Idag hade jag riktigt tur: fick tag i banden Jag blir aldrig riktigt vuxen, jag samt Kräftkalas 2 1994 för 40 kr st. Väldigt bra pris
och hur lyckades jag med denna bedriften då? Jo, tack vare en affär (skivbörs som handlar med beganat) som jag är stamkund i och känner ägarna lite löst efter mycket handlande. De hade fått in 2 Eddie band och ägaren var så snäll att han la undan dem till mig då han vet att jag gillar Eddie. Väldigt snällt måste man säga.
Jag har nog i princip aldrig sett Eddies band i secondhand butiker, på loppisar eller liknande. I synnerhet inte banden som Eddie sålde själv, men även de vanliga banden som släpptes av skivbolag ser man ju inte speciellt ofta.
Så jag blev rätt golvad om man säger så. Jag blir.. är palten-utgåvan, Kräftkalaset 1994 ser ut att vara orginal-kassetten fast den ligger i ett palten-omslag. Har sett att den sålts så på tradera ibland, så det verkar som att en upplaga kom sådan - en blandning av utgåvorna. Annars ska det väl finnas 2 "riktiga": orginalet med det riktiga omslaget och själva bandet ser ut som det jag köpte. Sedan finns ju palten-utgåvan med och där ser bandet ut som alla andra palten-band.
Jag fick också tag i en skiva med Göran Muhlert, där Eddie medverkar som låtskrivare på en låt. Vi har snackat lite om detta i en annan tråd:
http://meduzaland.suddenlaunch3.com/ind ... 1242639366
Som jag skriver i den tråden, så ser man nästan aldrig plattor med denne man, vem han nu är/var. Jag har inte lyssnat på den aktuella låten, men titeln låter ju inte särskilt lovande. Det är en till låtskrivare till låten, och vi kom väl fram till i den andra tråden att Errol verkar ha översatt/gjort om orginallåtens text till en egen, åt Muhlert.
Det verkar f.ö. som om Muhlert bara gjorde en skiva (?).
30 riksdaler gav jag för den i alla fall och det var den utan tvekan värd - hoppas jag