alkoholist
En liter öl tack.
Eller så sitter man på toan och super.Jungbacka Erik wrote:Massor med bra tips. Men vad tycker ni, ska man klä sig i blöja eller fixa till en hemmagjord kateter i urinröret för att kunna sitta kvar i soffan så länge som möjligt utan en massa rännande till toan?

En liter öl tack.
RaggarJojje wrote:Eller så sitter man på toan och super.![]()
Självklar favorit

En liter öl tack.
finns det inte enliters på bolaget längre? Vet att dom sålde någon skrot som kallades "Faxe" förut i varje fall.
Eller om man kan be dom ta hem sånadäringa
Eller om man kan be dom ta hem sånadäringa

En liter öl tack.
1L burkar är ingen nyhet direkt. Det är i alla fall ca 20 år sedan jag drack min första. Tror att Danskarna var först med det faktiskt. Själv har jag ett par ölsejdlar som också rymmer 1L och dom används emellanåt.

Last edited by sten1972 on 25 Aug 2011, 15:06, edited 1 time in total.
En liter öl tack.
Nu har Ringnes en Limited Edition 1 litare, så jag köpte mig en, konstig fason att smuggla alkohol över gränsen åt de håller
skall bli finfin att avnjuta 

En liter öl tack.
Smuggla öl från Norge? Nu har jag då väl hört allt! 

Skitarna ska va' lika långa i år